• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Carabellis kusp

BF-lista

Mammave: 28/2 - födde en son 29/2

Hannis12345: 1/3

NinnaMama: 3/3

Aztec: 3/3 - födde en son 28/1

Sötistilde: 5/3

LisaKMB: 5/3 - födde en son 5/3

Carabellis kusp: 6/3 - födde en dotter 12/3

Cateyes: 13/3 - planerat snitt 4/3 - dotter född 4/3

Mialinden: 14/3

Nelliemeja: 17/3

Smilla80: 19/3

L1n: 19/3

Elenic: 20/3

AnniAy: 20/3 - födde en dotter 4/3

Madski: 24/3

Reflexen: 26/3

Tessie83: 27/3 - födde en dotter 23/2

Emzaan: 27/3 - födde en son 3/3

AKF: 28/3

Sandra84: 28/3

Frida Li: 29/3

Sanna1975: 31/3

• Carabellis kusp

Du la in rätt AKF! Jag glömde uppdatera hannis12345. Vilken babybox hade provtid från viaplay? Letar efter bra amningsunderhållning...!

• Smilla80
    CatEyes skrev 2016-03-14 17:54:58 följande:

Grattis till alla som fått sina bebisar!! Hinner inte riktigt skriva här så mycket.

Lillan är 10 dagar nu och dagarna flyger förbi. Skulle ljuga om jag sa att vi lever i en rosa bebisbubbla just nu.

Mina dagar består av mina gråtattacker, amning varannan timme så det blir bara 2-3 timmars sömn på nätterna och sonens skrik/trots/kastar allt han hittar på mig. Känns jätte jobbigt att amma så ofta för att sonen blir så ledsen för att jag inte ger honom tillräcklig med uppmärksamhet.

Min stackars man är min största stöd just nu, skulle aldrig klara det utan honom. Han vet exakt vad han ska säga för att lugna ner mig.

Förlåt för ett så negativt inlägg. Vi har längtat så mycket efter lillan så jag hoppas att det vänder snart så att vi kan njuta helt.

Låter tufft CatEyes! Låter lite som vår situation när vi fick tvåan, det var en tvåbarnschock kan jag säga. Inte roligt att ha det så, samtidigt är det bra att du lyfter hur verkligheten ofta ser ut utan "filter". Det jag kan trösta dig med är att det blir bättre, nu när jag ser mina killar leka ihop, hur mycket de har gemensamt och hur mycket glädje de har av varann så är det värt alltihop, att man valde att skaffa barn ganska tätt. Blir spännande att se hur det blir med trean nu med lite längre emellan! Kan ni tex ha sagostund eller filmtajm tillsammans när du ska amma, så det blir en mysig stund för din stora? Hoppas ni hittar strategier som kan fungera, och viktigast av allt - ha inte för stora krav på dig själv! Du är i alla fall inte ensam om dina känslor, och jag hoppas ni kan få lite hjälp och stöd så att ni reder situationen. Styrkekram!
  • Smilla80
    Azad skrev 2016-03-14 22:50:05 följande:

Födde en fantastisk dotter 7/3 v.39+5 Snabb förlossning och allt har gått bra. Amningen funkar utan problem, önskar dock att dygnet hade några extra timmar så här i början för att hinna med både bebis, syskon och hem... Men så småningom faller nog rutinerna på plats igen!! Lycka till ni alla som fortfarande går i väntans tider!!

Gratulerar, vad roligt!
  • Smilla80

Hoppas för er skull mialinden och Elenic att ni inte behöver vänta allt för länge på att få föda, inducerat eller "naturligt". Så otroligt jobbigt att behöva ha så ont som ni har och dessutom inte få sova på nätterna! Snart är det över, snart har ni era små här!

• Smilla80

Hoppas Reflexen och Frida Li att er energi tyder på att fl är nära! :) jag är också uppe i varv och har ngn slags rastlöshet inom mig, jag har rensat, städat o donat som besatt (mannen har antytt att han är rädd att jag snart rensar bort honom också ), gjort klart för bebisen m.m... och nu när Lilleman är pigg igen har jag kunnat göra mitt planerade storkok och frysa in matlådor. Kanske är det ett tecken?

• Smilla80

Var på MVC idag, och tro det eller ej - men nu var huvudet fixerat trodde bm! Så från ruckbar till rörlig igen till fixerad på 3 veckor! Nu var bebis redo och det var "bara att sätta igång att föda", hehe... Ja vi får se när det är dags! SF-måttet var bara 34 nu i 40:e veckan (39+2), känns lite litet.. Men följer min egen kurva iaf. Vad har ni för mått? Tycker det är lite konstigt att jag inte har mer förvärkar och så, borde jag inte ha det nu?!

• AKF
    Carabellis kusp skrev 2016-03-15 10:37:34 följande:

Du la in rätt AKF! Jag glömde uppdatera hannis12345. Vilken babybox hade provtid från viaplay? Letar efter bra amningsunderhållning...!

Det var den som bara heter Babybox www.babybox.se - jag valde att få den hemskickad. Det var inte mkt kul i den, men två månader gratis Viaplay. Har passat mkt bra här hemma kan jag säga...
  • Carabellis kusp
    Smilla80 skrev 2016-03-15 11:36:36 följande:

Var på MVC idag, och tro det eller ej - men nu var huvudet fixerat trodde bm! Så från ruckbar till rörlig igen till fixerad på 3 veckor! Nu var bebis redo och det var "bara att sätta igång att föda", hehe... Ja vi får se när det är dags! SF-måttet var bara 34 nu i 40:e veckan (39+2), känns lite litet.. Men följer min egen kurva iaf. Vad har ni för mått? Tycker det är lite konstigt att jag inte har mer förvärkar och så, borde jag inte ha det nu?!

Vad skönt! Hoppas bebisen förstår att det bara är att komma ut nu! Min bebis var dock fixerad först och sedan ruckbar igen på förlossningen, så det verkar inte finnas något facit.

Jag hade också litet SF-mått, men min bebis var bara strax under medel. Elenic har ju haft normalt SF, men fått stora barn, så måttet är ganska grovt. Bara magen växer så!

Jag hade inte mycket förvärkar förrän sista dagarna, bara sammandragningar.
  • Elenic
    Smilla80 skrev 2016-03-15 11:36:36 följande:

Åh, vad skönt, då kan du ju släppa den oron iaf. :)

Igår när jag var hos BM i 39+0 hade jag 35 i sf-mått och det tyckte min BM var helt perfekt för mig (hade 33 för tre veckor sedan) så 34 låter inte jättelitet. Viktigast är att magen växer dvs. att måttet ökat och har man dessutom gått från rörlig till fixerad får man nog dra av någon cm för att barnet sjunkit ner.
Svar på tråden Marsbebis 2016