Reflexen skrev 2016-03-12 20:56:45 följande:
Idag på eftermiddagen/kvällen har min lilla buse bökat och stökat ordentligt. Känner mycket tryck nedåt och många ilningar. Lite värk i ryggen o lite mensvärk har jag börjat känna på kvällarna också. Hoppas det är nåt positivt! Två veckor kvar till bf dock, så är ju dumt att hoppas på nedkomst redan! ;)
Spännande!

Känner igen mig, dessa "signaler" har kommit på mig också i helgen. Har ju knappt en vecka till BF. Så det känns nästan lite "sent" att det inte händer ngt förrän nu, jag får nog gå över.

Men det gör mig inte så mycket eftersom jag mår så bra, är pigg och rörlig (även om man naturligtvis inte är lika smidig längre som innan så här i v 40 som jag går in i idag). Denna graviditet har varit så "snäll" mot mig, trodde att det skulle bli värre nu denna tredje gång men det blev tvärtom, den enklaste hittills!

Lite småkrämpor så klart men inget jag kan klaga stort på. Skönt att du också mår bra, och vi får hålla tummarna för att de som inte mår lika bra får föda först!
Den lille är nu frisk från sin magsjuka, vill ni snälla hålla tummarna för att resten av oss slipper? Vore väl dock en utopi så smittsamt som det är. Magsjuka hos den gravida verkar kunna sätta igång förlossningen, har läst en del om det. Läste även om en som födde barn med magsjuka, lät verkligen inget trevligt.

Hur går det för er Nelliemeja? Ha en fin söndag alla!