• MimmiGbg

Ont efter ägglossning?!

Jag hade trolig ÄL i fre-lör och vi hoppas nu på ett plus i aug. En del symptom uppkom iom denna ÄL och jag undrar över följande:

Dagen innan ÄL-test visade positivt hade jag mensvärk så till den grad att jag gick och köpte tamponger och väntade på en plötslig, oväntad mens. Men, ingen mens. Varför sån värk?!
    Nu dagarna efter (idag ÄL+3) har jag upplevt molande värk från mitten av magen mot vänster äggstock. Kan man känna värk eller andra symptom efter befruktning, isf vilka?

Jag har även tagit tempen och den ligger nu nästan en hel grad över min BBT. Hoppas att det ska båda gott!

Jättetacksam för era inputs! Solig

• Svar på tråden Ont efter ägglossning?!
  • chbw
    MimmiGbg skrev 2015-09-03 15:41:34 följande:

Det sägs vara vanligt med för tidig förlossning iom att det blir trångt. En livmoder är ju istället fördelad på två mindre. Jag har varit i kontakt med en tjej som fick sin i v 28 :-O Allt gick bra till slut men tänk vad läskigt just då. 

Nu börjar verkligen tröttheten bli påtaglig. Jag pallar inte hela dagar på jobbet och att cykla hem efteråt är rena döden - mentalt. Orka, orka, orka...! Så tänker jag hela tiden. Kan inte direkt hinka kaffe heller :-O 

Än så länge bara vecka 5. Hujeda mig. O.o 

Är ni hemma nu igen?

Okej. Det låter ioförsig logiskt! Oj! :o detvar väldigt tidigt! Var en tjej i en tråd jag följde som fick sinbäbis i v25, men vad jag hörde senast har allt gått bra :) skönt sjukhusen e duktiga numer!

Okej :o nä.. Jag är ingen kaffedrickare själv så slipper "avvänjningen" som tur e :o

Hoppas du alipper bli ännu tröttare :)

Nej inte än. Flyget går typ kvart i elva på lördag,så eb dag kvar! Idag var vi ute med båt heeeela dagen o badade o snorklade! Helt fantastiskt!! :)

Kram
  • chbw
    MimmiGbg skrev 2015-09-03 15:41:34 följande:
    Det sägs vara vanligt med för tidig förlossning iom att det blir trångt. En livmoder är ju istället fördelad på två mindre. Jag har varit i kontakt med en tjej som fick sin i v 28 :-O Allt gick bra till slut men tänk vad läskigt just då. 

Nu börjar verkligen tröttheten bli påtaglig. Jag pallar inte hela dagar på jobbet och att cykla hem efteråt är rena döden - mentalt. Orka, orka, orka...! Så tänker jag hela tiden. Kan inte direkt hinka kaffe heller :-O 

Än så länge bara vecka 5. Hujeda mig. O.o 

Är ni hemma nu igen?
    Hej! =) 
    Hur går det för er?

Här är vi hemma igen. Tänkte ta bilder på tygerna o skicka antingen ikväll eller imorgon =)
  • MimmiGbg

Hej kära vän! Jag är ledsen att mitt svar dröjt. Du anar inte var planering av flytt, renoveringar och nytt jobb tillsammans tar så mycket tid!

Hittills går allt bra. Brösten växer! :-O Jag som redan har lite större byst. Det går knappt att luta sig emot skrivbordet numera utan att boobsen skriker! ^_^ Men jag känner mig inte lika trött nu. Det lugnade sig fr.o.m denna veckan. Vecka 6 nu.

Vi har bokat tid privat för KUB-test i slutet av okt. Barnmorskegruppen tar 1900 kr för det :-O Men det får det nog vara värt. Vill man kolla könet kostar en anatomisk granskning 750 kr mellan v 24-32. Ska se om vi kan kolla det på MVC istället.

I natt drömde jag att vi fick en dotter och att jag ammade henne. Plötsligt började hon kräkas massor och blöda från huvudet. HEMSKA tanke! Jag vill bara hålla henne i mina armar och skydda. Tänk att kroppen spelar en ett spratt så, redan. I övrigt ser jag bara framför mig att det blir en pojke. Gaah! Vill veta!

Ser fram emot bilderna på tygerna. Skicka ett meddelande med din adress och så, så skickar jag dig munkpepparn. =)

• chbw
    MimmiGbg skrev 2015-09-10 08:10:45 följande:

Hej kära vän! Jag är ledsen att mitt svar dröjt. Du anar inte var planering av flytt, renoveringar och nytt jobb tillsammans tar så mycket tid!

