• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Frida Li
    Carabellis kusp skrev 2016-03-13 02:57:16 följande:

Hälsning från Danderyds sjukhus; flicka född om kvällen 12 mars.

Grattis!! Hoppas att allt gått bra!
  • mialinden

Grattis till tjejen! All lycka till er
  • Reflexen

Åh, stort, stort grattis, Carabellis! Jag hade det på känn, tänkte att du nog var på gång igår kväll!

Hoppas ni mår bra!

• Smilla80

Varmt grattis, så härligt att hon är här! Ta hand om er! Kram
  • Smilla80
    Reflexen skrev 2016-03-12 20:56:45 följande:

Idag på eftermiddagen/kvällen har min lilla buse bökat och stökat ordentligt. Känner mycket tryck nedåt och många ilningar. Lite värk i ryggen o lite mensvärk har jag börjat känna på kvällarna också. Hoppas det är nåt positivt! Två veckor kvar till bf dock, så är ju dumt att hoppas på nedkomst redan! ;)

Spännande! Känner igen mig, dessa "signaler" har kommit på mig också i helgen. Har ju knappt en vecka till BF. Så det känns nästan lite "sent" att det inte händer ngt förrän nu, jag får nog gå över. Men det gör mig inte så mycket eftersom jag mår så bra, är pigg och rörlig (även om man naturligtvis inte är lika smidig längre som innan så här i v 40 som jag går in i idag). Denna graviditet har varit så "snäll" mot mig, trodde att det skulle bli värre nu denna tredje gång men det blev tvärtom, den enklaste hittills! Lite småkrämpor så klart men inget jag kan klaga stort på. Skönt att du också mår bra, och vi får hålla tummarna för att de som inte mår lika bra får föda först!

Den lille är nu frisk från sin magsjuka, vill ni snälla hålla tummarna för att resten av oss slipper? Vore väl dock en utopi så smittsamt som det är. Magsjuka hos den gravida verkar kunna sätta igång förlossningen, har läst en del om det. Läste även om en som födde barn med magsjuka, lät verkligen inget trevligt. Hur går det för er Nelliemeja? Ha en fin söndag alla!
  • Smilla80
    Frida Li skrev 2016-03-12 09:10:23 följande:

Nu e jag jätte tråkig, men jag tänker lite på hur magen kommer se ut sen? Denna gång har jag fått lite bristningar på magen o i o med att hon fixerade sig i början av veckan ligger hon väldigt långt ner. O bristningarna o huden kliar så just där de är så spänt nu! Jag tänker att magen/huden kanske förlorar mer av sin spänstighet då det kommit skador i huden denna gång (bristningarna). Vad säger ni om detta?

Jag har varit väldigt ledsen över hur min mage blivit, den var så mycket finare förra gången. Det är svårt att acceptera o jag känner att kroppen är förstörd o jag är bara 31 år....tur att man är gift? :)

Huden har ju ändå en fantastisk förmåga att dra ihop sig (fast det kan ta mer eller mindre tid) och bristningar bleknar. Du är fin precis som du är!! Det är så många kvinnor som fött barn som har bristningar så om karlarna skulle hänga upp sig på det så skulle de få leta länge...
  • Madski

Å, vad härligt, stort grattis!!!
  • sandra84

Grattis till alla bebisar!!! Nu längtar jag ihjäl mig även om det är 15 dagar kvar...

Vi har ju haft två omgångar magsjuka inom loppet av 10 dagar i vår familj. Fruktansvärd sjukdom. Nu är sonen inne på tredje dygnet med 40 graders feber. Det vill man ju inte heller ha!

Bristningar bleknar ju med tiden. Jag har inte fått under graviditet men under amning på brösten. Känns inte så kul.

Känns som mycket Stockholmare här inne. Ingen som är från Göteborgs- och Boråsområdet?

• NellieMeja

Grattis till eran goding å dotter
  • NellieMeja

Vet inte om jag vågar skriva detta. Men det har gått väldigt bra med magsjukan hon kräktes sista gången kl 6 på morgonen där på fredagen å jag fick i henne både frukost lunch å middag å hon har varit pigg. Så peppar peppar. Å ingen annan har känt något. Så jag hoppas det håller i sig så. I går hade vi storstäder här hemma å det fick jag verkligen lida för sen på kvällen å även nu kan inte röra mig så ont. Så idag blir det soffan å jag. Det där med bristningar bryr jag mig inte så mycket om det är som det är. Men innan graviditeten så gick jag ner mer än 20 kg. Men har gått upp dom nu å det har jag lite ångest för. Men ska ta tag i detta igen. Har jag lyckats en gång så det gå en gång till.

Svar på tråden Marsbebis 2016