• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Elenic
    Frida Li skrev 2015-12-02 22:06:57 följande:

Ja!! Fick min graviditetspenning beviljad! Tog en vecka bara att få besked! Glad förskollärare!

Åh vad skönt för dig! Grattis!
  • sandra84

En undran... Om man har ett jobb som innebär risker. Hur gör man innan man kan få graviditetspenning? Jobbar som idrottslärare och går dagligen emellan i konflikter. Idag fick jag gå emellan/ dra isär två elever där den ena skulle slå ihjäl den andra med en innebandyklubba. Känns som det bara är en tidsfråga innan något händer!!!

Har sagt till min chef flera gånger och idag sa jag att jag inte kommer till jobbet imorgon om jag inte får stöd.

• AKF
    sandra84 skrev 2015-12-03 17:00:32 följande:

En undran... Om man har ett jobb som innebär risker. Hur gör man innan man kan få graviditetspenning? Jobbar som idrottslärare och går dagligen emellan i konflikter. Idag fick jag gå emellan/ dra isär två elever där den ena skulle slå ihjäl den andra med en innebandyklubba. Känns som det bara är en tidsfråga innan något händer!!!

Har sagt till min chef flera gånger och idag sa jag att jag inte kommer till jobbet imorgon om jag inte får stöd.

Din chef ska att utföra åtgärder för att du inte ska behöva stå ut med sådana risker, om du inte får gehör så hör du av dig till facket tycker jag!

Jag genomled liknande när jag väntade mitt första barn. Hade då mitt första lärarjobb efter examen och elever som sparkade både mig och andra barn. Då bet jag ihop, det skulle jag aldrig göra nu. Hoppas att du får hjälp!
  • AKF

Grattis! Skönt att det funkar som det ska för de som behöver!

Carabellis kusp skrev 2015-12-02 19:06:25 följande:

Jag fick min graviditetspenning beviljad från 10 januari. Känns så skönt att gå ner till 50% om bara en månad. Ville bara säga nåt bra för en gångs skull

• AKF

Apropå saker till bebisen: jag har känt ett stort boa-behov den senaste tiden, mycket tidigare än när jag väntade förra gången. Har både gått igenom dotterns bebiskläder, köpt lite nytt och begagnat. Vi har också köpt en Troll bedside-crib. Fyndade ett Stokke newborn-set på Blocket och håller utkik efter vagn.

• Tessie83

Har börjat få så ont på sidorna av livmodern när jag går snabbt, känns nästan som håll men värker mer. Har någon haft liknande? Någon som vet vad det kan bero på?

• sandra84
    AKF skrev 2015-12-03 17:26:06 följande:

Din chef ska att utföra åtgärder för att du inte ska behöva stå ut med sådana risker, om du inte får gehör så hör du av dig till facket tycker jag!

Jag genomled liknande när jag väntade mitt första barn. Hade då mitt första lärarjobb efter examen och elever som sparkade både mig och andra barn. Då bet jag ihop, det skulle jag aldrig göra nu. Hoppas att du får hjälp!

Tror tyvärr inte att jag får så mycket till hjälp av min chef. Pratade med skyddsombudet. Han tyckte första steget var att skriva skriftligt till chefen inför lektionerna. Men efter idag då man både gått emellan och lyft bort elever vill jag inte tillbaka. Vill inte att något ska hända bebisen.
  • sandra84
    Tessie83 skrev 2015-12-03 17:42:41 följande:

Har börjat få så ont på sidorna av livmodern när jag går snabbt, känns nästan som håll men värker mer. Har någon haft liknande? Någon som vet vad det kan bero på?

Kan det vara att ligamenten sträcker pga tillväxt med mera...
  • aztec

Skitdag idag. Stängt in mig i min bubbla för att inte bli distraherad från viktigt arbete och är så frustrerad på allt och alla. Även dottern har fått se mina utbrott :( jag hoppas det även är gravidhormoner för bråkade rejält med mannen min igår kväll, om att han tagit min mobilladdare, va????? Jag skrek och kastade saker omkring mig, sen grät jag ;)

Har ett viktig deadline imorgon och stängt ute allt och alla sista v och allt börjar stå framför dörren nu. Hemmet har förfallit och hade inga rena underkläder imorse! Jag längtar till jag slipper detta och kan börja städa istället. Hehe.

• Carabellis kusp
    AKF skrev 2015-12-03 17:27:00 följande:

Grattis! Skönt att det funkar som det ska för de som behöver!

Ja, i och med att jag aldrig behövt ta en enda sjukdag i mitt liv, så känns det skönt att ha rätt till denna lilla specialare i det sociala skyddsnätet.
Svar på tråden Marsbebis 2016