• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Frida Li
    Emelius skrev 2016-03-13 16:45:56 följande:

Känner att jag bara måste skriva av mig lite...är på bf+2 idag och har problem med bl a foglossning men även fruktansvärda ilningar i högra låret till och från när jag går så kan inte göra något. Antar att det är bebisen huvud som ligger och klämmer på en nerv...

Till råga på det så har dottern på strax över 2 år och 3 månader varit hemma med feber och jobbig slemhosta sedan i tisdags medan sambon jobbat. Hon har nu fått totalt tuppjuck och bara skriker och utmanar allt vad hon kan, speciellt mot mig känner jag. Sambon har idag insjuknat i en rejäl förkylning också såklart och gör inte många knop.

Förlåt för allt gnäll men jag känner mig som en otroligt dålig mamma just nu när jag mest längtar efter att förlossningen ska sätta igång så jag får en "paus" från denna vardag... tråkigt när jag bara vill känna glädje och förväntan inför barnet som ska komma :(

Har ni någon som kan hjälpa er? Jag själv har haft det lite jobbigt....Dottern var rejält sjuk för några veckor sedan, hög feber i en vecka. Det var tufft o man oroade sig, min mamma stöttade mig o kom på besök, kändes bättre då. Sen opererade min man sin hand för 3 veckor sedan, jag fick göra ALLT. Höggravid o foglossning, inte det roligaste när man precis fått dottern frisk. Bröt ihop lite förra helgen o bad om hjälp då mormor o morfar tog dottern en dag o en natt. Min man e på bättringsvägen o det är väl tur att detta barn väljer att stanna kvar i magen o blir inte prematur som dottern blev.
  • Frida Li
    aztec skrev 2016-03-13 19:11:01 följande:

Grattis till alla bebisar!! :)

Själv är vår kille över 6v nu. Tiden bara flyger förbi! Vägde strax under 4kilo på läkarkollen i torsdags så ingen stor kille än :)

Har kommit ut bebisbubblan nu och känner mig riktigt sliten ändå. Mannen har öppnat en ny enhet på jobbet och all personal tillträder först nu i veckan så han har jobbat 13h pass i 16dagar i rad nu. Riktigt jobbigt med bebisen samt vår trotsiga 3åring, lämning, hämningar, nätter, mat samt dessa helger, gah ;) så thank god att bebisen är så snäll som bara sover och äter än så länge :) ska bli skönt när hans jobb blir normalt så familjelivet kan fungera igen..

Ja....jag bävar för hur det ska bli när man blir tvåbarns mor!! Som tur är väl det att jag får ha min man hemma (förhoppningsvis) i två månader till pågrund av sjukskrivning.
    Är sonens hjärta bra nu?
  • mialinden
    NellieMeja skrev 2016-03-13 16:04:13 följande:

Denna bebis är så efterlängtad av mig sambo å barnen vi väntar å väntar. Tycker det är jättemysigt å känna den röra sig i magen. Men glädjen för bebisen tas lite bort av denna j-vla smärta att man längtar efter förlossningen för att slippa smärtan å då får jag dåligt samvete för det. Gah blir knäpp. Förlåt gnället. Längtar ju efter bebisen med å vill träffa den nu

Känner precis lika! Nästan så jag längtar mer efter att inte vara gravid = ha så jävla ont hela tiden än efter bebisen. Samvetet är inte på topp men efter 4 månader av konstant smärta så får man kanske känna så?
  • Carabellis kusp
    Reflexen skrev 2016-03-13 19:59:41 följande:

Skönt att det gått bra, Carabellis! Har ni blivit undersökta ännu?

Kommer knappt ihåg hur/när man blev undersökt på BB. Vet bara att jag var nära att svimma när de jagade upp mig till barnläkaren morgonen efter snittet. Det är bra att de vill få upp en så fort som möjligt, men i mitt fall var de lite väl tuffa! Fick åka rullstol tillbaka

Vi ska träffa barnläkaren imorgon, så ännu inte.

