• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • AKF
    Elenic skrev 2015-12-02 09:53:54 följande:

FLORIDA! Vi kommer också åka på semester I oktober/november nästa år. Först var vi inne på Belize dit vi velat åka länge (ligger strax söder om Mexico) men så kollade jag upp vaccinprogrammet och insåg att det blir svårt att hinna med både alla vanliga barnvaccin OCH resevaccinet (man ska helst inte ta dem samtidigt). Fick tipset om att åka till resmål där man inte behöver vaccinera helt enkelt. Så vi åker nog tillbaks till Hawaii, där vi stormtrivs. Om det nu inte var så att vi skulle på ett ärende till Vegas, och då hamnat på andra sidan USA, hade vi garanterat åkt till Florida. Sol, bad och mycket härliga äventyrsland för 6-åringen. Samtidigt en väl utvecklad sjukvård om något gud förbjude skulle hända med bebisen. Lagom lång flygning (direktflight) och många olika boendeformer att välja på (vi skulle mest troligt hyra lägenhet genom någon bokningssajt).  Ha en skön semester!

Tack för tips! Har aldrig varit i USA. Direktflyg låter ju lockande. Var i Florida rekomenderar du? Hawaii låter ju grymt också. Har du några tips där?
  • Elenic
    AKF skrev 2015-12-02 10:18:28 följande:
    Tack för tips! Har aldrig varit i USA. Direktflyg låter ju lockande. Var i Florida rekomenderar du? Hawaii låter ju grymt också. Har du några tips där?
    Om Hawaii absolut Maui (Wailea eller Lahaina) - lugnt, vackert, skönt, oturistigt. Hyr egen bil för enkla utflykter (Maui är litet, aldrig långa avstånd.) Kauai är också en vacker ö. Skippa Oahu/Honolulu, inte alls särskilt roligt.
    Florida har jag inte varit i själv så där har jag tyvärr inga tips, men när vi nån gång känner för en enkel höstlovsresa eller dylikt blir det garanterat Florida. :)
  • Elenic
    Elenic skrev 2015-12-02 10:54:42 följande:
    Om Hawaii absolut Maui (Wailea eller Lahaina) - lugnt, vackert, skönt, oturistigt. Hyr egen bil för enkla utflykter (Maui är litet, aldrig långa avstånd.) Kauai är också en vacker ö. Skippa Oahu/Honolulu, inte alls särskilt roligt.
    Florida har jag inte varit i själv så där har jag tyvärr inga tips, men när vi nån gång känner för en enkel höstlovsresa eller dylikt blir det garanterat Florida. :)
    Hawaii är för övrigt låååååångt bort och ganska dyrt, men enligt oss - SÅ värt det!
  • Madski

Vad härligt det låter med en långresa till värmen, är minst sagt avis..här nalkas det förhoppningsvis renovering som bara den.. Vi sålde vårt hus i våras och bor nu i en hyresrätt sen två månader i väntan på att hitta ett nytt hus, kruxet är bara att det inte är det lättaste.. Vi vill bo i ett specifikt område och vi är tyvärr inte ensamma om det, Gaaah, börjar blir tokig på lägenheten snart. Men,men snart så. Är på väg mot en förhandsvisning nu och håller tummarna stenhårt för att huset känns bra och att det blir vårt., en väldans massa renovering, men det är bara att gilla läget.. Snälla, håll tummarna för oss ;) vore skönt att ha flyttat innan lillebror kommer *peppar,peppar* eller iaf signat något så att vi slipper alla husvisningar i vår.. Går in i v25 på fredag så tiden verkligen springer iväg...

Har börjat känna mig otymplig och magen spänner som bara den, man märker att han inte har lika mycket utrymme längre.. Halsbrännan är dock bättre *peppar,peppar* men jag är inställd på att den blir värre igen..

Är det många av er som handlat mycket än!? Jag har handlat lite kläder, ytterst lite, kanske fem, sex plagg inkl strumpor haha.. Känns som att utgifterna kommer att spåra snart med hus, renovering, barnvagn, babyskydd etc.etc och så ska vi inte glömma att det blir föräldrapenning sen också., inser atg det kanske är läge att börja köpa allt!? När bör man vara på banan med allt? Jag för mig att Vi var relativt tidiga med allt sist.. Hur är er status med allt?

• aztec
    Madski skrev 2015-12-02 17:36:47 följande:

Är det många av er som handlat mycket än!? Jag har handlat lite kläder, ytterst lite, kanske fem, sex plagg inkl strumpor haha.. Känns som att utgifterna kommer att spåra snart med hus, renovering, barnvagn, babyskydd etc.etc och så ska vi inte glömma att det blir föräldrapenning sen också., inser atg det kanske är läge att börja köpa allt!? När bör man vara på banan med allt? Jag för mig att Vi var relativt tidiga med allt sist.. Hur är er status med allt?

Har full förståelse för att ni vill hitta "rätt" boende innan bebisen kommer ;) om jag minns rätt från min första så hade jag inte direkt orkar med en flytt där i början ;)

Vi har inte köpt något alls än, är inne i v 27.. Är fullt upp nu innan jul så vi tänkte att vi sparar allt till efter nyår. Dock har vi spanat in vagnen redan och gått igenom dotterns bebiskläder ;) men inte mer än så. Vi kommer nog ta det lite som det kommer denna gång.
  • Carabellis kusp

Jag fick min graviditetspenning beviljad från 10 januari. Känns så skönt att gå ner till 50% om bara en månad. Ville bara säga nåt bra för en gångs skull

• Reflexen

Florida låter ju helt fantastiskt! Önskar vi också kunde åka dit. Vi bor ju på landet, med en massa djur, så semesterresor är inget lätt projekt. Senaste resan var en vecka i Kroatien 2008 Kan egentligen inte åka alla tre (snart fyra) samtidigt, för att nån alltid måste vara hemma o sköta djuren. Det förtar liksom lite av charmen med resor

Har dock några drömresor: Nya Zeeland, landsbygden i USA och att bo i Tyskland så att barnen lär sig språket.

• Reflexen

Så skönt, Carabellis! Får du vara lite ledig under jul också, så det blir en liten paus där med?

Jag ska vara ledig hela dotterns jullov, skönt!

• Sötistilde
    Carabellis kusp skrev 2015-12-02 19:06:25 följande:

Jag fick min graviditetspenning beviljad från 10 januari. Känns så skönt att gå ner till 50% om bara en månad. Ville bara säga nåt bra för en gångs skull

Åhhh så bra! Hur hade du skrivit I ansökan?!?!
  • Reflexen

Vi har inte köpt så mycket, några klädesplagg bara. Har spanat på vagnar och är grymt sugen på en Emmaljunga mondial bara för att den är så snygg tror dock att vi skulle behöva en mindre vagn för när vi ska ta oss nån stans - mondialen är lite väl stor och tung för att lyfta in i bilen.

Svar på tråden Marsbebis 2016