• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Frida Li
    NellieMeja skrev 2016-02-24 16:03:33 följande:

Ååååå nervös inför imorgon. Då är det dax för vändingsförsök. Men jag hoppas att min inneboende har vänt sig neråt så att jag slipper försöket. Har iallafall läst på om å föda i säte å jag kommer att köra på det om det går. Men bebisen ska ju ha vänt sig. Så håll tummarna för mig.

Lycka till!
  • Frida Li
    Tessie83 skrev 2016-02-24 16:46:43 följande:

Kl15 igår kom vår älskade Ellen till världen, 47 cm och 2940g :)

Då hon kom i 35+1 berättade barnläkaren innan om vad som kan hända om man kommer så tidigt. Men...allt har gått över förväntan bra. Hon skrek direkt hon kom ut (trots kejsarsnitt), hon är pigg och helt fantastisk :)

Grattis!!
  • Elenic
    Reflexen skrev 2016-02-24 17:59:39 följande:

Åh, Elenic! Vilka sköna kommentarer du fått!

Här får jag bara höra tvärtomkommentarer. En kvinna på jobbet sa i morse: "Säker på att det bara är en?" Alla blir förvånade över att jag har en månad kvar, för att de tycker jag är så stor!

Och det är jag ju, men lite tråkigt är det att bara få höra "stor" och inte "fin"!

Fast jag tycker nog att jag är ganska fin, helt själviskt!

Jamen det är ju så - jag har ärligt talat inte velat gå till kören vissa dagar (vi är ju 160 st så det finns ett GÄNG kärringar där) för att jag bara fått kommentarer av typen hur stor jag är, hur stor mage jag har, "hur mycket har du gått upp egentligen?", "är du säker på att det bara är en?" osv. osv. Så jädra tradigt. Därför blev det så kul med motsatsen. Och du, jag är SÄKER på att du är jättefin, så det så!
  • Frida Li

Här får jag bara höra tvärtomkommentarer. En kvinna på jobbet sa i morse: "Säker på att det bara är en?" Alla blir förvånade över att jag har en månad kvar, för att de tycker jag är så stor!

Och det är jag ju, men lite tråkigt är det att bara få höra "stor" och inte "fin"!

Hahah samma kommentarer som jag får höra!
  • Elenic
    Emelius skrev 2016-02-24 17:57:09 följande:
    Det där lät ju helt underbart!

För säkert 100 år sen när jag satt i kassan på en matbutik så kom det fram en gravid kvinna. Jag tyckte att hon såg så fin ut så jag sa det till henne och hade hon kunnat ge mig ett bredare leende så hade hon gjort det! Hon blev nästan tårögd minns jag och tackade så jättemycket. Jag kan fortfarande tänka på det ibland och det ger så otroligt mycket, både för mottagaren och avsändaren!
    Åh vad glad du gjorde henne, vilken fin historia! Och jag är säker på att hon därför säger précis samma sak till de gravida hon nu möter. Att sprida positivitet är ALDRIG fel. <3
  • NellieMeja

Då hon kom i 35+1 berättade barnläkaren innan om vad som kan hända om man kommer så tidigt. Men...allt har gått över förväntan bra. Hon skrek direkt hon kom ut (trots kejsarsnitt), hon är pigg och helt fantastisk :)

GRATTIS till eran tjej. Skönt att allt gick bra å att ni mår bra
  • Carabellis kusp
    Elenic skrev 2016-02-24 18:33:12 följande:

Jamen det är ju så - jag har ärligt talat inte velat gå till kören vissa dagar (vi är ju 160 st så det finns ett GÄNG kärringar där) för att jag bara fått kommentarer av typen hur stor jag är, hur stor mage jag har, "hur mycket har du gått upp egentligen?", "är du säker på att det bara är en?" osv. osv. Så jädra tradigt. Därför blev det så kul med motsatsen. Och du, jag är SÄKER på att du är jättefin, så det så!

Jag tycker att det är så beklagligt att folk är så snabba att kommentera på ett tråkigt sätt. Har man inget snällt att säga kan man vara tyst liksom! Vad hände med den gamla dygden?

Jag å min sida får minst lika mycket feed back om hur liten magen är och ojojoj är det bara tio dagar kvar? Egentligen ingen fara, men eftersom jag haft så mycket extrakrångel med bebisen och känner mig allmänt illa till mods i graviditeten, så blir även de kommentarerna jobbiga att bära. Varenda patient, manlig som kvinnlig, vill diskutera min kropp istället för sin tandstatus. wtf, tro inte att preggot inte ser att du slarvat med tandtråden!

Men snart är det klart...! Då börjar kommentarerna om hur mycket man har kvar att gå ner, status på snippan etc
  • LisaKMB

Stort stort grattis till er!! Vilken lycka! Och så fint namn, om vi också får en flicka så blir det eventuellt ytterligare en Ellen här i forumet.
  • Smilla80
    LisaKMB skrev 2016-02-24 15:09:30 följande:

Med dottern så släppte slemproppen i vecka 38+3 (vilket jag är i idag!) och sedan kom värkarna igång dagen efter. Dottern föddes ytterligare en dag senare, 38+5. Slemproppen såg ut som en pytteliten manet (vit/genomskinlig) med lite blodstrimmor i. Såg den på pappret när jag var toa (ursäkta informationen!). Blödde lite också strax efter att jag upptäckt slemproppen. Tyvärr har jag ännu inte känt några tecken på att det är på gång nu! Hoppas visserligen att bebisen väntar tills det är mars så det gör inget att det dröjer längre denna gång.

Tack för din beskrivning av slemproppen, och även din Frida-Li! :) Du behöver inte ursäkta, jag bad ju om info om hur den ser ut, haha! Får se om jag ser en skymt av den denna gång!
Svar på tråden Marsbebis 2016