• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Madski

Underbar vårdag i Sthlm idag :)
    Har lämnat in bilen på in-och utvändig tvätt samt vaxning nu på Fm för att överraska sambon, att tvätta i vanlig biltvätt är helt uteslutet enligt honom och jag vill gärna ha honom hemma den kommande tiden och inte iväg för att tvätta bilen i X antal timmar, haha, win-win för oss båda., så nu sitter jag på bussen in till stan och tänkte strosa runt lite, ta en latte i solen och njuta av att våren är i antågande :) sen väntar simskola med dottern och vem vet, jag kanske slår till på tjugo längder även idag!?

• Reflexen
    Sötistilde skrev 2016-03-16 10:29:20 följande:

Blev snitt igen . Dottern föddes med snitt efter odiagnostiserat säte.

Efter 20 h värkarbete med en halvknasig bedövning ville lillen trots 10 cm öppning inte glida ner helt. Ville inte riktigt ha ner hakan mot bröstet. Trött kille o livmoder , då fanns det stor risk att han skulle fastna om vi fortsatte.....????????????????????????????????????????????????????

Tack för alla fina ord och peppningar.

Ouch, tjugo timmar låter mer än drygt! O så en dålig bedövning på det också, förstår om du inte mår helt ok nu. Hoppas att snittet läker bra och att du snart mår bättre! Och kom ihåg att snittet inte gör dig till en sämre barnaföderska!!!
  • AKF
    Elenic skrev 2016-03-16 10:33:03 följande:

Låter som en suverän plan! Att vara "stor" och börja skolan tror jag också är jättebra faktiskt, blir en "markör" på åldersskillnaden liksom.. Låter som att ni får en härlig sommar - åh så mysigt! Det är verkligen speciellt att ha lite större barn när bebis kommer. <3

Ja, jag tror det också. Och jag är övertygad om att alla åldersskillnader har sin charm och sina fördelar, även en sladdis med stora storasyskon förstås!
  • Elenic
    Madski skrev 2016-03-16 10:59:04 följande:

Underbar vårdag i Sthlm idag :)
    Har lämnat in bilen på in-och utvändig tvätt samt vaxning nu på Fm för att överraska sambon, att tvätta i vanlig biltvätt är helt uteslutet enligt honom och jag vill gärna ha honom hemma den kommande tiden och inte iväg för att tvätta bilen i X antal timmar, haha, win-win för oss båda., så nu sitter jag på bussen in till stan och tänkte strosa runt lite, ta en latte i solen och njuta av att våren är i antågande :) sen väntar simskola med dottern och vem vet, jag kanske slår till på tjugo längder även idag!?

Vilken underbar överraskning! Låter superskönt att kunna strosa runt i solen, jag önskar verkligen att jag kunde göra detsamma men klarar nog varken buss eller strosande. ;) Har suttit med datorn och jobbat lite körgrejer (koreografi...) i tre timmar nu och ska nu försöka sova lite innan storbarnen ska hämtas i skolan. Mycket glamouröst... Trist att missa en så fin dag men jag behöver verkligen sova... Zzzzz....
  • Carabellis kusp
    Smilla80 skrev 2016-03-16 10:32:16 följande:

Oh, spännande! ;) Du fick väl blödningen på fm och födde på kvällen, eller minns jag fel? Ringde BM och hon trodde också att det var en teckenblödning. Men hon sa också att det kan dröja en vecka tills det sätter igång... Time will tell!

Känner du av några sammandragningar eller så? Min dotter kom ut 13 h efter att blödningen avgått. Hoppas det blir så för dig med!
  • Carabellis kusp
    Elenic skrev 2016-03-16 10:30:57 följande:

Mmmm, det där med att bebisen vill amma när det är middagsdags är ju en klassiker... Tror att det kan bli lite jobbigt hos oss också då min man är lite som du beskriver, vill ha lugn och ro och ordning vid bordet. (Det har aldrig varit så viktigt för mig.. ;) ). Det funkar inte att amma vid matbordet? Så att bebis är lugn samtidigt som ni äter? Vet att vi instiftade begreppet "enhandsmat" när mina var små då jag snabbt insåg att jag skulle komma att inta de flesta måltider ammandes... (Så typ kött som behöver skäras var uteslutet.)

TACK också för tröstande ord om sladdis vs. storasyskon. Du har säkert rätt. Utmaningen blir väl att hitta rätt balans mellan superälskad sladdis och bortskämd snorunge... ;)

Enhandsmat är ett bra begrepp! Jag försöker amma vid bordet, men det är så oergonomiskt. Jag har aldrig fått till sjal, vilket torde underlätta. Äter maten med sked eller gaffel i höger hand och frottehandduk på bebisen, hehe

Ofta blir väl barn som älskas och skäms bort känslomässigt empatiska och generösa, så oroa dig inte. Värre är de barn där föräldrars brist på engagemang kompenseras materiellt...
  • Smilla80
    Carabellis kusp skrev 2016-03-16 12:39:28 följande:

Känner du av några sammandragningar eller så? Min dotter kom ut 13 h efter att blödningen avgått. Hoppas det blir så för dig med!

Nej, jag känner inte av nga sammandragningar! Bara att det är en känsla av att någonting "händer" där nere... :) Fick lite molvärk efter min skogspromenad i fm, strax efter blödningen, men nu är det lugnt. Wow, tänk om det blir liknande scenario för mig... Är lite uppe i varv måste jag erkänna. Frossar i One born every minute. ;) Coolt förresten att din tjej såg ut som en liten Alva, fast ni inte hade det med ens på er lista! men det är inget bestämt?
  • Madski
    Smilla80 skrev 2016-03-16 13:00:03 följande:
    Nej, jag känner inte av nga sammandragningar! Bara att det är en känsla av att någonting "händer" där nere... :) Fick lite molvärk efter min skogspromenad i fm, strax efter blödningen, men nu är det lugnt. Wow, tänk om det blir liknande scenario för mig... Är lite uppe i varv måste jag erkänna. Frossar i One born every minute. ;) Coolt förresten att din tjej såg ut som en liten Alva, fast ni inte hade det med ens på er lista! men det är inget bestämt?
    Vad spännande :) håller tummarna för att det är på g på riktigt!
  • Smilla80
    Madski skrev 2016-03-16 13:07:47 följande:

Vad spännande :) håller tummarna för att det är på g på riktigt!

Tack snälla! Har dock på känn att det kan dröja flera dagar, en vecka eller ännu mer... Men det är helt ok! Har inte någon särskild brådska! :) Vilken fin överraskning du ordnat till din man, bra idé!
  • Elenic
    Carabellis kusp skrev 2016-03-16 12:58:49 följande:
    Enhandsmat är ett bra begrepp! Jag försöker amma vid bordet, men det är så oergonomiskt. Jag har aldrig fått till sjal, vilket torde underlätta. Äter maten med sked eller gaffel i höger hand och frottehandduk på bebisen, hehe

Ofta blir väl barn som älskas och skäms bort känslomässigt empatiska och generösa, så oroa dig inte. Värre är de barn där föräldrars brist på engagemang kompenseras materiellt...
    Ser det framför mig, hur du äter alltså, och har så svårt att ta in att vi snart är där vi med! :) (och ja, sjalandet underlättar, så behöver man inte få kramp i vänsteraxel/arm som håller upp bebis)

Och tack för dina fina ord, ska tänka så! <3
Svar på tråden Marsbebis 2016