• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Frida Li

Nu e jag jätte tråkig, men jag tänker lite på hur magen kommer se ut sen? Denna gång har jag fått lite bristningar på magen o i o med att hon fixerade sig i början av veckan ligger hon väldigt långt ner. O bristningarna o huden kliar så just där de är så spänt nu! Jag tänker att magen/huden kanske förlorar mer av sin spänstighet då det kommit skador i huden denna gång (bristningarna). Vad säger ni om detta?
    Jag har varit väldigt ledsen över hur min mage blivit, den var så mycket finare förra gången. Det är svårt att acceptera o jag känner att kroppen är förstörd o jag är bara 31 år....tur att man är gift? :)

• Carabellis kusp
    Frida Li skrev 2016-03-12 09:10:23 följande:

Nu e jag jätte tråkig, men jag tänker lite på hur magen kommer se ut sen? Denna gång har jag fått lite bristningar på magen o i o med att hon fixerade sig i början av veckan ligger hon väldigt långt ner. O bristningarna o huden kliar så just där de är så spänt nu! Jag tänker att magen/huden kanske förlorar mer av sin spänstighet då det kommit skador i huden denna gång (bristningarna). Vad säger ni om detta?

Jag har varit väldigt ledsen över hur min mage blivit, den var så mycket finare förra gången. Det är svårt att acceptera o jag känner att kroppen är förstörd o jag är bara 31 år....tur att man är gift? :)

Det är ju jobbigt att se en estetisk förändring i kroppen om den är till det negativa, men många försöker att se bristningarna som ett minne av att man fått sitt livs finaste gåva. Det är egentligen rätt häftigt hur mycket som återgår till det normala bristningarna tenderar ju att blekna. Jag har bristningar från gammal övervikt och det är inte så kul, för de är ju så mycket onödigare än dina bristningar. Som du säger, tur att man är gift, hehe. Och jag blev dessutom gift trots att jag redan hade mina bristningar...! Förmodligen är det vi tjejer som lägger press på oss själva att de helt oförändrade ut genom livet medan männen ser den tjej de först föll för.
  • Elenic
    Frida Li skrev 2016-03-12 09:10:23 följande:

Det är väl helt naturligt att fundera över hur kroppen kommer se ut sedan, inte tråkigt alls... Jag tänker lite på det också, iom att jag nu är mer än 10 år äldre än sist. Förut har min kropp gått tillbaka till "normalt" ganska snabbt. (Jag har också sluppit bristningar, tack och lov.) Men vem vet hur det blir den här gången? Jag gillar min kropp stark, funktionell, smal och smidig och hoppas verkligen att jag inte behöver kämpa ihjäl mig för det - men det kanske är vad som krävs den här gången? Jag tror inte att du behöver tänka att kroppen är "förstörd", allt går ju att återfå - frågan är bara hur mkt jobb man behöver lägga in för det. (Och bristningarna bleker.) Kram!
  • Reflexen

Jag tror också att mycket av känslan av "förstörd kropp" ligger hos oss, tror inte många av våra livskamrater bryr sig lika mycket! Jag älskar ju min man lika mycket oavsett om han har skägg eller inte, bristningar efter övervikt eller operationsärr osv!

Jag har fått lite röda ränder, men känner inte nån jättepanik över det. Inte nu iaf, får väl se hur det blir senare

• mammave
    Elenic skrev 2016-03-11 12:19:42 följande:

Oj, ja det låter minst sagt utmanande! Här hoppas jag att maken kommer kunna lösa de flesta lämningar på morgonen av storbarnen (och nu när våren kommer kan de ju faktiskt gå/cykla till skolan också) och hem får de gå själva alternativt att jag kommer promenerande med barnvagnen och går med dem. Så logistiken känns som att vi kommer få till. (Och det var lite min tanke också med att ha en riktig sladdis, att just DET skulle bli lättare.)

Hoppas att det är mysigt också mellan all amning och logistik. Gissar att syskonen tycker att det är jätteroligt med en liten, eller? Kram!

Absolut så myser vi så mkt vi hinner emellan

Syskonen älskar lillebror o är lagomt intresserade, inte för på men visar intresse o vill mysa med honom oxå
  • Elenic

Åh, låter så härligt! Hoppas att vi är där snart!

mammave skrev 2016-03-12 16:48:09 följande:

Absolut så myser vi så mkt vi hinner emellan

Syskonen älskar lillebror o är lagomt intresserade, inte för på men visar intresse o vill mysa med honom oxå

• Reflexen

Idag på eftermiddagen/kvällen har min lilla buse bökat och stökat ordentligt. Känner mycket tryck nedåt och många ilningar. Lite värk i ryggen o lite mensvärk har jag börjat känna på kvällarna också. Hoppas det är nåt positivt! Två veckor kvar till bf dock, så är ju dumt att hoppas på nedkomst redan! ;)

• mialinden
    Reflexen skrev 2016-03-12 20:56:45 följande:

Idag på eftermiddagen/kvällen har min lilla buse bökat och stökat ordentligt. Känner mycket tryck nedåt och många ilningar. Lite värk i ryggen o lite mensvärk har jag börjat känna på kvällarna också. Hoppas det är nåt positivt! Två veckor kvar till bf dock, så är ju dumt att hoppas på nedkomst redan! ;)

Så har jag känt i ett par veckor men värre nu i helgen så jag hoppas också att något är på gång :) har själv bf på måndag
  • Reflexen

Ja, du är ju betydligt närmare, Mia! Jag håller tummarna för att det åtminstone närmar sig

Svar på tråden Marsbebis 2016