• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Elenic
    Madski skrev 2016-03-11 09:33:56 följande:
    Oj, jag har inte ens tänkt att ev. Övertid innebär ett helt påsklov med sysselsättning och längtan efter att lillebror ska komma.. Med tanke på hur mitt humör var när jag gick över tiden med dottern så önskar jag verkligen för alla skull att lillebror är punktlig alternativt tidig, hehe..
    Hehe, det slog mig häromdagen... Jag har hela tiden tänkt att det blir perfekt med påsklovet. Iom att jag fått för mig att bebis kommer den 25:e får vi isf liksom 10 sköna lediga dagar tillsammans och maken får sina pappadagar över påsklovet  - perfekt! Och sen insåg jag att det kanske inte alls blir så... Förvånad
    Det här kan bli det värsta påsklovet EVER!
  • Elenic
    Carabellis kusp skrev 2016-03-11 10:11:55 följande:
    Egentligen är dateringarna lite töntiga; bara 4,5% föds ju på BF ändå, så det skapar så mycket förväntan och frustration. De flesta barn föds ju när de är klara liksom. Jag är lite rädd för induktion, så jag hoppas verkligen på spontan start. De är tydligen ganska strikta med att förorda igångsättning i sll, vet att VG-region ganska nyligen ändrat policy från BF+21 till BF+14, så där är det nog mer flexibelt om man vill avvakta lite extra.

Påsklovet ligger väl efter påsk i år? Då har du säkert fött sedan länge! Det bästa för dig är ju onekligen om bebisen kommer på BF eller innan, så du hinner vila en vecka innan barnen blir lediga.

Jag funderar allvarligt på att ta en rask promenad ner till mood-gallerian för att se om det inte kan ge lite skjuts åt processen. Mer glamour till mig i alla fall!
    Joo, I know - kan också tycka att man stirrar sig för blind på datumet. Men båda andra barnen har jag känt som dig, varit jätterädd för igångsättning och därför har varje plusdag inneburit att jag också blivit räddare för att det ska sluta med det. Den här gången känner jag snarare att iom att risken finns att det blir igångsättning iaf tar jag hellre den på bf+ett par dagar än bf+15 liksom...

Och du har rätt, när jag väntade sonen så var det inget snack om saken - det skulle bli igångsättning vecka 42+0 vilket jag verkligen inte ville. Jag bara grät. (Dessutom hade man inte gjort minsta kontroll utan allt gick bara på datumet.) Turligt nog föddes han 21:30 på 41+6...

Shopping låter bra! Själv har jag istället ägnat mig åt Zalandoshopping som ska hämtas när jag hämtar barnen idag. Fina vårkläder utan tillstymmelse till mammaklädsfeeling, snart är jag där!
  • Elenic
    mammave skrev 2016-03-11 11:44:20 följande:

Oj, 242 olästa inlägg. Har lite dålig tid till internet nu ;)
    Usch, vilken fasa med magsjuka så nära bf :( Hoppas ni kryar på er fort.
    Ska försöka läsa ikapp vid tillfälle. Antar att jag har några att gratulera i efterskott.
    Här pusslar vi ihop vardagen, inte det lättaste alltid med två olika lämningstider på förskola och förskoleklass och två olika hämtningstider. Och däremellan en massa amning ;) Men det blir nog lättare med tiden.

Oj, ja det låter minst sagt utmanande! Här hoppas jag att maken kommer kunna lösa de flesta lämningar på morgonen av storbarnen (och nu när våren kommer kan de ju faktiskt gå/cykla till skolan också) och hem får de gå själva alternativt att jag kommer promenerande med barnvagnen och går med dem. Så logistiken känns som att vi kommer få till. (Och det var lite min tanke också med att ha en riktig sladdis, att just DET skulle bli lättare.)

Hoppas att det är mysigt också mellan all amning och logistik. Gissar att syskonen tycker att det är jätteroligt med en liten, eller? Kram!

• Carabellis kusp
    Reflexen skrev 2016-03-11 11:04:07 följande:

Det är så härligt att du skriver "en rask promenad", Carabellis! Jag tycker det är så skönt att nån av oss får vara pigg o fräsch så här på slutet!

När jag väntade dottern så var jag precis som du, inga som helst besvär, och jag minns att jag nästan skämdes över att få må bra när "alla andra" hade ont överallt. Så njut av att må bra och fixa lite glamour!!!

Hehe, det kostade på; konstanta sammandragningar under hela promenaden, men soligt och skönt och 5 km avverkade! Jag känner mig lyckligt lottad som är så frisk. Verkligen tråkigt för dig och alla andra som behöver ha det så jobbigt, men vad gör man inte för att få en bebis <3 hoppas du får föda snart!
  • Carabellis kusp
    Elenic skrev 2016-03-11 12:16:05 följande:

Joo, I know - kan också tycka att man stirrar sig för blind på datumet. Men båda andra barnen har jag känt som dig, varit jätterädd för igångsättning och därför har varje plusdag inneburit att jag också blivit räddare för att det ska sluta med det. Den här gången känner jag snarare att iom att risken finns att det blir igångsättning iaf tar jag hellre den på bf+ett par dagar än bf+15 liksom...

