• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Reflexen
    Smilla80 skrev 2015-12-22 21:03:37 följande:

Reflexen, visst var du intresserad av Brio Happy om jag minns rätt? De har rea på den vagnen på Lekmer nu, tror det var 40 %! Knappt 4 700 för en duovagn. Bara ett litet tips!

Tack, Smilla! Det ska jag kolla på!
  • Elenic
    LisaKMB skrev 2015-12-22 21:51:24 följande:
    Ja det där med sammandragningar känner jag igen. Är värre för mig också denna gång jämfört med tidigare graviditet. Men crosstrainer tycker jag faktiskt funkar riktigt bra, då får iaf inte jag sammandragningar. Hoppas du ändå känner dig nöjd med den träning som funkar. Jag tänker att man får vara glad över allt som funkar!
    Helt riktigt, det är nog den inställningen man får ha. Crosstrainer funkade fint för mig tills för ett par veckor sen då det gjorde för ont i fogar/bäcken, men spinning funkar fortfarande om jag inte maxar och sitter ner hela tiden. Får väl nöja mig med det, lite styrka och så vattenträningen som börjar om ett par veckor. :)
  • Madski

God jul tjejer! Nu är jag/vi äntligen klara med alla förberedelser inför julen så från och med nu ska jag bara njuta till tusen..

• aztec

Känner att jag måste få klaga av mig någonstans så sambon och släkt slipper det sen, när de vaknar...

Är hemma hos mina föräldrar för julfirande, sover i en stor 180säng med sambon och vår 3,5åring. Men nog bara fått 2h sömn inatt, så typiskt nu inför julafton. kunde först inte somna, men sen när jag väl somnat så vaknar jag av att jag legat så konstigt på axeln så kan fortfarande inte röra högerarmen. Kan inte somna om. Bebisen är vild(!!!) på natten så det stör också... När jag väl håller på att somna om några timmar senare så vaknar dottern och jag blir väl påmind om hur det är att dela säng ;) hon ska ligga på mig.. På min onda axel :( så var bara att ge upp där vid 7... Suck. men nu vaknade mannen så ska krypa ner och vila en timme innan det är dags att vara glad!

GOD JUL! :D

• Reflexen

God jul till er alla!

Jag har också sovit dåligt, aztec! Vaknade kl 5 av en mardröm, där några skulle stjäla min bäbis, o kunde sen inte somna om. min lilla är också vild så tidigt på morgonen, så det blir intressant att se om dygnsrytmen håller i sig när den väl är ute

Hoppas att alla nu får en fantastisk jul, med julklappar, magmys och god mat!

• Tessie83

Det där med att sova dåligt känner jag väl igen. Passade min man två systerbarn natten till igår, 5-åringen kom in vid 2-tiden och kunde inte somna före eller efter. Bebis i magen verkade också orolig och sparkade skogstokigt omkring sig hela natten. Fick väll också två timmars sömn den natten. Men inatt sov jag iaf som en prinsessa :)

God jul till er alla

• Elenic

God Jul till er alla!

Här har julen varit fin och idag åkte storbarnen till sin pappa. Tomt och tyst, men lite skönt också med lite vila.. Veckan som kommer ska vi ägna åt att fixa lite i hemmet inför bebis, ska bli mysigt.

Att inte sova känner jag igen mig i. Sover ju annars asdåligt den här graviditeten, men nu senaste dagarna har båda barnen fått för sig att de vill sova med oss. Visserligen har vi en stor säng (140+90) men liiite för trångt har det allt varit. Vi ska skaffa två 120-sängar nu till vårt sovrum, och ställa in 140-sängen i bebisrummet, så nu kommer vi få plats även om alla barn vill sova med någon vuxen. Skönt!

Appropå sammandragningar vid promenad Reflexen så gick vi idag ut på vår "korta runda" (c.a 5 km). Herregud vad långsamt det gick, och vad många sammandragningspauser vi fick ta. Maken var på väg att ringa taxi eller gå hem och hämta bilen flera gånger. ;) Inte klokt vilken usel form man är i, men nu är det bara 3 månader kvar... Sen så! =)

• Elenic

God Jul till er alla!

Här har julen varit fin och idag åkte storbarnen till sin pappa. Tomt och tyst, men lite skönt också med lite vila.. Veckan som kommer ska vi ägna åt att fixa lite i hemmet inför bebis, ska bli mysigt.

Att inte sova känner jag igen mig i. Sover ju annars asdåligt den här graviditeten, men nu senaste dagarna har båda barnen fått för sig att de vill sova med oss. Visserligen har vi en stor säng (140+90) men liiite för trångt har det allt varit. Vi ska skaffa två 120-sängar nu till vårt sovrum, och ställa in 140-sängen i bebisrummet, så nu kommer vi få plats även om alla barn vill sova med någon vuxen. Skönt!

Appropå sammandragningar vid promenad Reflexen så gick vi idag ut på vår "korta runda" (c.a 5 km). Herregud vad långsamt det gick, och vad många sammandragningspauser vi fick ta. Maken var på väg att ringa taxi eller gå hem och hämta bilen flera gånger. ;) Inte klokt vilken usel form man är i, men nu är det bara 3 månader kvar... Sen så! =)

• aztec

Mysigt att börja fixa inför bebisen! Vi sa att vi ska börja ta tag i det efter nyår, känns skönt och framförallt allt att se mannen min engagera sig lite (;

Dock så väntar jag tills dottern är tillbaka på förskolan, full fart här om dagarna och känner mig verkligen gravid nu, åka och handla känns som om ett heltidsjobb! Tur jag har bilen (; verkligen skillnad mot min första grav då det var full fart tills dagen innan!

PS, sov 10h i sträck inatt! Plus sov en timme efter lunch (blev väckt hehe) 30+1 idag!

Svar på tråden Marsbebis 2016