• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Carabellis kusp
    Madski skrev 2016-03-13 21:14:24 följande:

Oj, kommunalt hem, imponerande! Ta inte ut dig för mycket bara och ta en taxi om det blir för jobbigt, dumt att överanstränga dig i onödan..

Är du kvar själv på BB hotellet eller har din man möjlighet att stanna?

Nej, får se om jag orkar.

Han åkte hem till storasyster idag och jobbar imorgon, så jag är ensam kvar. Tycker dock att det är lite mysigt. Hehe.
  • Frida Li
    Elenic skrev 2016-03-13 22:28:02 följande:

Jag måste erkänna att jag känner likadant. Är så trött på att ha ont, inte kunna sova, inte kunna träna, bara vara trött, tung och grinig... Har nästan "glömt" att det blir en bebis av det här, ser det mer som en sjuka som ska gå över. Märkligt... Men tror och hoppas att allt "rättar till sig" när bebis väl är här faktiskt.

Känner likadant!! Men har faktiskt tagit en panodil två kvällar i rad o sovit hyfsat bra! Prova!
  • Carabellis kusp
    Elenic skrev 2016-03-13 22:23:12 följande:

Oooohhhh grattis Carabellis! Vad underbart härligt!! Och vet du, då VAR vi på DS samtidigt, fast jag var tyvärr inte där för att föda barn utan för att kolla upp min plutt som inte rört sig på ett dygn. (Allt var ok.) Hoppas du mår bra och kan njuta av bebisgos nu!

Tack! Känns så skönt att hon äntligen är utemiljö verkar må fint. Ska träffa barnläkaren först imorgon, men hon är pigg och glufsig vilket känns skönt.

Vad skönt att det var bra med din bebis! Man får ju panik när det bli stilla i magen. Du får väl ta och föda i natt så vi ses på hotellet imorgon
  • Reflexen
    Carabellis kusp skrev 2016-03-13 20:40:15 följande:

Vi ska träffa barnläkaren imorgon, så ännu inte.

Här får man gå ner till matsalen och äta, så lite promenader blir det. Ska åka kommunalt hem imorgon, så då blir det verkligen till att röra på sig. Låter brutalt att tvingas gå efter snitt dock! Hoppas du kommer vara piggare efter kommande förlossning.

Lycka till med undersökningen. Det låter ju om en pigg liten sessa iaf, härligt! Ta det försiktigt på hemvägen!

Jag hoppas också på piggare mamma den här gången
  • Reflexen

Skönt att allt är i ordning nu, Madski! Hittade ni nåt trevligt hus idag? Hör ni också till de som bor i Stockholm eller bor ni på nån ort med mindre hysterisk husmarknad?

Kommer inte ihåg hur dottern var sista dygnet innan fl. Hade dock förvärkar/värkar i ca 18 timmar innan jag åkte in, så kände av dem iaf

• Reflexen

Nu är det snart ny vecka och därmed lite närmare för oss alla !! Hoppas så på snabba ryck mot förlossning för alla er som har så ont på olika sätt! Jag tycker ju liksom synd om mig själv när mitt ben/mina fogar gör ont, men jämfört med många av er andra är jag pigg som en mört o har inte mkt att klaga på! Heja heja alla magar nu!!

• aztec

Tack för er omtanke, det är bra med hjärtat nu faktiskt! Vi hade ett återbesök för 2v sedan nu, hjärtat är fortfarande förstorat pga ansträngningen men medicinen gör att allt fungerar som det ska. Ny utvärdering vid 6månader så det känns skönt!

Ingen namn än, nu när mannen min är borta så mycket så har det lagt på is... Blir mycket "lillebror" ;) och ja, 3åringen älskar sin lillebror, ska hjälpa till och gulla med honom hela tiden. Dock så vill hon ha min uppmärksamhet hela tiden och under lillebrors matningar kommer utbrotten.

Vi har tyvärr ingen släkt i uppsala :/ men min mamma var här en natt förra helgen så blev en kort paus. Men som sagt, skönt att det snart är över :)

Hoppas alla får en underbar vecka och att det kommer massa bebisar ;) jag ska SOVA imorgon när storasyster är hos dagmamman. Längtar ;)

• Madski
    Reflexen skrev 2016-03-13 23:23:39 följande:

Skönt att allt är i ordning nu, Madski! Hittade ni nåt trevligt hus idag? Hör ni också till de som bor i Stockholm eller bor ni på nån ort med mindre hysterisk husmarknad?

Kommer inte ihåg hur dottern var sista dygnet innan fl. Hade dock förvärkar/värkar i ca 18 timmar innan jag åkte in, så kände av dem iaf

Tyvärr ingen fullträff idag, men skam den som ger sig.. Vi bor i Sthlm och vill bo kvar i samma område som förra huset låg i.. Och tyvärr är vi inte ensamma om det, suck..
    Ska ringa en mäklare imorrn och spela på gravidkortet och förhoppningsvis få till en förhandsvisning iom att ordinarie visning är på söndag..
  • LisaKMB
    Madski skrev 2016-03-13 21:26:40 följande:

Till alla er som nu fått era bebisar.. Hur var dom dagen/dagarna innan? Lugnare? Vildare? Som vanligt?

Minns inte hur det var med dottern.. Självklart får alla andra också svara om nu minns hur era bebisar var tidigare graviditeter..

Jag kände efter väldigt noga sista dagarna innan vår lille Ivar föddes (ville ju så gärna se några tecken på att det var på gång!) men han rörde sig precis som vanligt. Vad jag minns så var det samma sak med storasyster, dvs inget förändrat rörelsemönster.
  • Reflexen

Lycka till med "du vill väl inte att jag ska föda på visningen"-försöket idag, Madski!

Det är jobbigt att leta hus i Sthlm har jag förstått. Här på landet i Småland är ju inte trycket lika hårt

Jag har nu gjort en ny inventering av BB-väskan o kommit fram till att jag "måste" ha en ny necessär. Så får nog bli en liten tripp in till stan idag får sällskap av min mamma, är skönt att kunna få slippa köra bilen när magen har egna idéer om hur man ska sitta.

Ska till Apoteket också. Funderar på vilka bindor som är allra störst/tar mest... Har ni några tips?

Svar på tråden Marsbebis 2016