Här får man gå ner till matsalen och äta, så lite promenader blir det. Ska åka kommunalt hem imorgon, så då blir det verkligen till att röra på sig. Låter brutalt att tvingas gå efter snitt dock! Hoppas du kommer vara piggare efter kommande förlossning.
  • NellieMeja
    mialinden skrev 2016-03-13 20:32:28 följande:

Känner precis lika! Nästan så jag längtar mer efter att inte vara gravid = ha så jävla ont hela tiden än efter bebisen. Samvetet är inte på topp men efter 4 månader av konstant smärta så får man kanske känna så?

Precis så är det. Min kropp över raskar mig hela tiden. Tror inte man kan få mer ont men jo då det kan man visst. I dag har jag knappt kunnat lyfta upp mitt ben i soffan.
  • Madski
    Carabellis kusp skrev 2016-03-13 20:40:15 följande:
    Vi ska träffa barnläkaren imorgon, så ännu inte.

Här får man gå ner till matsalen och äta, så lite promenader blir det. Ska åka kommunalt hem imorgon, så då blir det verkligen till att röra på sig. Låter brutalt att tvingas gå efter snitt dock! Hoppas du kommer vara piggare efter kommande förlossning.
    Oj, kommunalt hem, imponerande! Ta inte ut dig för mycket bara och ta en taxi om det blir för jobbigt, dumt att överanstränga dig i onödan..

Är du kvar själv på BB hotellet eller har din man möjlighet att stanna?
  • Madski

Jag mår faktiskt oförskämt bra för tillfället *peppar,peppar* när jag har ont i rygg etc. Har jag bara mig själv att skylla på iom att jag då gjort lite för mycket mot vad jag borde..
    Halsbrännan är som bortblåst, halleluja :) gissar att magen börjat sjunka!?
    Har rejäla ilningar neråt väldigt ofta och hoppas att det bara är bebis som gör sig redo..

Vi var och köpte babyskydd, bas och adapter till vagnen idag mellan husvisningar så nu känner jag att vi har det viktigaste på banan så nu är lillebror mer än välkommen att komma. Klämde precis i mig en hel färsk ananas och ska ta en kopp hallonbladste nu., skadar inte att testa..

• Madski

Till alla er som nu fått era bebisar.. Hur var dom dagen/dagarna innan? Lugnare? Vildare? Som vanligt?
    Minns inte hur det var med dottern.. Självklart får alla andra också svara om nu minns hur era bebisar var tidigare graviditeter..

• Elenic

Oooohhhh grattis Carabellis! Vad underbart härligt!! Och vet du, då VAR vi på DS samtidigt, fast jag var tyvärr inte där för att föda barn utan för att kolla upp min plutt som inte rört sig på ett dygn. (Allt var ok.) Hoppas du mår bra och kan njuta av bebisgos nu!

Carabellis kusp skrev 2016-03-13 13:50:51 följande:

Tack för alla grattishälsningar! Vi mår bra tror jag, trötta förstås, men inte direkt nån som har undersökt oss än. Allt gick ganska fort igår; en slempropp som gick för förmiddagen, värkar från kl 13 av och till. Vi kom in vid 17 och var då 4 cm öppen. Sedan stod det still med 4 cm till kl 20 innan allt tog farlig fart och var klart ett par timmar senare. Aj aj aj...! Fick sy ett par stygn, men inte som sist, så det känns bra. Ligger nu kvar på bb hotell i min ensamhet. Rätt skönt!

• Elenic

Jag måste erkänna att jag känner likadant. Är så trött på att ha ont, inte kunna sova, inte kunna träna, bara vara trött, tung och grinig... Har nästan "glömt" att det blir en bebis av det här, ser det mer som en sjuka som ska gå över. Märkligt... Men tror och hoppas att allt "rättar till sig" när bebis väl är här faktiskt.

NellieMeja skrev 2016-03-13 16:04:13 följande:

Denna bebis är så efterlängtad av mig sambo å barnen vi väntar å väntar. Tycker det är jättemysigt å känna den röra sig i magen. Men glädjen för bebisen tas lite bort av denna j-vla smärta att man längtar efter förlossningen för att slippa smärtan å då får jag dåligt samvete för det. Gah blir knäpp. Förlåt gnället. Längtar ju efter bebisen med å vill träffa den nu

Svar på tråden Marsbebis 2016