• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • NellieMeja
    Madski skrev 2015-12-04 08:54:49 följande:

Vad härligt att den gick igenom, grattis! När blir du ledig och Vad jobbar du med?

Ja så härligt. Gör nu då sista dagen den 19 februari å har bf den 17 mars men tror på senare datum som jag har räknat ut. Jobbar på en småbarns avdelning på en förskola. Tänkte att i början av januari ringa å kolla med försäkringskassan om jag kan börja tidigare med gravid penning en. Får se hur jag mår eller rättare sakt hur ont jag har. Med så skönt
  • Frida Li
    NellieMeja skrev 2015-12-04 12:34:04 följande:
    Ja så härligt. Gör nu då sista dagen den 19 februari å har bf den 17 mars men tror på senare datum som jag har räknat ut. Jobbar på en småbarns avdelning på en förskola. Tänkte att i början av januari ringa å kolla med försäkringskassan om jag kan börja tidigare med gravid penning en. Får se hur jag mår eller rättare sakt hur ont jag har. Med så skönt
    Man kan gå på graviditetspenningen kan du bara få när du har två månader innan. Vill du gå hem tidigare får du gå till doktorn o bli sjukskriven
  • älva85
    sandra84 skrev 2015-12-03 21:24:43 följande:

Problemet är att jag skulle behöva gå nu. I vecka 24. Vägrar gå emellan elever som ska slå ihjäl varandra varje dag. Fick ställa mig i vägen för en elev som skulle slå in ansiktet på en annan elev med en innebandyklubba idag. Har jätteont i magen efter det. Molvärk och sammandragningar.

Hej! Jag arbetar också som idrottslärare. Idag var jag en cm från att få en stenhård fotboll rätt i magen. Jag blev så skärrad att jag började gråta inför eleverna. Vi spelade inte ens fotboll, en elev hade plötsligt hittat en boll och dönade iväg den helt okontrollerat i hallen. Jag vill inte ha en enda till IDH-lektion. Aldrig utsätta mig eller barnet för något sådant igen. Det är så lätt att det händer något i vårt yrke.
  • älva85
    sandra84 skrev 2015-12-03 21:24:43 följande:

Problemet är att jag skulle behöva gå nu. I vecka 24. Vägrar gå emellan elever som ska slå ihjäl varandra varje dag. Fick ställa mig i vägen för en elev som skulle slå in ansiktet på en annan elev med en innebandyklubba idag. Har jätteont i magen efter det. Molvärk och sammandragningar.

Hej! Jag arbetar också som idrottslärare. Idag var jag en cm från att få en stenhård fotboll rätt i magen. Jag blev så skärrad att jag började gråta inför eleverna. Vi spelade inte ens fotboll, en elev hade plötsligt hittat en boll och dönade iväg den helt okontrollerat i hallen. Jag vill inte ha en enda till IDH-lektion. Aldrig utsätta mig eller barnet för något sådant igen. Det är så lätt att det händer något i vårt yrke.
  • sandra84
    älva85 skrev 2015-12-04 19:01:08 följande:

Ja, det är ju tyvärr det. Precis som i många yrken. Jag har tid hos läkare på onsdag och min bm tycker jag ska vara heltidssjukskriven (har problem med åderbråck i underlivet med). Men samtidigt älskar jag mitt jobb (hur orolig jag än är att ngt ska hända bebisen). Men eftersom jag fortfarande har molande smärtor efter gårdagens bråk på lektionen vill jag inte utsätta magen för något mer.
  • NellieMeja
    Frida Li skrev 2015-12-04 13:14:10 följande:

Man kan gå på graviditetspenningen kan du bara få när du har två månader innan. Vill du gå hem tidigare får du gå till doktorn o bli sjukskriven

Jag vet det men jag har ju ansökt från och med 22 februari. Så jag kan få från och med 17 januari för då är det 2 månader. Det är det jag ska fråga om.
  • Frida Li
    NellieMeja skrev 2015-12-04 22:14:21 följande:
    Jag vet det men jag har ju ansökt från och med 22 februari. Så jag kan få från och med 17 januari för då är det 2 månader. Det är det jag ska fråga om.
    Aha. Men då blir det ett helt annat beslut. Nog bäst du ringer nu o frågar. Förra gången arbetade jag lite längre innan jag gick på ledighet, var beviljad. Man bestämmer ju själv när man går när man blivit beviljad. Men nu måste dom ändra det beslut dom tagit. Men jag anser att alla i förskolan ska få godkänt
  • sandra84
    Frida Li skrev 2015-12-03 22:07:11 följande:

Du kan sjukskriva dig o gå till doktorn o be om att få bli sjukskriven fram till förlossningen. Eller byta åldersgrupp på jobb?

Lite svårt att byta åldersgrupp när jag har åk 1-6 redan. Dvs alla klasser på skolan. Men jag ska träffa en läkare av andra orsaker på onsdag och kommer bli sjukskriven.
  • Smilla80

Usch vad hemskt det ni blivit utsatta för Sandra och älva! :( Så obehagligt. Var rädda om er!

• Smilla80
    Elenic skrev 2015-12-01 09:13:06 följande:

Tack! Ja, lite besviken kan man väl säga... Dessutom är den här veckan för oss känd som "hell week" då vi har repetitioner 18-22 varje kväll tis-tors, sen genrep på fredag och så 2 konserter på lördag, så planen var att vila upp sig helgen som passerat.. :/

Vi har köpt en Buffalo nu, men liksom ju inte testat den "live". Jämfört med vår tidigare Bugaboo (en Frog, typ Cameleon men lite mindre) så skulle jag säga att den absolut är tyngre och mindre smidig, men den är fortfarande smidig jämfört med andra vagnar så att säga. Så "klumpig" skulle jag inte säga att den är. Donkeyn/Cameleon skulle jag inte säga är lämplig i terräng pga de små framhjulen, möjligtvis med vinterhjulen men då blir den ju lika "osmidig" som Buffalon så det spelar det  ju ingen roll.

Skulle säga att Go och Smile inte heller är så bra i grövre terräng pga de små hjulen fram. Tyvärr, då den fjädringen verkar riktigt nice.

Jag tänker också att Buffalon kan bli lite skumpig, men vi valde den ändå just för terrängegenskaperna då vi kommer ha med den på golfbanan samt ute i skogen på långpromenader.

Oj, ja ni verkar verkligen ha fullt upp! Hoppas konserterna gått bra! :)

Tack för din respons ang Buffalon! Tror vi behöver ha en vagn med bättre fjädring trots allt, eftersom vi bor på landet. Jakten på den perfekta vagnen fortgår!
Svar på tråden Marsbebis 2016