• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Madski
    Elenic skrev 2016-03-11 08:59:50 följande:
    Åh, så drygt att inte ha någon "riktig" datering. Å andra sidan, att ha en som man ändå inte litar på är väl inte heller nån höjdare. Men som du säger,  - om det betyder igångsättning 5 dagar tidigare (vilket det gör för mig) så gör det ju inte så mycket. ;)

Usch, usch, usch att det känns så jobbigt! Men jag förstår dig...

Jag hade ju hoppats på att bebis skulle komma innan påsklovet précis, så att storbarnen får mycket tid att gosa och mysa innan vardagen tränger på (lite mjukstart för oss alla..) men blir det igångsättning så blir det ju tvärtom - ett LÅNGT påsklov för mig att roa och underhålla barnen samtidigt som jag går I den där hemska övertidsångesten.

Och nätterna är verkligen värst. Usch vad ensam och orolig man kan bli då...
    Oj, jag har inte ens tänkt att ev. Övertid innebär ett helt påsklov med sysselsättning och längtan efter att lillebror ska komma.. Med tanke på hur mitt humör var när jag gick över tiden med dottern så önskar jag verkligen för alla skull att lillebror är punktlig alternativt tidig, hehe..
  • Madski

Stackare, lider verkligen med er alla som blivit sjuka eller fått sjuka barn, sämsta tänkbara.. Stackare, kämpa på! Jag håller tummarna för att ni själva klarar er så gott det går!!

• Reflexen

Huvvaligen, stackars er alla med magsjuka o feber!

Smilla: kan du be nån kompis/släkting ta hand om maten? Iaf om den är förpackad fortfarande, annars är det nog kört... Så surt!

Jag sover fortfarande ok, men det är enbart pga min sköna tempurmadrass! I love it! Köpte den när jag väntade dottern o kände av ryggvärk, har sen dess inte känt av nåt sånt!

Tack för svaren om ev svampinf! Jag ska se om jag kommer fram till mvc o kan fråga om flytningarna. Kan ju vara lite ont om tider på fredagar har jag märkt.

• NellieMeja
    Smilla80 skrev 2016-03-11 07:43:29 följande:

Jag hänger med till galgen! Är väl inte så mycket till tröst men du är iaf inte ensam - här har också magsjukan gjort entré. Min yngsta kräktes utanför bilen i morse. Men eller hur, inte NUUU!! Och just till idag hade jag köpt hem en massa ingredienser och tinat upp massor av kött, kyckling, fisk och färs för jag planerat göra storkok på 5 olika grytor och frysa in för att slippa tänka på matlagning den första bebistiden. Vad gör jag nu med all denna mat?! Snacka om dålig tajming!!! Hoppas ni kryar på er fort och att bebis väntar lite med att titta ut. En styrkekram är nog på sin plats, så jag skickar en till dig! :)

Vad jobbigt för er som sover så dåligt, lider med er! Förstår att ni vill att bebis ska komma ut NU! Det hjälper inte med sådant där gravidstöd/kudde?

Reflexen; jag hade ringt MVC om flytningarna bara för att skippa oroa sig, du får säkert ett lugnande besked! Vad skönt att din lilla vänt sig och fixerat sig, underbart ju! Snart är det dags....

Tack i allt elände å för dig med. Hatar magsjuka i vanliga fall å nu är det ännu mera skit.. Vi gick å la oss nio igår å det var ju tur. Har fått sova kanske 3 timmar . Ville ju innan denna natt att bebisen skulle komma ut nu. Eftersom jag oxå har så himla ont av foglossningen å åderbråck i snippa. Men nu får den allt vänta. Gick in i v40 idag. Å inatt kommer man väl vara super nervös att minsta dottern ska börja.
  • Carabellis kusp
    Elenic skrev 2016-03-11 08:59:50 följande:

Åh, så drygt att inte ha någon "riktig" datering. Å andra sidan, att ha en som man ändå inte litar på är väl inte heller nån höjdare. Men som du säger,  - om det betyder igångsättning 5 dagar tidigare (vilket det gör för mig) så gör det ju inte så mycket. ;)

Usch, usch, usch att det känns så jobbigt! Men jag förstår dig...

Jag hade ju hoppats på att bebis skulle komma innan påsklovet précis, så att storbarnen får mycket tid att gosa och mysa innan vardagen tränger på (lite mjukstart för oss alla..) men blir det igångsättning så blir det ju tvärtom - ett LÅNGT påsklov för mig att roa och underhålla barnen samtidigt som jag går I den där hemska övertidsångesten.