Hittills går allt bra. Brösten växer! :-O Jag som redan har lite större byst. Det går knappt att luta sig emot skrivbordet numera utan att boobsen skriker! ^_^ Men jag känner mig inte lika trött nu. Det lugnade sig fr.o.m denna veckan. Vecka 6 nu.

Vi har bokat tid privat för KUB-test i slutet av okt. Barnmorskegruppen tar 1900 kr för det :-O Men det får det nog vara värt. Vill man kolla könet kostar en anatomisk granskning 750 kr mellan v 24-32. Ska se om vi kan kolla det på MVC istället.

I natt drömde jag att vi fick en dotter och att jag ammade henne. Plötsligt började hon kräkas massor och blöda från huvudet. HEMSKA tanke! Jag vill bara hålla henne i mina armar och skydda. Tänk att kroppen spelar en ett spratt så, redan. I övrigt ser jag bara framför mig att det blir en pojke. Gaah! Vill veta!

Ser fram emot bilderna på tygerna. Skicka ett meddelande med din adress och så, så skickar jag dig munkpepparn. =)

Hej vännen! 
    Ingen fara! Det är ju massor som händer hos er nu =) 

Oj oj! Haha Det där ser jag inte fram emot när det är min tur :p har redan stor byst som du. Lär ju se helt galen ut hahaha 
    Skönt att tröttheten gett med sig iallafall! =)

Oj! Det var mycket :O Men du får väl ett rul? Då kan de väl kolla könet =) Jag är lite delad där. Tycker inte könet spelar nån roll o tycker det är kul att få veta när hen föds. Dock vill sambon veta innan, så vi kanske gör det ändå :p Så trött på att det första alla får frågat till sig är "vet ni vad det blir?" (alltså flicka/pojke). Mitt svar på det kommer bli "ja förhoppningsvis en bäbis" :p Kommer dock betala för ett tidigt vul privat nån gång i v 7-8 o se hjärtat. Kommer aldrig orka vänta till v18-22 där man oftast får rul :O Men är ju ett tag kvar för mig! Har ägglossning nästa vecka nån gång mån-ons.  Får se hur det går. Men efter den här cykeln får vi hjälp iallafalll =) 

Åh nej läskig dröm :( Haha okej, så du tror på grabb? Vad tror sambon då? =) 

Sitter precis o äter frukost, men sen tar jag lite bilder o skickar =) 
    skickar adressen i pm i samma veva =) 

kram
  • chbw

Här är de två modellerna jag syr :) de röda är vanliga muddbyxor o de svarta harembyxor :)

O de här tygerna har jag:

Mudd har jag i svart, vitt, rött (tror jag) o mint :)

Går att ha antingen mudd i muddtyg som på de röda eller mudd i vanligt tyg som på de svarta :)

Kan sy i strl 50/56 eller ca 62 (de jag har mönster på) :)

• chbw
    MimmiGbg skrev 2015-09-10 08:10:45 följande:

Hallå igen =) 

Det går inte att skicka meddelande till dig, din profil är privat =) testa skicka till mig istället ! 
    kram

• MimmiGbg
    chbw skrev 2015-09-10 14:48:14 följande:
    Hej vännen! 
    Ingen fara! Det är ju massor som händer hos er nu =) 

Oj oj! Haha Det där ser jag inte fram emot när det är min tur :p har redan stor byst som du. Lär ju se helt galen ut hahaha 
    Skönt att tröttheten gett med sig iallafall! =)

Oj! Det var mycket :O Men du får väl ett rul? Då kan de väl kolla könet =) Jag är lite delad där. Tycker inte könet spelar nån roll o tycker det är kul att få veta när hen föds. Dock vill sambon veta innan, så vi kanske gör det ändå :p Så trött på att det första alla får frågat till sig är "vet ni vad det blir?" (alltså flicka/pojke). Mitt svar på det kommer bli "ja förhoppningsvis en bäbis" :p Kommer dock betala för ett tidigt vul privat nån gång i v 7-8 o se hjärtat. Kommer aldrig orka vänta till v18-22 där man oftast får rul :O Men är ju ett tag kvar för mig! Har ägglossning nästa vecka nån gång mån-ons.  Får se hur det går. Men efter den här cykeln får vi hjälp iallafalll =) 

Åh nej läskig dröm :( Haha okej, så du tror på grabb? Vad tror sambon då? =) 

Sitter precis o äter frukost, men sen tar jag lite bilder o skickar =) 
    skickar adressen i pm i samma veva =) 

kram

Hej hej! 
    Vi bokar säkert in RUL på MVC när vi ska dit i början av okt. Det ska bli så spännande! =) Jag tror dom tar ett VUL på första besöket iom dubbla livmodern. Jag är nyfiken på om det är höger livmoder jag är gravid i. Det känns som det. Då får jag se om hjärtat slår <3 

ÄL snart för dig ju! Har du börjat ÄL-testa än? Tempa?

