CatEyes skrev 2016-03-14 17:54:58 följande:
Grattis till alla som fått sina bebisar!! Hinner inte riktigt skriva här så mycket.
Lillan är 10 dagar nu och dagarna flyger förbi. Skulle ljuga om jag sa att vi lever i en rosa bebisbubbla just nu.
Mina dagar består av mina gråtattacker, amning varannan timme så det blir bara 2-3 timmars sömn på nätterna och sonens skrik/trots/kastar allt han hittar på mig. Känns jätte jobbigt att amma så ofta för att sonen blir så ledsen för att jag inte ger honom tillräcklig med uppmärksamhet.
Min stackars man är min största stöd just nu, skulle aldrig klara det utan honom. Han vet exakt vad han ska säga för att lugna ner mig.
Förlåt för ett så negativt inlägg. Vi har längtat så mycket efter lillan så jag hoppas att det vänder snart så att vi kan njuta helt.
Ujuj, låter inte roligt alls... Inser att jag nog hade det ovanligt lätt med barn nr 2 då barn nr 1 accepterade att jag behövde amma hela tiden. Funkar det inte alls om du typ ammar sittande på golvet samtidigt som du leker, eller ammar i sjal så att du kan leka med stora barnet samtidigt? Sånt funkade för oss iaf. Eller att vi kollade film/läste samtidigt som jag ammade. Kräver ju iofs att man har ett "lättammat" barn...
Skönt att du har din man att luta dig mot och att han är ett bra stöd. Hoppas också för er skull att det vänder snart. Styrkekram!