• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Reflexen

Usch, Sandra! Jag förstår är du är orolig! Vet inte något om operation under graviditet, men det borde ju inte vara någon större fara om de vill operera. Och det låter ju bra att ha en förlossningsläkare med i rummet.

• NellieMeja

Jag vill önska er alla här inne ett GOTT NYTT ÅR. Tänk att man ska bli mamma igen nästa år. Så härligt men oxå lite nervöst. Går in i v30 tiden går fort men oxå långsamt känns så långt till mars.

• NellieMeja

Går in v30 imorgon

NellieMeja skrev 2015-12-31 13:47:47 följande:

Jag vill önska er alla här inne ett GOTT NYTT ÅR. Tänk att man ska bli mamma igen nästa år. Så härligt men oxå lite nervöst. Går in i v30 tiden går fort men oxå långsamt känns så långt till mars.

Går alltså in i v30 i morgon
  • Emzaan

Gott nytt år alla. Jag vill fråga er som ansökt om graviditetspenning, hur långt innan har ni sökt? Jag hade inte tänkt söka men nu börjar jag tänka om. Börjar bli riktigt tufft att jobba och jag har besvär av foglossning och sammandragningar. Har BF 27 mars och funderade på att gå 15 februari, det är 42 dagar innan BF. Blir kanske långt att gå hemma. Hur resonerar ni?

• Zezziz84
    Emzaan skrev 2016-01-01 12:34:39 följande:

Gott nytt år alla. Jag vill fråga er som ansökt om graviditetspenning, hur långt innan har ni sökt? Jag hade inte tänkt söka men nu börjar jag tänka om. Börjar bli riktigt tufft att jobba och jag har besvär av foglossning och sammandragningar. Har BF 27 mars och funderade på att gå 15 februari, det är 42 dagar innan BF. Blir kanske långt att gå hemma. Hur resonerar ni?

Jag sökte för 6v sen fick beslut efter 2v
    Har bf 22/3 går på grav penning 22/1!
  • Carabellis kusp
    Emzaan skrev 2016-01-01 12:34:39 följande:

Jag sökte i slutet av nov och hade svar i början av dec. Man kan söka på deltid om man inte vill ha långtråkigt; jag sökte 50% och börjar 12 jan, BF är 6 mars.
  • Sötistilde

Jag sökte början av december och fick svar 17/12 att det skulle kompletteras men mina chefer hade redan gått på semester så jag ringde o pratade med dom den 22/12 och då skulle dom enbart gå på det jag skickade in annars skulle det dröja för länge. Fick svar dagen efter!!!!! Beviljat - inte på 50% men på 25% iallafall. Så det kändes skönt!

• Carabellis kusp
    Sötistilde skrev 2016-01-01 16:48:36 följande:

Jag sökte början av december och fick svar 17/12 att det skulle kompletteras men mina chefer hade redan gått på semester så jag ringde o pratade med dom den 22/12 och då skulle dom enbart gå på det jag skickade in annars skulle det dröja för länge. Fick svar dagen efter!!!!! Beviljat - inte på 50% men på 25% iallafall. Så det kändes skönt!

Vad skönt! Det är väl egentligen mellan 15 och 17 man är som segast på jobbet ändå kan jag känna
  • Bonebag

Sökte i v 21 när intyget kom. Har bf 6 mars. Påbörjar min den 6 januari. Använd alla 60 dagar. De sista 11 tror jag det är får du inte ersättning för.

• Carabellis kusp
    Bonebag skrev 2016-01-01 19:16:16 följande:

Sökte i v 21 när intyget kom. Har bf 6 mars. Påbörjar min den 6 januari. Använd alla 60 dagar. De sista 11 tror jag det är får du inte ersättning för.

Vad har du för yrke?
Svar på tråden Marsbebis 2016