• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • aztec

Mannen jobbar så försökt tagit tag i allt hemma idag, samtidigt som man försöker underhålla en 3åring. Storstädat, tvättat femtielva st maskiner med tvätt, lagat massa matlådor, julbakat, städat lite mer, storhandlat... Nu efter middagen så känner jag mig höggravid! V 28!! Foglossning, andfådd, ont i fotleder, magen är sprängd.. gah.. Ska ta en lussebulle till mig och dottern och spendera resten utav kvällen i soffan :) hoppas alla har en trevlig helg.

• Smilla80

Oj aztec som du står i!! Fattar inte hur du kunnat hinna med allt det där! :O Du får vara rädd om dig så du inte tar ut dig fullständigt. :) Vila nu ordentligt!

• aztec
    Smilla80 skrev 2015-12-05 18:08:50 följande:

Oj aztec som du står i!! Fattar inte hur du kunnat hinna med allt det där! :O Du får vara rädd om dig så du inte tar ut dig fullständigt. :) Vila nu ordentligt!

Inte städat eller tvättat på hela veckan O_O var dags nu. Haha. Men började faktiskt slå in julklappar nu, men ja, nu orkar jag inte mer! :) blir sängen snart..
  • Elenic
    aztec skrev 2015-12-05 18:04:15 följande:

Mannen jobbar så försökt tagit tag i allt hemma idag, samtidigt som man försöker underhålla en 3åring. Storstädat, tvättat femtielva st maskiner med tvätt, lagat massa matlådor, julbakat, städat lite mer, storhandlat... Nu efter middagen så känner jag mig höggravid! V 28!! Foglossning, andfådd, ont i fotleder, magen är sprängd.. gah.. Ska ta en lussebulle till mig och dottern och spendera resten utav kvällen i soffan :) hoppas alla har en trevlig helg.

Skriver under på att känna mig höggravid.. Är i 25+0 idag (BM besök senare i eftermiddag) och jag börjar redan att tycka att det här är outhärdligt. Har så ont i fogarna att jag inte kan sova (legat vaken sedan 04...), magen trycker upp mot revbenen så att det känns som att lungorna inte får plats, kroppen känns tung och otymplig, får sammandragningar så fort jag böjer mig framåt. etc. etc. Fattar inte hur jag ska stå ut i 15 veckor till...
  • Smilla80

Usch vad kämpigt det låter Elenic! Så hemskt när man inte får sova. Har också sömnbrist, fy. Men annars mår jag bra så ska inte klaga, förutom dessa humörsvängningar.. Halsbränna börjar ge sig till känna nu, men jag trodde foglossningen skulle vara värre vid detta laget, peppar peppar... Stor kram till er som kämpar, hoppas ni finner energi till att kämpa vidare. Ni vill nog att tiden ska gå fort, för mig är det tvärtom, vill att den ska gå saktare. Vill vara gravid LÄNGE, älskar känslan...även om jag har svårt att hitta tid åt att ägna stunder av att bara njuta. Tänk att det är sista gången man är gravid! Lite vemodigt... Syter lite för alla vaknätter och konstant sömnbrist som väntar, puh. Men ska bli mysigt också förstås. :) kramar

• Smilla80

Någon som vet om det brukar vara mellandagsrea på barnvagnar i butiker/nätbutiker? Börjar bli lite stressad över det här med vagn nu...

• Reflexen

Håller med dig Smilla ang att det är så mysigt att vara gravid. Även om jag stönar över att magen börjar bli i vägen och att ljumskarna gör ont, så älskar jag också att vara gravid. Minns att jag saknade magen länge efter dotterns ankomst.

Hittills har jag ju fått må bra, men om det ändras så kanske jag tar tillbaka ovanstående uttalande! ;)

Känner dock stor skillnad i hur jobbigt det är/vad som är jobbigt nu jämfört med för sju år sedan. Det märks att jag är äldre och mer otränad den här gången, kroppen ifrågasätter lite mer än sist

• Reflexen

Undrar också över ev rea på barnvagnar. Skulle vara skönt att fixa den strax efter nyår, så det är klart sen.

• Smilla80

Härligt att du också fått må bra, reflexen! :) men ja, jag kanske också ändrar mig på den punkten när foglossningen drar igång på allvar, haha! Men hittills är den lille/a så "snäll" mot mig, hihi... kan nog vara min lättaste graviditet av alla 3 faktiskt. Peppar, peppar dom sagt...

Vi kan väl hålla utkik åt varann om det dyker upp några bra erbjudanden i barnbutikerna o tipsa varann! Är lite sur på mig själv över att jag missade Black Friday-erbjudandena bara för att min man vill avvakta med barnvagnsinköp till efter nyår... :/

Svar på tråden Marsbebis 2016