• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Reflexen

Tessie: tråkigt med vagnbekymmer! Har ni vagn redan eller kan ni anpassa valet av vagn efter platsbristen?

• Reflexen

Vi vill ha en spjälsäng där man kan ta bort ena sidan och fästa den mot våran säng. Har hittills bara sett en som verkar funka, troll bedside crib. Vet ni några fler? Vill gärna ha en normalstor spjälsäng.

• Tessie83
    Reflexen skrev 2015-12-27 19:31:01 följande:

Tessie: tråkigt med vagnbekymmer! Har ni vagn redan eller kan ni anpassa valet av vagn efter platsbristen?

Vi har beställt vagn redan, en Emmaljunga super nitro, är ju inte direkt den minsta vagnen (stor sittdel). Men vill inte ha en med skålad sittdel. Men finns tyvärr ingen vagn som går in i vår lilla hiss. Vi får väll se hur det blir.

Vi tänkte köpa en gulliversäng från Ikea. Den kan man ta bort ena sidan på och ställa jämte sängen (tänkte själv göra det).
  • hannis12345

Lyxigt att du känt bebis så tydligt redan från v 16...

Måste säga att det är väldigt mysigt och absolut inget jag är bortskämd med , eftersom jag typ fick vänta till v 29 för tydliga sparkar.

Jag bor på Östermalm men en av mina vänner fick barn för ett år sedan o det var samma sak där, tror dom kontaktade hyresnämnden( om man har hyres) el bostadsrättsnämnden ( tror jag det heter) som i sin tur hävdar att föreningen måste ha en anvisad plats åt barnvagnar...

Tessie83 skrev 2015-12-27 17:29:24 följande:

Bor på Södermalm. Tro mig, har mailat styrelsen men de anser inte att det är deras problem vart jag ska ställa vagnen, bara att den inte får stå i trapphus (kan jag förstå), men inte heller i cykelförrådet (där cyklarna ska hängas upp på krokar). Vilken lag tänkte du på? Vet inte hur jag ska göra....

Har också min moderkaka i framvägg, men kan kännt tydligt sedan v16 :)

• Reflexen
    Tessie83 skrev 2015-12-27 20:12:23 följande:

Vi har beställt vagn redan, en Emmaljunga super nitro, är ju inte direkt den minsta vagnen (stor sittdel). Men vill inte ha en med skålad sittdel. Men finns tyvärr ingen vagn som går in i vår lilla hiss. Vi får väll se hur det blir.

Vi tänkte köpa en gulliversäng från Ikea. Den kan man ta bort ena sidan på och ställa jämte sängen (tänkte själv göra det).

Emmaljunga har så fina vagnar!! Förstår ert val mycket väl hoppas det löser sig!

Ska kolla ikeas sängar igen, trodde inte man "fick" ta bort ena sidan med botten i det övre läget på nån av dem. I värsta fall får min man göra nån extra stödpinne eller nåt, så sängen blir säker för den lilla.
  • Tessie83
    Reflexen skrev 2015-12-28 00:28:18 följande:

Emmaljunga har så fina vagnar!! Förstår ert val mycket väl hoppas det löser sig!

Ska kolla ikeas sängar igen, trodde inte man "fick" ta bort ena sidan med botten i det övre läget på nån av dem. I värsta fall får min man göra nån extra stödpinne eller nåt, så sängen blir säker för den lilla.

Har läst en del om det. Tydligen får man eller köper man med en sån där planka så inte barnet rullar ur sängen när man väl tagit bort en sida. Fäster den på där den ska sitta sedan monterar man botten på den övre delen. Många som gjort såhär iaf.
  • Frida Li

V 28 imorgon. Det börjar bli tungt nu! Varit ledig över jul o nyår o undrar hur det ska bli att börja arbeta på måndag igen (fsk lärare) men endast en månad kvar att arbeta! Ska bli skönt att ro om sig lite, det gör man inte denna graviditet när man redan har ett barn att ta hänsyn till

• Reflexen
    Tessie83 skrev 2015-12-28 00:33:31 följande:

Har läst en del om det. Tydligen får man eller köper man med en sån där planka så inte barnet rullar ur sängen när man väl tagit bort en sida. Fäster den på där den ska sitta sedan monterar man botten på den övre delen. Många som gjort såhär iaf.

Aha, det ska jag kolla upp! Tack för hjälpen!!
  • AKF

3 trimestern är här om ett par dagar. Känns härligt att börja närma sig. Är dock lite bekymrad över hur länge jag ska kunna jobba heltid så länge till. När kroppen varit igång en hel dag är foglossningen outhärdlig, när jag jobbat kan jag oftast knappt röra mig på kvällstid. Trots att jag inte har ett särskilt fysiskt krävande jobb. Är det någon som vet hur hårda de är med sjukskrivningar pga foglossning? Hade det inte första graviditeten, så jag har ingen koll, men jag har förstått att det kan vara svårt. Hela den där grejen med att det inte är en sjukdom att vara gravid... Och det är ju sant, men just nu blir jobbet det enda jag orkar och knappt det, och så vill jag inte riktigt att livet fram till BF ska vara.

• sandra84

Har lite smått panik. Var på kirurgen idag för mitt ljumskbråck. De vill operera det, och så snart som möjligt. Men det måste finnas med en förlossningsläkare. Någon annan som blivit opererad under graviditet??? Är så rädd att något ska gå fel. Att barnet ska födas för tidigt eller något ännu värre.

Svar på tråden Marsbebis 2016