• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Tessie83
    Carabellis kusp skrev 2015-12-21 20:59:46 följande:

Det är jättefint! Nån särskild koppling?

Ellen är ganska likt Elise som jag gillar. Är även förtjust i Carin, Kerstin, Ingrid, Amalia. Men det perfekta namnet lyser med sin frånvaro...!

Gick igenom lista A-Ö för min namn och sa vilka namn jag tycker är fina och min man föll direkt för Ellen. Min mamma blev jätteglad över det då hennes omtyckta moster hette Ellen, så blir ju släktnamn också :)

Vi hade även några andra namn förut på listan; Sofie, Emelie, Olivia, Isabelle, Tyra och Freya. Men nu är det Ellen som gäller :)

Elise är också jättefint.
  • Emzaan
    Tessie83 skrev 2015-12-21 21:45:02 följande:

Oj, råkade skicka. I min förra graviditet fick jag det. Fick akutsnittas då och förlorade min son drygt 2 veckor senare. Så det är mycket koll under denna graviditet. Även tillflödesul och tillväxtul görs och kommer göras.

Än så länge har det sett bra ut iaf :) Nu är största risken för mej att moderkakan ligger över mitt gamla ks och att den förhoppningsvis inte växer in i snittet.

Oj tråkigt att höra, då förstår jag att de har extra koll på dig denna gång.
  • NellieMeja

Det är så skönt har varit ledig hela helgen å igår å märker sån stor skillnad på min foglossningen å åderbråck har inte alls lika ont. Så härligt. Så nu förstår man hur mycket det tar på en å jobba i förskola. Njuter av julledigt

• Tessie83

Hej!

En liten fråga. Vår lilla tjej har bf 27/3 (blir dock snitt nån vecka innan). Eftersom kylan ännu inte kommit kommer den säkert förr eller senare. Tänkte köpa en fleeceoverall. Har förälskat mej i en vit med öron på Lindex. Frågan är om jag ska köpa st 56 eller 62. Var själv stor när jag föddes och räknar med att hon också blir det. Tänker dock att 62 ändå blir lite för stort i början men vågar inte lita på att sommaren blir bra. Kanske kan vara skön att ha på sig även ute med båten kalla sommarkvällar. Så där står jag nu, 56 eller 62?

• aztec
    Tessie83 skrev 2015-12-22 10:08:11 följande:

Hej!

En liten fråga. Vår lilla tjej har bf 27/3 (blir dock snitt nån vecka innan). Eftersom kylan ännu inte kommit kommer den säkert förr eller senare. Tänkte köpa en fleeceoverall. Har förälskat mej i en vit med öron på Lindex. Frågan är om jag ska köpa st 56 eller 62. Var själv stor när jag föddes och räknar med att hon också blir det. Tänker dock att 62 ändå blir lite för stort i början men vågar inte lita på att sommaren blir bra. Kanske kan vara skön att ha på sig även ute med båten kalla sommarkvällar. Så där står jag nu, 56 eller 62?

Följer det här, oxkså undrat vilken jag ska köpa. Någon annan som fått barn i mars innan, vad har de små liven på sig? Klarar de sig med bara en fleeceoverall i tex vagnen om det ligger päls och vagnpåse? :) fick mitt första barn i maj så hon låg bara i blöja typ ;)
  • mammave

Har en marsbebis innan o då hade vi bara fleeceoverall o nedbäddad i vagnen Sen är de ju väldigt olika varma. Han var väldigt varm av sig oxå.

• LisaKMB

Kul att ni diskuterar träning! Det är något jag verkligen brinner för. Är i vecka 30 nu och tränar ca fyra gånger i veckan, varav minst ett styrkepass. I övrigt blir det spinning eller intervaller på crosstrainer. Funkar bra. Kör dessutom alltid med pulsklocka på så jag vet vilken ansträngningsnivå jag ligger på. Är i vanliga fall en löpare och springer flera gånger i veckan men det fick jag sluta med tidigt denna graviditet på grund av sammandragningar. Ju längre fram i graviditeten men kommer desto mer fokus på styrka kommer det bli för mig och då framför allt kroppens baksida (för att kompensera den extra tyngden framåt). Är det någon som vill ha träningstips under graviditeten så rekommenderar jag Lofsan (Lovisa Sandström), finns mycket på nätet att söka på.

• Carabellis kusp

Hej!

Jag stod och klämde på den i veckan! Jag ska köpa 56, för det hade jag sist och den var typ för stor i 1 mån. Jag födde dock ett ganska litet barn, 3300 gram, så det gjorde ju sitt.
  • Madski

Nu har jag äntligen blivit julledig, kunde inte komma mer lägligt.. Blir dock lite jobb hemifrån, någon av mellandagarna, men i det stora hela är jag ledig iaf fram till den 7/1..

• Elenic

Hej!

Jag har köpt fleeceoverall i 62 (höll också i den vita på Lindex men köpte den supermjuka blå där istället). Mina två tidigare har gått direkt på stl.56 och kunde bara ha den i någon månad, så jag tänkte hellre lite för stor overall som garanterat räcker in i juli eller så.. Juni är ju inte direkt känd för att vara en supervarm månad i Sverige tyvärr.. ;)
Svar på tråden Marsbebis 2016