Elenic skrev 2016-03-14 11:19:18 följande:
Åh, jobbigt med klåda! Hoppas det ger sig.
Jag kommer inte vara 100% ledig alls utan jobba 20% till och med juni, sen 40% från augusti till December. (men ha bebis med på jobbet och jobba hemifrån) I januari börjar vi dela så jag jobbar 60% och maken 40% och gör så fram till sommaren. Han får vara 100% ledig juni-så länge det går, antagligen oktober men förhoppningsvis januari. Sen kommer vi båda jobba 80% i nåt år eller mer så att liten bara går på dagis tis-tors.
Får tyvärr inte någon uppfyllnad av min arbetsgivare, maken får 80% av lönen i 6 månader om han tar ut full FK-ersättning...
Vi vill gärna spara en del dagar också så att vi kan göra långa resor de kommande 7 åren. =)
Hur känns det att jobba samtidigt som du har en bebis? Vilket bra arbete du har där du kan vara både och. Lite som Isabella Löwengrip!:) läser hennes blogg.
Jag kan inte ta med bebis på jobbet då jag är förskollärare :P, jo egentligen hade det ju varit jätte smidigt! Jag jobbar ju med barn!
Men jag känner att jag vill gå in i min bebisbubbla o vara 100% fokuserad på detta livet nu. Jag hade inte kunnat fokusera på jobb o samtidigt en bebis, det hade blivit för mycket i mitt huvud. Har bakgrund med utmattningssymptom o är inte alls lika stresstålig som förr, då jag kunde ha många bollar i luften! Men....jag var dum mot mig själv i höstas som jobbade heltid samtidigt som jag pluggade lite, därför jag haft en liten psykdipp nu.