• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Carabellis kusp
    sandra84 skrev 2015-12-03 17:00:32 följande:

En undran... Om man har ett jobb som innebär risker. Hur gör man innan man kan få graviditetspenning? Jobbar som idrottslärare och går dagligen emellan i konflikter. Idag fick jag gå emellan/ dra isär två elever där den ena skulle slå ihjäl den andra med en innebandyklubba. Känns som det bara är en tidsfråga innan något händer!!!

Har sagt till min chef flera gånger och idag sa jag att jag inte kommer till jobbet imorgon om jag inte får stöd.

Kan du inte söka och trycka på att det är fysiskt tungt annars? Det blir väl en himla massa släpande av tung utrustning?
  • Carabellis kusp
    Frida Li skrev 2015-12-02 22:06:57 följande:

Ja!! Fick min graviditetspenning beviljad! Tog en vecka bara att få besked! Glad förskollärare!

Vad bra! Hur många procent?
  • Frida Li
    Carabellis kusp skrev 2015-12-03 19:10:19 följande:
    Vad bra! Hur många procent?
    Hel! 100%
  • Frida Li
    sandra84 skrev 2015-12-03 17:00:32 följande:

En undran... Om man har ett jobb som innebär risker. Hur gör man innan man kan få graviditetspenning? Jobbar som idrottslärare och går dagligen emellan i konflikter. Idag fick jag gå emellan/ dra isär två elever där den ena skulle slå ihjäl den andra med en innebandyklubba. Känns som det bara är en tidsfråga innan något händer!!!

Har sagt till min chef flera gånger och idag sa jag att jag inte kommer till jobbet imorgon om jag inte får stöd.

Du ska be om att få bli förflyttad till andra arbetsuppgifter, om det inte går ska du ansöka om graviditetspenning.
  • sandra84
    Frida Li skrev 2015-12-03 20:33:34 följande:

Du ska be om att få bli förflyttad till andra arbetsuppgifter, om det inte går ska du ansöka om graviditetspenning.

Problemet är att jag skulle behöva gå nu. I vecka 24. Vägrar gå emellan elever som ska slå ihjäl varandra varje dag. Fick ställa mig i vägen för en elev som skulle slå in ansiktet på en annan elev med en innebandyklubba idag. Har jätteont i magen efter det. Molvärk och sammandragningar.
  • Frida Li
    sandra84 skrev 2015-12-03 21:24:43 följande:
    Problemet är att jag skulle behöva gå nu. I vecka 24. Vägrar gå emellan elever som ska slå ihjäl varandra varje dag. Fick ställa mig i vägen för en elev som skulle slå in ansiktet på en annan elev med en innebandyklubba idag. Har jätteont i magen efter det. Molvärk och sammandragningar.
    Du kan sjukskriva dig o gå till doktorn o be om att få bli sjukskriven fram till förlossningen. Eller byta åldersgrupp på jobb?
  • NellieMeja

Fick oxå min gravid penning beviljat tjhoo nu ångrar jag bara att jag inte ansökte om att få gå tidigare än vad jag gjorde. För nu börjar det bli tungt å jag har så ont. Men snart är det jul ledighet. Så att jag får vila lite.

• Madski
    NellieMeja skrev 2015-12-04 07:06:15 följande:

Fick oxå min gravid penning beviljat tjhoo nu ångrar jag bara att jag inte ansökte om att få gå tidigare än vad jag gjorde. För nu börjar det bli tungt å jag har så ont. Men snart är det jul ledighet. Så att jag får vila lite.

Vad härligt att den gick igenom, grattis! När blir du ledig och Vad jobbar du med?
  • Madski

Vecka 25 idag, galet! Kommer precis från barnmorskan och allt var bra med både lillebror och mig.. Järnvärdet var toppen så jag vågade nämna att jag slarvat rejält med järntabletterna vilket var helt ok så länge jag mådde bra, jippie! Sen är väl definitionen av bra olika, men så länge värdena är bra så känns det toppen! Spelade in hjärtslagen så att storasyster kan få höra ikväll :)
    Nu jag vi bm-besök inbokade fram till vecka 34 och det känns som att tiden kommer springa iväg :) vi valde södra BB för förlossningen..
    Hoppas Ni får en härlig fredag! Jag håller tummarna för att min fortsätter lika bra som den börjat ;)

• Elenic
    Tessie83 skrev 2015-12-03 17:42:41 följande:

Har börjat få så ont på sidorna av livmodern när jag går snabbt, känns nästan som håll men värker mer. Har någon haft liknande? Någon som vet vad det kan bero på?

Näe, inte på sidorna av livmodern, däremot i sidorna (midjan mer). Jag vet att man fortfarande kan få ont i livmoderns ligament då den fortfarande växer väldigt fort, det kanske är det som känns? Eller som för mig då, att jag börjar bli riktigt trött i magmusklerna på sidorna, för att det börjar bli tungt helt enkelt?
Svar på tråden Marsbebis 2016