• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • mialinden
    Elenic skrev 2016-03-14 20:24:08 följande:

Ajaj, låter fruktansvärt! Varför gör det så ont i snippan, vet du det? Är det foglossning i symfysen, att huvudet trängt ner och klämmer åt nerver eller typ åderbråck eller nåt? Oavsett så låter det inte hållbart. Bra att du fick tid redan imorgon! Hoppas du kan sova ok i natt..

Vet inte varför det gör så ont, antingen för att foglossningen blivit akut värre eller att barnet sjunkit ner så mycket eller något helt annat eller kombo av allt. Barnet har vart fixerat i flera veckor iaf. Hoppas att läkaren imorgon ska ge mig någon klarhet i det hela och gärna säga "det är klart vi kör igång dig"
  • Frida Li

Haft konstig känsla i kroppen idag, pigg o glad. Åkte iväg o köpte penséer för det skulle vara fint i krukan på framsidan, men man blir nog färgblind som gravid då jag upptäckte när jag kom hem att de var blå o inte lila!!!!!!!! Kan man byta blommor?:) har även vikt in massa tvätt, städat o rymt upp, lagt fram kläder till dottern som räcker i två dagar. Vek ihop kläder till mig själv som jag ska ha på i morgon, städade o rymde upp i köket så det var tip top kl 21.30.....asså???? Jag hoppas att detta är ett tecken från kroppen till hjärnan att det snart är dags!:) bf 29/3 dock...

• Azad

Födde en fantastisk dotter 7/3 v.39+5 Snabb förlossning och allt har gått bra. Amningen funkar utan problem, önskar dock att dygnet hade några extra timmar så här i början för att hinna med både bebis, syskon och hem... Men så småningom faller nog rutinerna på plats igen!! Lycka till ni alla som fortfarande går i väntans tider!!

• Reflexen

Skönt att ni ska få extra kollar, både Mia o Elenic! Hoppas ni blir igångsatta så fort det går, för det är ju inte så läckert med såna besvär!!

Jag har också varit konstigt pigg idag, Frida! Lite rastlös, liksom. Vi kan väl bestämma att det tyder på snar nedkomst!? (Yeah, right - as if! Bf 26/3 här!)

• Elenic
    mialinden skrev 2016-03-14 21:51:08 följande:
    Vet inte varför det gör så ont, antingen för att foglossningen blivit akut värre eller att barnet sjunkit ner så mycket eller något helt annat eller kombo av allt. Barnet har vart fixerat i flera veckor iaf. Hoppas att läkaren imorgon ska ge mig någon klarhet i det hela och gärna säga "det är klart vi kör igång dig"
    Jobbigt! För mig blev det tyvärr också så - först när bebisen fixerades blev det lite bättre i de bakre fogarna, men sen när bebisen sjönk ner mer så började det göra sjukt ont i främre fogen istället. :( Hoppas på jättebra besked för dig imorgon!
  • Elenic

Jaha, det är ju tydligt att jag har en extremt kvälls/nattpigg bebis i magen... H*n sätter alltid igång med det värsta gymnastikpasset runt 23 och då är det tamejtusan omöjligt att sova.

Jag la mig tidigt idag och somnade därför redan vid 21:30, för att väckas 22:30 av de första rejäla sparkarna. Och nu har det varit igång i nästan 3 timmar! Grejen är att det inte är några söta timida buffer direkt utan det känns ärligt talat som att jag ska gå mitt itu när h*n krumbuktar sig och spjärnar emot allt som går.

I och med att huvudet är så grymt långt ner också så kläms hela tiden nerver i ljumskar och runt svanskotan (det är där det känns iaf) och det ilar till så att jag knappt kan hejda mig från att skrika rakt ut. Har nu stått och försökt vagga bebisen till sömns genom nån sorts höftgungdans, med halvbra resultat. Känns som att det är dags att förbereda sig på att de första veckorna får lite skev dygnsrytm, men glädjs åt tanken på att då kan vi iaf dela detta jobb på två och jag kan åtminstone delvis få ligga i den sköna sängen och sova...

• AKF

Grattis alla ni som fått era bebisar! Har själv inte riktigt hängt med här de senaste veckorna.

Börjar känna mig ganska färdig med att vara gravid, som flera av er andra gissar jag - längtar efter nästa fas, dock bara 38+0 idag. Tror att bebisen kommer nära omkring BF som storasyster, men man vet ju aldrig... Foglossningen tvingar mig till mkt vila vilket förstås är bra, har en sjukskrivning som möjliggör det och det är ju meningen att jag ska vila, även om det är rätt långtråkigt nu. (Tack och lov för gratismånader på Viaplay i Babyboxen!) ;)

Har sedan en tid rätt ont på vänster sida om naveln, nästan som ett blåmärke. Är det ngn som känner igen det? Läst mig till att det troligtvis är ligamenten som töjs och eller att bebisen sparkat/rört sig mkt på samma ställe och att det kan bli som blåmärken på insidan då. Överväger att ringa och kolla ändå.

• AKF

Gjort ett försök att uppdatera BF-listan - jag tror att jag hittade den senaste, men om jag missat någon så fyll på!

BF-lista

Mammave: 28/2 - födde en son 29/2

Hannis12345: 1/3

NinnaMama: 3/3

Aztec: 3/3 - födde en son 28/1

Sötistilde: 5/3

LisaKMB: 5/3 - födde en son 5/3

Carabellis kusp: 6/3

Cateyes: 13/3 - planerat snitt 4/3 - dotter född 4/3

Mialinden: 14/3

Nelliemeja: 17/3

Smilla80: 19/3

L1n: 19/3

Elenic: 20/3

AnniAy: 20/3 - födde en dotter 4/3

Madski: 24/3

Reflexen: 26/3

Tessie83: 27/3 - födde en dotter 23/2

Emzaan: 27/3 - födde en son 3/3

AKF: 28/3

Sandra84: 28/3

Frida Li: 29/3

Sanna1975: 31/3

• AKF

Meh, det blev fel. Här är den rätta!

BF-lista

Mammave: 28/2 - födde en son 29/2

Hannis12345: 1/3 - födde en dotter 9/3 (?)

NinnaMama: 3/3

Aztec: 3/3 - födde en son 28/1

Sötistilde: 5/3

LisaKMB: 5/3 - födde en son 5/3

Carabellis kusp: 6/3 - födde en dotter 12/3

Cateyes: 13/3 - planerat snitt 4/3 - dotter född 4/3

Mialinden: 14/3

Nelliemeja: 17/3

Smilla80: 19/3

L1n: 19/3

Elenic: 20/3

AnniAy: 20/3 - födde en dotter 4/3