• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Emelius
    Tessie83 skrev 2016-02-24 16:46:43 följande:

Kl15 igår kom vår älskade Ellen till världen, 47 cm och 2940g :)

Då hon kom i 35+1 berättade barnläkaren innan om vad som kan hända om man kommer så tidigt. Men...allt har gått över förväntan bra. Hon skrek direkt hon kom ut (trots kejsarsnitt), hon är pigg och helt fantastisk :)

Grattis till er :)
  • CatEyes

Då hon kom i 35+1 berättade barnläkaren innan om vad som kan hända om man kommer så tidigt. Men...allt har gått över förväntan bra. Hon skrek direkt hon kom ut (trots kejsarsnitt), hon är pigg och helt fantastisk :)

Grattis!!! Va underbart!!!
  • Elenic
    NellieMeja skrev 2016-02-24 16:03:33 följande:

Ååååå nervös inför imorgon. Då är det dax för vändingsförsök. Men jag hoppas att min inneboende har vänt sig neråt så att jag slipper försöket. Har iallafall läst på om å föda i säte å jag kommer att köra på det om det går. Men bebisen ska ju ha vänt sig. Så håll tummarna för mig.

Håller givetvis tummarna!
  • Elenic

Ohhhhh, stort grattis! Tidig tjej men härligt att det gått så bra.
  • Elenic

Om man satte rubrik på inlägg här så skulle det här få heta "Ett upplyftande dygn". För det är verkligen vad det varit.

Igår var jag på körrepetition, och som alltid innan så fasade jag för alla kommentarer som skulle komma om min mage. Men vet ni - typ alla som sa något sa bara hur fin jag var, hur häftig mage jag har, hur smidig jag fortfarande är, hur pigg och fräsch jag såg ut, hur snygg jag var i håret osv. Lycka! Den enda dumma kommentaren var en kärring som sa "Det där måste vara världens längsta graviditet" varpå jag svarade "Öh, näe, den är faktiskt precis så snabb som alla andra" varpå hon sa "Ja, för dig kanske det känns så" varpå jag för första gången bitchade tillbaka och sa "Ehh, näe, jag kan ärligt talat inte förstå hur MIN graviditet kan kännas lång för dig - du har liksom ingenting med den att göra.."

Idag var jag så och klippte mig och min frisör och hennes kollegor var alla så otroligt snälla och sa att jag var så fin, att jag var så proportionerlig, att min rumpa var så snygg (!), "Har du alltid varit så här liten när du varit gravid" osv.

Och när jag hämtade sonen i skolan så var där en ny fritidsvikarie (afrikanska) som på ett otroligt härligt sett utbrast i lovord om hur häftig mage jag hade och hur fin jag var. När hon undrade hur långt det var kvar och jag sa "allt mellan nu och om fem veckor" så såg hon megaförvånad ut och utbrast att "du kommer ju inte se ut att ha varit gravid två veckor efter förlossningen".

Nu menar jag inte att det är superviktigt att se liten ut eller small eller snygg eller nånting, men när man själv känner sig som ett kylskåp och inte alls är bekväm med sig själv, då är det så galet energiboostande att överösas av komplimanger. Det ska jag verkligen lägga på minnet, från och med nu ska jag bara tala om för alla gravida jag möter hur otroligt snygga och fina de är - så det så!

• Carabellis kusp

Stort grattis! Vad skönt att allt gått bra och att hon är stark för sin tid. Hoppas du mår bra också!
  • Emelius
    Elenic skrev 2016-02-24 17:40:46 följande:

Om man satte rubrik på inlägg här så skulle det här få heta "Ett upplyftande dygn". För det är verkligen vad det varit.

Igår var jag på körrepetition, och som alltid innan så fasade jag för alla kommentarer som skulle komma om min mage. Men vet ni - typ alla som sa något sa bara hur fin jag var, hur häftig mage jag har, hur smidig jag fortfarande är, hur pigg och fräsch jag såg ut, hur snygg jag var i håret osv. Lycka! Den enda dumma kommentaren var en kärring som sa "Det där måste vara världens längsta graviditet" varpå jag svarade "Öh, näe, den är faktiskt precis så snabb som alla andra" varpå hon sa "Ja, för dig kanske det känns så" varpå jag för första gången bitchade tillbaka och sa "Ehh, näe, jag kan ärligt talat inte förstå hur MIN graviditet kan kännas lång för dig - du har liksom ingenting med den att göra.."

Idag var jag så och klippte mig och min frisör och hennes kollegor var alla så otroligt snälla och sa att jag var så fin, att jag var så proportionerlig, att min rumpa var så snygg (!), "Har du alltid varit så här liten när du varit gravid" osv.

Och när jag hämtade sonen i skolan så var där en ny fritidsvikarie (afrikanska) som på ett otroligt härligt sett utbrast i lovord om hur häftig mage jag hade och hur fin jag var. När hon undrade hur långt det var kvar och jag sa "allt mellan nu och om fem veckor" så såg hon megaförvånad ut och utbrast att "du kommer ju inte se ut att ha varit gravid två veckor efter förlossningen".

Nu menar jag inte att det är superviktigt att se liten ut eller small eller snygg eller nånting, men när man själv känner sig som ett kylskåp och inte alls är bekväm med sig själv, då är det så galet energiboostande att överösas av komplimanger. Det ska jag verkligen lägga på minnet, från och med nu ska jag bara tala om för alla gravida jag möter hur otroligt snygga och fina de är - så det så!

Det där lät ju helt underbart!

För säkert 100 år sen när jag satt i kassan på en matbutik så kom det fram en gravid kvinna. Jag tyckte att hon såg så fin ut så jag sa det till henne och hade hon kunnat ge mig ett bredare leende så hade hon gjort det! Hon blev nästan tårögd minns jag och tackade så jättemycket. Jag kan fortfarande tänka på det ibland och det ger så otroligt mycket, både för mottagaren och avsändaren!
  • Reflexen

Åh, Elenic! Vilka sköna kommentarer du fått!

Här får jag bara höra tvärtomkommentarer. En kvinna på jobbet sa i morse: "Säker på att det bara är en?" Alla blir förvånade över att jag har en månad kvar, för att de tycker jag är så stor!

Och det är jag ju, men lite tråkigt är det att bara få höra "stor" och inte "fin"!

Fast jag tycker nog att jag är ganska fin, helt själviskt!

• Emzaan

Grattis, va underbart!!!
Svar på tråden Marsbebis 2016