• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Reflexen

Ja, man är inte snabb nu för tiden på morgonen känner jag mig i fin form, men allt eftersom dagen går blir jag mer o mer gravid, typ

Vad det börjar närma sig nu! Att ni som har tidig bf redan passerat v30, nästan ofattbart men så coolt! Jag har exakt tre månader till bf kvar idag.

Roar mig med att leta vagn på nätet o fundera på tapetval till bäbisens rum. Tänkte åka till gekås och handla det mesta annat (kläder, skötbädd, våtservetter, sängkläder osv) i januari. Då får storasyster följa med o känna sig delaktig. Tror det blir kul!

• Carabellis kusp
    Reflexen skrev 2015-12-26 17:58:31 följande:

Ja, man är inte snabb nu för tiden på morgonen känner jag mig i fin form, men allt eftersom dagen går blir jag mer o mer gravid, typ

Vad det börjar närma sig nu! Att ni som har tidig bf redan passerat v30, nästan ofattbart men så coolt! Jag har exakt tre månader till bf kvar idag.

Roar mig med att leta vagn på nätet o fundera på tapetval till bäbisens rum. Tänkte åka till gekås och handla det mesta annat (kläder, skötbädd, våtservetter, sängkläder osv) i januari. Då får storasyster följa med o känna sig delaktig. Tror det blir kul!

Känner igen det där med att man blir mer gravid ju längre dagen går! Är i v 22 fram till kl 15 och sedan i v 38, så det jämnar ut sig. Går in i v 31 på måndag...!

Vilken vagn lutar du åt? Härligt att fundera på tapeter till bebisens rum; vi bor i en 2,5a på 67 kvm, så vi funderar på vilka möbler vi ska kasta för att storasyster ska få plats med en säng, hehe. Men vår tid kommer, hoppas jag.
  • Reflexen
    Carabellis kusp skrev 2015-12-26 19:12:24 följande:

Känner igen det där med att man blir mer gravid ju längre dagen går! Är i v 22 fram till kl 15 och sedan i v 38, så det jämnar ut sig. Går in i v 31 på måndag...!

Vilken vagn lutar du åt? Härligt att fundera på tapeter till bebisens rum; vi bor i en 2,5a på 67 kvm, så vi funderar på vilka möbler vi ska kasta för att storasyster ska få plats med en säng, hehe. Men vår tid kommer, hoppas jag.

Haha, håller med om veckornas förändring under dagen! tänker varje dag att jag inte kan bli tjockare, men inser sen att "det kan jag visst". Lika skrämmande varje gång

Det blir nog en brio happy. Hade en sån till dottern o gillade den. Har dock fundering på att, iaf på sikt, skaffa en mindre som man kan ta med sig i bilen lite lättare. Vi bor i ett onödigt stort hus, så har plats både för två vagnar o fler möbler. Skulle ibland vilja byta till en tvåa dock för att vara tvungen att rensa bland allt skräp som jag/vi samlat på oss.

Letar ni större boende?
  • Carabellis kusp
    Reflexen skrev 2015-12-26 23:51:27 följande:

Haha, håller med om veckornas förändring under dagen! tänker varje dag att jag inte kan bli tjockare, men inser sen att "det kan jag visst". Lika skrämmande varje gång

Det blir nog en brio happy. Hade en sån till dottern o gillade den. Har dock fundering på att, iaf på sikt, skaffa en mindre som man kan ta med sig i bilen lite lättare. Vi bor i ett onödigt stort hus, så har plats både för två vagnar o fler möbler. Skulle ibland vilja byta till en tvåa dock för att vara tvungen att rensa bland allt skräp som jag/vi samlat på oss.

Letar ni större boende?

Vi letade tills i oktober ungefär. Då fick vi en 3a, men den var ca 4000kr dyrare i månaden och skulle medföra förskolebyte för min dotter. Dessutom känner jag inga mammalediga i området. Idag bor vi centralt i Sthlm och har promenadstråk på Djurgården runt hörnet, så jag känner för att stanna där ett tag och köpa nytt när min man pluggat klart och jag inte längre är mammaledig så vi har råd med ett litet hur istället för att köpa nån 3a eller hyra en. Kanske omvärderar när bebisen kommit...!
  • hannis12345

Har bf 1 mars, så nu börjar det närma sig.

Hur ska ni bädda i vagnen?

Hört att man inte ska ha åkpåse i liggdel för barmen blir lätt för varma..

Ska man lägga någon madrass etc i botten så det blir mjukare? Det är första barnet så har inte riktigt koll..

