shecity skrev 2015-11-11 14:22:53 följande:
Jag jobbar också på kontor 8-17 så inte fysiskt ansträngande. Fick enligt RUL nytt BF 18 /3. Mina förhoppningar är att jobba februari ut. Men håller en dialog med chefen, att det inte får bli för stressigt. Men nu verkar det som min ersättare skall komma redan i årskiftet och då tror jag att det kommer vara möjligt att jobba fram till slutet på februari för att jag får en avlastning. Har normalt det väldigt stressigt på jobbet men försöker att vara snäll mot mig själv och fråga mina kollegor när jag känner att det blir för mycket om dom kan hjälpa mig. Sen anser jag att det här med jobbet är högst individuellt och man skall lyssna på sin magkänsla, hälsan går före allt :) Ingen annan kan veta bättre än den som faktiskt bär barnet!!
Det sista skriver jag på grund av att det ofta är många personer som har åsikter om just detta, det är iallafall min egen erfarenhet!
Hahaha, ja - jag tycker att alla har åsikter om allt typ. Men ffa hur länge man ska jobba, hur länge man ska vara f-ledig, om man tänkt jobba under f-ledigheten etc. Tror som du att man känner det bäst själv faktiskt. :)
Låter ju jätteskönt att ha en ersättare på plats redan i årsskiftet. Avlastning vore ju inte helt fel faktiskt...