Och nätterna är verkligen värst. Usch vad ensam och orolig man kan bli då...

Egentligen är dateringarna lite töntiga; bara 4,5% föds ju på BF ändå, så det skapar så mycket förväntan och frustration. De flesta barn föds ju när de är klara liksom. Jag är lite rädd för induktion, så jag hoppas verkligen på spontan start. De är tydligen ganska strikta med att förorda igångsättning i sll, vet att VG-region ganska nyligen ändrat policy från BF+21 till BF+14, så där är det nog mer flexibelt om man vill avvakta lite extra.

Påsklovet ligger väl efter påsk i år? Då har du säkert fött sedan länge! Det bästa för dig är ju onekligen om bebisen kommer på BF eller innan, så du hinner vila en vecka innan barnen blir lediga.

Jag funderar allvarligt på att ta en rask promenad ner till mood-gallerian för att se om det inte kan ge lite skjuts åt processen. Mer glamour till mig i alla fall!
  • Reflexen

Det är så härligt att du skriver "en rask promenad", Carabellis! Jag tycker det är så skönt att nån av oss får vara pigg o fräsch så här på slutet!

När jag väntade dottern så var jag precis som du, inga som helst besvär, och jag minns att jag nästan skämdes över att få må bra när "alla andra" hade ont överallt. Så njut av att må bra och fixa lite glamour!!!

• mammave

Oj, 242 olästa inlägg. Har lite dålig tid till internet nu ;)
    Usch, vilken fasa med magsjuka så nära bf :( Hoppas ni kryar på er fort.
    Ska försöka läsa ikapp vid tillfälle. Antar att jag har några att gratulera i efterskott.
    Här pusslar vi ihop vardagen, inte det lättaste alltid med två olika lämningstider på förskola och förskoleklass och två olika hämtningstider. Och däremellan en massa amning ;) Men det blir nog lättare med tiden.

• mammave
    Emzaan skrev 2016-03-03 19:33:58 följande:

Kl10:00 i förmiddags fick vi en liten son. Stor för sin vecka. Alla mår vi bra, men det gick lite fort. Vi kom in 9:30.

Grattis! Jag tyckte jag hade en snabb förlossning (var inne 1,5h), men detta var ju väldigt snabbt
  • Elenic
    Smilla80 skrev 2016-03-11 09:21:29 följande:
    Tack själv för magsjukesympatier! ;) Det låter fruktansvärt jobbigt, förstår att du knappt står ut. Och "paniken" med över att man vill vara hyfsat pigg när man ska föda! Man får ju en adrenalinkick och extra kraft att ändå klara en fl, men tiden precis efter... Hjälp! Önskar jag kunde råda på något sätt men inte lätt när det enda som hjälper är de två positioner du nämner... ;) Har du höftbälte på dagen? Kan du få massage för att mjuka upp det? Akupunktur i smärtstillande syfte...?! Bada varmt innan sänggående? Håller tummarna för att det inte dröjer för länge innan fl för dig. Själv kan jag gott gå ett tag till o har inte direkt ngt emot det (och särskilt nu tills magsjukan är över) men jag hoppas att ni som inte mår bra får föda först! Styrkekram!
    Gulle! Jag hoppas också på det, eller på att min BM ska ha förståelse och rekommendera igångsättning senast några dagar efter bf av nån sorts "humanitära" skäl...

Jag har lite knep och knåp för att få sova, typ sova med TENS-en på, ligga med höfterna på en värmekudde, att maken masserar précis innan sänggående etc. Det hjälper absolut! Och jag håller paniken borta varje natt genom att räkna ner, nu är det max 23 nätter kvar!

Och, det här drabbar ju iaf bara mig. Tar nog hellre det här än att barnen skulle vara magsjuka faktiskt. Kram!
  • mammave

Hannis: grattis!
    Försökt läsa ikapp, men familjeliv är lite segt. Hoppas jag inte missat att gratta ngn som fått.
    Snart har vi fått allihop. Jag tyckte faktiskt tiden gick ganska fort innan bf. Jag hade sett till att ha lite hemmaprojekt att jobba med, som typ rensa vinden och källaren. Och sen har jag ju två till som jag försökte hitta på saker med innan lillebror kom och tog en hel del mammatid (kanske inte det lättaste om man har ont). Sedan vet jag inte om jag blivit mer otålig om jag gått över mer, nu gick jag ju bara över en dag (till skottdagen, så hade faktiskt kunnat tänka mig att vänta en dag till ;) )

Svar på tråden Marsbebis 2016