• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • mammave
    Carabellis kusp skrev 2016-03-13 02:57:16 följande:

Hälsning från Danderyds sjukhus; flicka född om kvällen 12 mars.

Åh, grattis!
  • Carabellis kusp
    Frida Li skrev 2016-03-13 03:26:33 följande:

Grattis!! Hoppas att allt gått bra!

mialinden skrev 2016-03-13 07:15:17 följande:

Grattis till tjejen! All lycka till er

Reflexen skrev 2016-03-13 07:20:51 följande:

Åh, stort, stort grattis, Carabellis! Jag hade det på känn, tänkte att du nog var på gång igår kväll!

Hoppas ni mår bra!

Smilla80 skrev 2016-03-13 07:26:22 följande:

Varmt grattis, så härligt att hon är här! Ta hand om er! Kram

Madski skrev 2016-03-13 08:18:02 följande:

Å, vad härligt, stort grattis!!!

NellieMeja skrev 2016-03-13 09:58:27 följande:

Grattis till eran goding å dotter

mammave skrev 2016-03-13 12:27:31 följande:

Åh, grattis!

Tack för alla grattishälsningar! Vi mår bra tror jag, trötta förstås, men inte direkt nån som har undersökt oss än. Allt gick ganska fort igår; en slempropp som gick för förmiddagen, värkar från kl 13 av och till. Vi kom in vid 17 och var då 4 cm öppen. Sedan stod det still med 4 cm till kl 20 innan allt tog farlig fart och var klart ett par timmar senare. Aj aj aj...! Fick sy ett par stygn, men inte som sist, så det känns bra. Ligger nu kvar på bb hotell i min ensamhet. Rätt skönt!
  • Frida Li
    Carabellis kusp skrev 2016-03-13 13:50:51 följande:
    mialinden skrev 2016-03-13 07:15:17 följande:

Grattis till tjejen! All lycka till er

Smilla80 skrev 2016-03-13 07:26:22 följande:

Varmt grattis, så härligt att hon är här! Ta hand om er! Kram

NellieMeja skrev 2016-03-13 09:58:27 följande:

Grattis till eran goding å dotter

Tack för alla grattishälsningar! Vi mår bra tror jag, trötta förstås, men inte direkt nån som har undersökt oss än. Allt gick ganska fort igår; en slempropp som gick för förmiddagen, värkar från kl 13 av och till. Vi kom in vid 17 och var då 4 cm öppen. Sedan stod det still med 4 cm till kl 20 innan allt tog farlig fart och var klart ett par timmar senare. Aj aj aj...! Fick sy ett par stygn, men inte som sist, så det känns bra. Ligger nu kvar på bb hotell i min ensamhet. Rätt skönt!
    Roligt att du skrev en liten förlossningsberättelse :)

Först var jag bestämd med att åka hem så fort som möjligt, men både mamma o min man säger att det kan nog vara bra att stanna kvar ett tag o vila upp sig i sin ensamhet :)
  • NellieMeja

Denna bebis är så efterlängtad av mig sambo å barnen vi väntar å väntar. Tycker det är jättemysigt å känna den röra sig i magen. Men glädjen för bebisen tas lite bort av denna j-vla smärta att man längtar efter förlossningen för att slippa smärtan å då får jag dåligt samvete för det. Gah blir knäpp. Förlåt gnället. Längtar ju efter bebisen med å vill träffa den nu

• Emelius

Känner att jag bara måste skriva av mig lite...är på bf+2 idag och har problem med bl a foglossning men även fruktansvärda ilningar i högra låret till och från när jag går så kan inte göra något. Antar att det är bebisen huvud som ligger och klämmer på en nerv...

Till råga på det så har dottern på strax över 2 år och 3 månader varit hemma med feber och jobbig slemhosta sedan i tisdags medan sambon jobbat. Hon har nu fått totalt tuppjuck och bara skriker och utmanar allt vad hon kan, speciellt mot mig känner jag. Sambon har idag insjuknat i en rejäl förkylning också såklart och gör inte många knop.

Förlåt för allt gnäll men jag känner mig som en otroligt dålig mamma just nu när jag mest längtar efter att förlossningen ska sätta igång så jag får en "paus" från denna vardag... tråkigt när jag bara vill känna glädje och förväntan inför barnet som ska komma :(

• aztec

Grattis till alla bebisar!! :)

Själv är vår kille över 6v nu. Tiden bara flyger förbi! Vägde strax under 4kilo på läkarkollen i torsdags så ingen stor kille än :)

Har kommit ut bebisbubblan nu och känner mig riktigt sliten ändå. Mannen har öppnat en ny enhet på jobbet och all personal tillträder först nu i veckan så han har jobbat 13h pass i 16dagar i rad nu. Riktigt jobbigt med bebisen samt vår trotsiga 3åring, lämning, hämningar, nätter, mat samt dessa helger, gah ;) så thank god att bebisen är så snäll som bara sover och äter än så länge :) ska bli skönt när hans jobb blir normalt så familjelivet kan fungera igen..

• Carabellis kusp

[quote=76436176][quote-nick]aztec skrev 2016-03-13 19:11:01 följande:[/quote-nick]Grattis till alla bebisar!! :)

Själv är vår kille över 6v nu. Tiden bara flyger förbi! Vägde strax under 4kilo på läkarkollen i torsdags så ingen stor kille än :)

Har kommit ut bebisbubblan nu och känner mig riktigt sliten ändå. Mannen har öppnat en ny enhet på jobbet och all personal tillträder först nu i veckan så han har jobbat 13h pass i 16dagar i rad nu. Riktigt jobbigt med bebisen samt vår trotsiga 3åring, lämning, hämningar, nätter, mat samt dessa helger, gah ;) så thank god att bebisen är så snäll som bara sover och äter än så länge :) ska bli skönt när hans jobb blir normalt så familjelivet kan fungera igen..[/e

Är allt ok med hjärtat? Blev namnet bestämt?

Låter som att du ha tufft på hemmaplan, men vilken supermamma som fixar allt på egen hand!

Är det mycket svartsjuka från 3-åringen?

• Reflexen

Uff, det låter tufft just nu, Aztec! Hoppas personalen kommer in i jobbet snabbt o att din man får tillbaka normala tider fort.

Skönt att lillen är en enkel bäbis i all kaos! Hoppas det fortsätter så

• Reflexen

Skönt att det gått bra, Carabellis! Har ni blivit undersökta ännu?

Kommer knappt ihåg hur/när man blev undersökt på BB. Vet bara att jag var nära att svimma när de jagade upp mig till barnläkaren morgonen efter snittet. Det är bra att de vill få upp en så fort som möjligt, men i mitt fall var de lite väl tuffa! Fick åka rullstol tillbaka

Svar på tråden Marsbebis 2016