NellieMeja skrev 2015-11-23 19:50:57 följande:
Har varit på föräldramöte för min yngsta i kväll. Lämningarna är hemska å har varit det sen augusti . Hon får dras från mina armar jätte ledsen. Vet att det går över men att få gå varje dag från ett ledsamt barn är så jobbigt för henne och oss. Iallafall tog upp detta på föräldramötet å hormonell som man är grinade jag flera gånger skäms kudde på mig själv Men det har varit jätteoroligt med personal på denna avdelning många byten av pedagoger..
Åh, förstår att det var känslosamt och att hormonerna gör så att det blev tårar.. Men BRA att du tog upp det! Oavsett om barnet slutar gråta eller ej ska man aldrig behöva lämna ett gråtande barn tycker jag. (Eller, rättare sagt, så ska man aldrig lämna ett gråtande barn..) Barnet uttrycker med gråten ett behov av något, och att då lämna det ensam med det är liksom inte okej. Uppenbart känner barnet av oroligheterna som varit på förskolan, och även er oro för lämningen. Det är förskolans skyldighet att se till att barnet är tryggt och mår bra hos dem, och ett barn som gråter vid lämning (och dras ur armarna) gör inte det. Om det är jobbigt för dig, känslosamt och hormonellt, kanske det är lättare för din partner att stå på sig och driva frågan? Och finns det något ni kan göra på er sida för att förändra? (Lämna vid annan tidpunkt, stanna ett tag, ändra rutinerna, ny ?inskolning? etc.) Hoppas det löser sig för er!