• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Elenic
    Smilla80 skrev 2016-03-15 11:21:06 följande:

Hoppas för er skull mialinden och Elenic att ni inte behöver vänta allt för länge på att få föda, inducerat eller "naturligt". Så otroligt jobbigt att behöva ha så ont som ni har och dessutom inte få sova på nätterna! Snart är det över, snart har ni era små här!

Gulle! Jag tror ju som sagt att det är minst två veckor kvar men trots det onda och dåliga nätter så känns det ändå ok (än så länge). Jag är i rätt mycket bättre psykiskt balanserad form och har så mycket annat kul som jag behöver göra om dagarna (mycket jobb med min kör bland annat) så att än så länge klättrar jag inte på väggarna. :)
  • Elenic
    AKF skrev 2016-03-15 09:56:04 följande:

Grattis alla ni som fått era bebisar! Har själv inte riktigt hängt med här de senaste veckorna.

Börjar känna mig ganska färdig med att vara gravid, som flera av er andra gissar jag - längtar efter nästa fas, dock bara 38+0 idag. Tror att bebisen kommer nära omkring BF som storasyster, men man vet ju aldrig... Foglossningen tvingar mig till mkt vila vilket förstås är bra, har en sjukskrivning som möjliggör det och det är ju meningen att jag ska vila, även om det är rätt långtråkigt nu. (Tack och lov för gratismånader på Viaplay i Babyboxen!) ;)

Har sedan en tid rätt ont på vänster sida om naveln, nästan som ett blåmärke. Är det ngn som känner igen det? Läst mig till att det troligtvis är ligamenten som töjs och eller att bebisen sparkat/rört sig mkt på samma ställe och att det kan bli som blåmärken på insidan då. Överväger att ringa och kolla ändå.

Nämen, titta, där är du! När du nu dök upp trodde jag att det var för att säga att du redan fått bebis. ;)

Och jo, visst känner man sig rätt klar med det här, men jag räknar med två veckor till minst, trots 39+1 idag. Från och med den här veckan jobbar jag iaf inte mer vilket är skönt då jag ärligt talat behöver sova på dagtid iom att det inte blir så mycket på natten.

Timmarna när storbarnen är i skolan (mellan typ 8-14) går dock ändå jättefort och jag hinner knappt med allt jag planerat in att göra (så klart är det mesta stillasittande jobb, typ som görs på datorn..).

Känner inte igen smärta som ett blåmärke på magen, ring och kolla tycker jag - det skadar ju aldrig. Men det är säkert inget farligt som du säger utan har nog en naturlig förklaring.
  • Madski
    AKF skrev 2016-03-15 09:56:04 följande:

Grattis alla ni som fått era bebisar! Har själv inte riktigt hängt med här de senaste veckorna.

Börjar känna mig ganska färdig med att vara gravid, som flera av er andra gissar jag - längtar efter nästa fas, dock bara 38+0 idag. Tror att bebisen kommer nära omkring BF som storasyster, men man vet ju aldrig... Foglossningen tvingar mig till mkt vila vilket förstås är bra, har en sjukskrivning som möjliggör det och det är ju meningen att jag ska vila, även om det är rätt långtråkigt nu. (Tack och lov för gratismånader på Viaplay i Babyboxen!) ;)

Har sedan en tid rätt ont på vänster sida om naveln, nästan som ett blåmärke. Är det ngn som känner igen det? Läst mig till att det troligtvis är ligamenten som töjs och eller att bebisen sparkat/rört sig mkt på samma ställe och att det kan bli som blåmärken på insidan då. Överväger att ringa och kolla ändå.

Har också som ett blåmärke på insidan, men till vänster ovanför naveln. Frågade bm om det och hon sa att deg troligen är bebis som sparkar/buffar på ligamenten samt att musklerna/ligamenten försvagats pga magen. Jag har och till och från, känns nästan som ömheten man har om kroppen när man har jätte hög feber, förstår du hur jag menar? Samma lika för dig?
  • Frida Li
    Smilla80 skrev 2016-03-15 11:26:57 följande:

Hoppas Reflexen och Frida Li att er energi tyder på att fl är nära! :) jag är också uppe i varv och har ngn slags rastlöshet inom mig, jag har rensat, städat o donat som besatt (mannen har antytt att han är rädd att jag snart rensar bort honom också ), gjort klart för bebisen m.m... och nu när Lilleman är pigg igen har jag kunnat göra mitt planerade storkok och frysa in matlådor. Kanske är det ett tecken?

