aztec skrev 2015-11-27 16:51:08 följande:
Hej! Någon som känner igen sig eller läst om något liknande?
Jag började må konstigt för en vecka sen (fredag), kunde inte riktigt sätta fingret på det men tänkte att jag höll på att bli sjuk eller något, kände mig tung i huvudet osv. Fick ställa in roligheter där i helgen :( veckan nu har varit okej, trött men fortfarande haft den där känslan att inte nå helt bra. Kände av yrsel och lite illamående.
Idag känns det mer klart, får yrsel när jag reser på mig och även när jag anstränger mig. Känns som om kroppen gör sin grej och huvudet hinner inte riktigt med.
Tänker sockerfall, blodtrycksfall?? Har inte spytt men har den där illamående känslan då och då. Maten har blivit lidande pga detta.
Dricker mycket vatten.
Jag mår okej när jag sitter och ligger ner men så fort jag börjar röra på mig får jag den där konstiga känslan. Ja usch.
Jobbigt när man inte riktigt vet vad det är och inte vet vad man ska göra för att göra det bättre. Försöker vila, men måste fortfarande ta hand om min dotter, laga mat, gå på toa ;)
Tips och råd?
Var hos bm någon dag innan bara detta började ske och mitt blodtryck var normalt.
Jag blev extremt trött och hade sjukdomskänsla i v 16 och i samband med detta var jag helt orkeslös. Började känna mig svimfärdig när jag stod upp, rörde på mig och ansträngde mig. I samband med det blev det flimmer i ögonen och jag blev extremt kräksillamående utan att kräkas varje gång. Blev sjukskriven och har nu varit det sedan dess, äter lergigan comp för illamåendet och går på akupunktur. Mer än det är det bara vila och att äta regelbundet en g i timmen som hjälpt mig.. Sitter på soffan större delen av dagen och äter, mår inte illa av att äta utan tvärtom.
Alla prover ser bra ut förutom lågt blodtryck, så de tror att det i kombination med att jag har svårt att hålla blodsockret på jämn nivå skapar mina problem..
Min son går på dagis 8 tim eftersom jag är sjukskriven på heltid och det är en välbehövd avlastning trots att det är tråkigt att det ska behöva bara så.
Be om en läkartid ifall det håller i sig, risken finns att du svimmar och det kan sluta illa :/