Elenic skrev 2016-03-11 08:59:50 följande:
Åh, så drygt att inte ha någon "riktig" datering. Å andra sidan, att ha en som man ändå inte litar på är väl inte heller nån höjdare. Men som du säger, - om det betyder igångsättning 5 dagar tidigare (vilket det gör för mig) så gör det ju inte så mycket. ;)
Usch, usch, usch att det känns så jobbigt! Men jag förstår dig...
Jag hade ju hoppats på att bebis skulle komma innan påsklovet précis, så att storbarnen får mycket tid att gosa och mysa innan vardagen tränger på (lite mjukstart för oss alla..) men blir det igångsättning så blir det ju tvärtom - ett LÅNGT påsklov för mig att roa och underhålla barnen samtidigt som jag går I den där hemska övertidsångesten.
Och nätterna är verkligen värst. Usch vad ensam och orolig man kan bli då...
Egentligen är dateringarna lite töntiga; bara 4,5% föds ju på BF ändå, så det skapar så mycket förväntan och frustration. De flesta barn föds ju när de är klara liksom.

Jag är lite rädd för induktion, så jag hoppas verkligen på spontan start. De är tydligen ganska strikta med att förorda igångsättning i sll, vet att VG-region ganska nyligen ändrat policy från BF+21 till BF+14, så där är det nog mer flexibelt om man vill avvakta lite extra.
Påsklovet ligger väl efter påsk i år? Då har du säkert fött sedan länge! Det bästa för dig är ju onekligen om bebisen kommer på BF eller innan, så du hinner vila en vecka innan barnen blir lediga.
Jag funderar allvarligt på att ta en rask promenad ner till mood-gallerian för att se om det inte kan ge lite skjuts åt processen. Mer glamour till mig i alla fall!