Haha energin varade endast igår! Sovit dåligt inatt, varit dålig i magen, huvudvärk o trött! Precis sovit i två timmar o ska få i mig lite mat nu o hoppas det vänder. Eller så är detta oxåett tecken, värsta tillfället så sätts det igång?
  • NellieMeja

Har varit hos Bm idag. Å bebben är fixerad. Yes. Så komsi komsi nu lille bebben vi vill träffa dig nu.

• AKF
    Elenic skrev 2016-03-15 12:22:53 följande:

Nämen, titta, där är du! När du nu dök upp trodde jag att det var för att säga att du redan fått bebis. ;)

Och jo, visst känner man sig rätt klar med det här, men jag räknar med två veckor till minst, trots 39+1 idag. Från och med den här veckan jobbar jag iaf inte mer vilket är skönt då jag ärligt talat behöver sova på dagtid iom att det inte blir så mycket på natten.

Timmarna när storbarnen är i skolan (mellan typ 8-14) går dock ändå jättefort och jag hinner knappt med allt jag planerat in att göra (så klart är det mesta stillasittande jobb, typ som görs på datorn..).

Känner inte igen smärta som ett blåmärke på magen, ring och kolla tycker jag - det skadar ju aldrig. Men det är säkert inget farligt som du säger utan har nog en naturlig förklaring.

Ja, här är jag. ;) Jag var inte så bra på att vila när jag väntade mitt första barn så jag passar på nu när jag kan. Dina nätter är fortfarande tuffa?
  • AKF
    Madski skrev 2016-03-15 12:29:08 följande:

Har också som ett blåmärke på insidan, men till vänster ovanför naveln. Frågade bm om det och hon sa att deg troligen är bebis som sparkar/buffar på ligamenten samt att musklerna/ligamenten försvagats pga magen. Jag har och till och från, känns nästan som ömheten man har om kroppen när man har jätte hög feber, förstår du hur jag menar? Samma lika för dig?

Ja, det låter väldigt likt! Först verkade det märkligt eftersom bebisen mest sparkat inåt, men i takt med att det blir mer trångt där inne så borde det ju märkas! För mig är det värst och gör mest ont när jag ansträngt mig, t.ex gått lite mer än vad jag borde. Hoppas att du får må bra fram till BF nu!
  • mammave
    CatEyes skrev 2016-03-14 17:54:58 följande:

Grattis till alla som fått sina bebisar!! Hinner inte riktigt skriva här så mycket.

Lillan är 10 dagar nu och dagarna flyger förbi. Skulle ljuga om jag sa att vi lever i en rosa bebisbubbla just nu.

Mina dagar består av mina gråtattacker, amning varannan timme så det blir bara 2-3 timmars sömn på nätterna och sonens skrik/trots/kastar allt han hittar på mig. Känns jätte jobbigt att amma så ofta för att sonen blir så ledsen för att jag inte ger honom tillräcklig med uppmärksamhet.

Min stackars man är min största stöd just nu, skulle aldrig klara det utan honom. Han vet exakt vad han ska säga för att lugna ner mig.

Förlåt för ett så negativt inlägg. Vi har längtat så mycket efter lillan så jag hoppas att det vänder snart så att vi kan njuta helt.

Det blir bättre med tiden. Kram! Har oxå lite dåligt samvete för att jag inte hinner med de andra så bra, men försöker tänka att det bara är en kort period i deras liv o att ett syskon är ovärderligt.

Grattis till de nya bebisarn som kommit nu i dagarna!
  • mialinden

Var till läkaren idag, öppen 4cm de gjorde en hinnsvepning och händer det inget av sig självt blir det igångsättning imorgon förmiddag :) så skönt att se ett slut på denna eländiga graviditet! Även om ny bebis blir född på samma dag som stora syster som fyller 3 imorgon!

Barnvakt har vi fixat med det skulle naturligtvis krångla lite. Dagis ringde för ett tag sedan och Vilda har fått feber så nu måste barnvakten vabba...

• sanna1975

Ooo, spännande mialinden! Lycka till nu är det inte långt kvar!

Cateyes, känner med dig. Jobbigt, men det går över bara syskonet hinner vänja dig vid konkurrensen.

Här händer det inte så mycket. Magen har kanske sjunkit lite, jag ska till bm imorgon. Får se om hon gått från rörlig till ruckbar i alla fall. Hon har legat väldigt högt i magen hela tiden, på tvären och lite hur som helst. så mitt sf-mått har legat över normalkurvan hela tiden. Trots det tror jag inte det är någon jättebebis, hon har bara legat högt upp i magen. Är för övrigt supertrött och sover halva dagarna...

Svar på tråden Marsbebis 2016