• Tessie83

Precis 3 månader kvar till bf idag, hon sparkar runt där inne mest hela dagarna, nu nåt hon även ända upp till revbenen vilket känns. Å, vad jag vill att dessa månader ska gå snabbt.

I helgen har mina föräldrar bott hos oss (i vår 2a), men har varit jättemysigt. Pappa har gjort ett skötbord som vi har på vår tvättmaskin, har ätit gott, shoppat lite (även lite till lillan), gått på bio och blivit ompysslad. Längesedan jag mådde såhär bra faktiskt, knappt någon sammandragning alls i helgen :)

Jag kommer bädda med ett fårskinn och filtar i vagnen.

Vår 2a är rätt stor så kommer bo kvar här ett tag. Enda problemet är vart vi ska ha vagnen då den inte får plats i hissen och vi får inte ställa den i varken trappuppgång eller cykelförråd :(

Känns ofattbart att det ändå börjar närma sig nu, mys att börja handla in :)

• hannis12345

Åh vad roligt Tessie83 att hon sparkar på;) jag har två månader kvar o det är verkligen nu hon tagit fart. Har moderkakan i framvägg så allt känns lite mindre än för alla andra.

Vad krångligt att ni inte får ha vagn i trappuppgång då? Tror faktiskt det är lag på att det ska finnas utrymme för barnvagn i lägenheter. Har du pratat med styrelsen?

Vi flyttade precis från vår trea till en 4a i stan så det känns skönt att ha plats. Vi köpte lägenheten innan jag blev gravid men tänkte nog på framtiden, så viktigt var både hiss o extra rum..

Vart bor du?

Tessie83 skrev 2015-12-27 13:59:24 följande:

Precis 3 månader kvar till bf idag, hon sparkar runt där inne mest hela dagarna, nu nåt hon även ända upp till revbenen vilket känns. Å, vad jag vill att dessa månader ska gå snabbt.

I helgen har mina föräldrar bott hos oss (i vår 2a), men har varit jättemysigt. Pappa har gjort ett skötbord som vi har på vår tvättmaskin, har ätit gott, shoppat lite (även lite till lillan), gått på bio och blivit ompysslad. Längesedan jag mådde såhär bra faktiskt, knappt någon sammandragning alls i helgen :)

Jag kommer bädda med ett fårskinn och filtar i vagnen.

Vår 2a är rätt stor så kommer bo kvar här ett tag. Enda problemet är vart vi ska ha vagnen då den inte får plats i hissen och vi får inte ställa den i varken trappuppgång eller cykelförråd :(

Känns ofattbart att det ändå börjar närma sig nu, mys att börja handla in :)

• Reflexen

Härligt att bo mitt i Stockholm, Carabellis! Jag är ingen stadsmänniska, men ska jag bo i stan så skulle det vara mitt i smeten. Då vill jag ha alla fördelar med storstaden inom nära håll!

Låter som en bra plan med lägenheten. Tror ni kommer få det bra, oavsett var ni hamnar och när!

• Reflexen

Hannis; vi kommer nog också ha fårskinn och filtar i vagnen. Det är ju svårt att veta innan hur varma eller kalla de är, så får väl anpassa både kläder o filtar efter både bäbisen och vädret!

Har du ingen madrass i liggdelen? Trodde det var standard i liggdelarna, men har ju inte så stor erfarenhet av olika vagnar

• Tessie83
    hannis12345 skrev 2015-12-27 16:00:54 följande:

Åh vad roligt Tessie83 att hon sparkar på;) jag har två månader kvar o det är verkligen nu hon tagit fart. Har moderkakan i framvägg så allt känns lite mindre än för alla andra.

Vad krångligt att ni inte får ha vagn i trappuppgång då? Tror faktiskt det är lag på att det ska finnas utrymme för barnvagn i lägenheter. Har du pratat med styrelsen?

Vi flyttade precis från vår trea till en 4a i stan så det känns skönt att ha plats. Vi köpte lägenheten innan jag blev gravid men tänkte nog på framtiden, så viktigt var både hiss o extra rum..

Vart bor du?

Bor på Södermalm. Tro mig, har mailat styrelsen men de anser inte att det är deras problem vart jag ska ställa vagnen, bara att den inte får stå i trapphus (kan jag förstå), men inte heller i cykelförrådet (där cyklarna ska hängas upp på krokar). Vilken lag tänkte du på? Vet inte hur jag ska göra....

Har också min moderkaka i framvägg, men kan kännt tydligt sedan v16 :)
Svar på tråden Marsbebis 2016