• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Smilla80
    Smilla80 skrev 2016-02-24 20:49:54 följande:

Tessie83; Gud så härligt, stort grattis till bebisen!! Först ut av oss! :) Njut nu riktigt! <3 Kram!

Nelliemeja; lycka till imorgon! Det kommer att gå bra ska du se!

Elenic; vad härligt att få höra så mkt positivt och fint! Värmer extra mycket i vårt välsignade tillstånd...

Det är så komiskt hur olika det kan vara. Jag får ofta höra att jag är liten och att man inte kan tro att jag är så långt gången, att jag är så nätt m.m. Sedan är det EN person på jobbet som envisas med att säga "Gud vad tjock du är nu", "nu måste det väl vara dags snart?!" "Du blir bara större och större för varje dag" och kallar mig tjockis osv, osv... Man undrar ibland vad som är hennes problem?! Men om jag verkligen vore tjock skulle hon nog inte säga så, jag fattar ju innerst inne att det är för att retas just för att man är gravid, men ändå... Mycket trevligare med de fina kommentarerna.

Rättelse (Förlåt för min felskrivning) - aztec var ju först ut såklart - och Tessie näst först ut!
  • Smilla80

Reflexen, vad jobbigt att du inte kunde få besked om hur bebis låg! Men att ni ska vänta 14 dagar innan ny koll? En vecka hade känts mer rimligt m tanke på att du ändå är så pass långt gången... Eller hur känner du själv? :)

• Tessie83

Tack för alla grattishälsningar <3 allt går jättebra (förutom amning men det känner jag ingen press med). Hon är helt fantastisk :)

• Carabellis kusp
    Tessie83 skrev 2016-02-25 07:48:08 följande:

Tack för alla grattishälsningar <3 allt går jättebra (förutom amning men det känner jag ingen press med). Hon är helt fantastisk :)

Så underbar liten flicka ni fått!

Ang amning; be om hjälp om det gör ont och du har som mål att amma. Det är smidigt när det funkar, men låt det inte bli en plåga för dig! Det tar tid och är svårt, men väldigt många behöver stöd av antingen Amningshjälpen eller amningsmottagningen.
  • Reflexen
    Smilla80 skrev 2016-02-25 07:45:19 följande:

Reflexen, vad jobbigt att du inte kunde få besked om hur bebis låg! Men att ni ska vänta 14 dagar innan ny koll? En vecka hade känts mer rimligt m tanke på att du ändå är så pass långt gången... Eller hur känner du själv? :)

Jag blev också förvånad över att få tid så sent, men frågade och hon sa att jag skulle hinna in på vändningsförsök så får lita på det! förhoppningsvis ligger liten åt rätt håll så jag får prova vaginalt, annars får läkarna hjälpa oss med en liten operation. Är ganska lugn inför båda alternativen, är faktiskt skönt bara att veta att det är osäkert hur det blir! Låter lite knasigt kanske

BM sa iaf att jag ska åka in tidigt när det väl sätter igång, så att de kan göra ett ul på förlossningen!
  • NellieMeja

Nu har jag varit på vändingsförsök men det behövdes inte hihi. För bebisen har lagt sig med huvudet neråt tjhooo. Så glad lycklig å lättad. :)

• Reflexen
    NellieMeja skrev 2016-02-25 09:10:35 följande:

Nu har jag varit på vändingsförsök men det behövdes inte hihi. För bebisen har lagt sig med huvudet neråt tjhooo. Så glad lycklig å lättad. :)

Se där! Så skönt att det löste sig av sig själv
  • LisaKMB

Jag är i vecka 38+4 idag och har åkt på en rejäl förkylning. Känns allt annat än optimalt! Är väldigt hängig och snorig. Skulle förlossningen sätta igång nu så vet jag faktiskt inte om jag skulle orka. Har någon av er andra varit med om något liknande? Några tips?

• Sötistilde
    NellieMeja skrev 2016-02-25 09:10:35 följande:

Åhhhh va bra :) hur var läget?! Fixerad, ruckbar, rörlig?
Svar på tråden Marsbebis 2016