• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Carabellis kusp

Läkarkontrollen idag gick fint och blåsljudet på bebisens hjärta var borta. Bebisen har ökat i vikt sedan utskrivningen, vilket indikerar att amningen funkar (gult bajs också ). Känns bra! Vågar kanske ta till mig bebisen nu.

• Reflexen

Så skönt, Carabellis!! Nu hoppas jag du kan släppa all oro över hennes hjärta och bara njuta av att äntligen vara i mål med en frisk liten gulllunge!

• mammave
    Carabellis kusp skrev 2016-03-16 15:20:08 följande:

Läkarkontrollen idag gick fint och blåsljudet på bebisens hjärta var borta. Bebisen har ökat i vikt sedan utskrivningen, vilket indikerar att amningen funkar (gult bajs också ). Känns bra! Vågar kanske ta till mig bebisen nu.

Vad skönt!

Smilla: snart har du nog en liten bebis i famnen
  • Frida Li

Har precis fått en fin present av min mamma. I lådan, inslaget i silkespapper små söta gosiga inneskor o nya strumpor, dessa ska jag ha på BB säger hon. I julas fick jag fina mysbyxor från twilfit som jag genast packade ner i BB väskan. Jag skulle aldrig lägga så mycket pengar på mig själv på kläder till BB :P enligt mamma är det viktigt att ha fina o nya kläder på BB, o jo....jag kommer nog vara finast på BB!!

• Elenic

Åh vilken klok och snäll mamma du har! :)

Frida Li skrev 2016-03-16 17:53:45 följande:

Har precis fått en fin present av min mamma. I lådan, inslaget i silkespapper små söta gosiga inneskor o nya strumpor, dessa ska jag ha på BB säger hon. I julas fick jag fina mysbyxor från twilfit som jag genast packade ner i BB väskan. Jag skulle aldrig lägga så mycket pengar på mig själv på kläder till BB :P enligt mamma är det viktigt att ha fina o nya kläder på BB, o jo....jag kommer nog vara finast på BB!!

• Elenic

Åh vad härligt! Hoppas du kan njuta nu!

Carabellis kusp skrev 2016-03-16 15:20:08 följande:

• Carabellis kusp
    Frida Li skrev 2016-03-16 17:53:45 följande:

Inneskor är fab! Jag hade som störst glädje av dem under sutureringen. Det var en student som sydde, så det tog sjukt lång tid med fötterna i luften och jag frös innan min man satte på inneskorna...! Hoppas du slipper sy förstås!
  • Reflexen
    Carabellis kusp skrev 2016-03-16 19:31:12 följande:

Inneskor är fab! Jag hade som störst glädje av dem under sutureringen. Det var en student som sydde, så det tog sjukt lång tid med fötterna i luften och jag frös innan min man satte på inneskorna...! Hoppas du slipper sy förstås!

Lite udda användningsområde för inneskorna, man tänker sig kanske mer att de ska vara till att gå i men din variant låter också bra!

Är nervös för det där med att bli sydd... Har inte världens bästa läkkött, mina ärr på magen är inte helt snygga (läs lila och breda), så undrar hur det kan bli ifall jag får sy i underlivet.
  • Smilla80
    mammave skrev 2016-03-16 16:09:11 följande:

Smilla: snart har du nog en liten bebis i famnen Lå

Hihi, än så länge är det hellugnt så jag undrar jag!
Svar på tråden Marsbebis 2016