Och du har rätt, när jag väntade sonen så var det inget snack om saken - det skulle bli igångsättning vecka 42+0 vilket jag verkligen inte ville. Jag bara grät. (Dessutom hade man inte gjort minsta kontroll utan allt gick bara på datumet.) Turligt nog föddes han 21:30 på 41+6...

Shopping låter bra! Själv har jag istället ägnat mig åt Zalandoshopping som ska hämtas när jag hämtar barnen idag. Fina vårkläder utan tillstymmelse till mammaklädsfeeling, snart är jag där!

Jag inbillar mig att man blir mer mogen ju längre över BF man går, så att det blir en lättare induktion.

Vad festligt att han ändå kom ut med 2,5 h marginal! Och du hade väl en snabb förlossning, så jag antar att du hann misströsta ordentligt

Det var så härligt att titta på fina vårsaker, har spanat in massor jag vill ha sedan. Vill dock inte köpa innan förlossningen är över, det får bli min push present, för jag tror att min man inte kommer att köpa nåt... Vad shoppade du? Är zalando bra? Jag brukar inte köpa online för jag gillar att gå på stan.
  • Elenic

Haha, näe, nån push-present tror jag knappast att mannen har koll på...

Har shoppat två par ljusa, slitna jeans (lite chansning på size..), lite snygga t-shirts, en ljus kavaj och en ljus kofta, ett par låga boots och ett par höga sneakers. Så nu har jag bra mammaledigcasualchic-looks redo! ;)

Jag älskar nätshopping, hinner aldrig med att gå i affärer och mina favvomärken kan vara svåra att hitta annars. Utbudet på nätet är ju mycket större, vilket jag tycker är super.

Carabellis kusp skrev 2016-03-11 19:52:39 följande:

Jag inbillar mig att man blir mer mogen ju längre över BF man går, så att det blir en lättare induktion.

Vad festligt att han ändå kom ut med 2,5 h marginal! Och du hade väl en snabb förlossning, så jag antar att du hann misströsta ordentligt

Det var så härligt att titta på fina vårsaker, har spanat in massor jag vill ha sedan. Vill dock inte köpa innan förlossningen är över, det får bli min push present, för jag tror att min man inte kommer att köpa nåt... Vad shoppade du? Är zalando bra? Jag brukar inte köpa online för jag gillar att gå på stan.

• mialinden
    Carabellis kusp skrev 2016-03-11 19:45:25 följande:

Hehe, det kostade på; konstanta sammandragningar under hela promenaden, men soligt och skönt och 5 km avverkade! Jag känner mig lyckligt lottad som är så frisk. Verkligen tråkigt för dig och alla andra som behöver ha det så jobbigt, men vad gör man inte för att få en bebis <3 hoppas du får föda snart!

Åh vad avis jag blir! Min "långpromenad" idag var typ runt huset :) njut av din rörlighet och det fina vädret åt oss alla som inte fixar det just nu :)
  • Carabellis kusp
    mialinden skrev 2016-03-11 20:50:02 följande:

Åh vad avis jag blir! Min "långpromenad" idag var typ runt huset :) njut av din rörlighet och det fina vädret åt oss alla som inte fixar det just nu :)

Snart är vi alla förlösta och kan rulla barnvagn i solen, perfekt årstid att föda! Fortfarande ingen igångsättning eller så för dig?
  • mialinden
    Carabellis kusp skrev 2016-03-11 20:59:21 följande:

Snart är vi alla förlösta och kan rulla barnvagn i solen, perfekt årstid att föda! Fortfarande ingen igångsättning eller så för dig?

Det har du rätt i :) ska träffa bm på måndag då ska jag verkligen försöka få igenom en igångsättning men har inte gett upp hoppet om att det kan starta naturlig väg när som ;)
  • Reflexen
    Carabellis kusp skrev 2016-03-11 19:45:25 följande:

Skönt med sol, mindre rart med sammandragningar!

Jag har det också helt ok , egentligen. Har bara lättare foglossningar, som mest känns när jag reser mig efter att ha suttit eller legat ett tag. Då gör det ont i ca 10-20 steg, sen kan jag gå hyfsat. Inga långa sträckor, men kan iaf leva normalt. Är ju i stallet varje dag, så ska inte klaga

Bäbis kan ändå få kika ut när hen vill nu. Har städat/ordnat klart i vårt sovrum idag och ska bädda sängen i morgon. Vår minirenovering av hallen (ny färg på väggar o tak) blir också klar imorgon.
Svar på tråden Marsbebis 2016