Sambon tror också kille men vi båda tänker nog oss en tjej i tankarna så där. Vi får se vad det blir ^_^

Jag försökte gå in på din profil och fick samma fel där "presentationen är privat". FL har nog en del problem nu. Deras sida har krånglar rejält senaste veckan. 

När det kommer till dina fina tyger och byxor så tycker jag att stretchbyxan vad ju bara såå söt! Den röda modellen. :) Jag gillar två tyger. Dessa:

Muddar och så får du avgöra. Mint till uggletyget skulle kanske passa fint? Storlek 62 är väl bra tänker jag. Mycket får man väl innan bebisen kommit, i typ 50/56. 

Gullig du är!  

Jag är sugen på att köpa en Singer overlock. Mamma hade hittat en begagnad för 1500 kr. Jag är bra sugen! Det blir så fina sömmar då. 

Fredag idag! Funderar på bio ikväll. Får se om sambon kan övertalas. Har ni några planer i helgen?
  • chbw
    MimmiGbg skrev 2015-09-11 13:55:22 följande:

Hej hej! 

Vi bokar säkert in RUL på MVC när vi ska dit i början av okt. Det ska bli så spännande! =) Jag tror dom tar ett VUL på första besöket iom dubbla livmodern. Jag är nyfiken på om det är höger livmoder jag är gravid i. Det känns som det. Då får jag se om hjärtat slår <3 

ÄL snart för dig ju! Har du börjat ÄL-testa än? Tempa?

Sambon tror också kille men vi båda tänker nog oss en tjej i tankarna så där. Vi får se vad det blir ^_^

Jag försökte gå in på din profil och fick samma fel där "presentationen är privat". FL har nog en del problem nu. Deras sida har krånglar rejält senaste veckan. 

När det kommer till dina fina tyger och byxor så tycker jag att stretchbyxan vad ju bara såå söt! Den röda modellen. :) Jag gillar två tyger. Dessa:

Muddar och så får du avgöra. Mint till uggletyget skulle kanske passa fint? Storlek 62 är väl bra tänker jag. Mycket får man väl innan bebisen kommit, i typ 50/56. 

Gullig du är!  

Jag är sugen på att köpa en Singer overlock. Mamma hade hittat en begagnad för 1500 kr. Jag är bra sugen! Det blir så fina sömmar då. 

Fredag idag! Funderar på bio ikväll. Får se om sambon kan övertalas. Har ni några planer i helgen?

Okej! :) ja men det borde de ju göra! Jag har ioförsig fått för mig att de kommer göra ett vul på fertilitetskliniken innan jag kommer till bm bara för att jag är på utredning där, de har ju sagt att de kan göra undersökningarom jag blir gravid också. Kanske jag slipper betala för ett vul ändå! Får se :)

Så spännande att ni snart ska dit!! :)

För mig äe nog äl på.g i dagarna. Beräknad till onsdagmen har börjat få känningar i vänster äggstock. Så jag skulöe chansa på nån gång mellan måndag och onsdag! Både tempar och ältestar :) ältestet gick fråb i förrigår ett hwlt blankt till ett tuuuuuunt streck idag, så nån gång nästa v borde det bli! :)

Okej :) så spännande! Ser fram emot att få höra mer :)

Ja de verkar ha vart struligt.. Testar lite senare igen!

Ja okej, då fixar jag i början på nästa vecka när jag är ledig igen :)

Åh vilket bra pris!!! :) slå till vetjag! Det är jättekulo sy :)

Fick till en body häromdagen, så nöjd! Försöker

få med bild i slutet av meddelandet!

När är det ni flyttar förresten?? :)

Åh mysigt med bio! Nån speciell film? Nä häe inga planer. Jobbar hela helgen :)

• MimmiGbg
    chbw skrev 2015-09-11 19:50:42 följande:
    Okej! :) ja men det borde de ju göra! Jag har ioförsig fått för mig att de kommer göra ett vul på fertilitetskliniken innan jag kommer till bm bara för att jag är på utredning där, de har ju sagt att de kan göra undersökningarom jag blir gravid också. Kanske jag slipper betala för ett vul ändå! Får se :)

Så spännande att ni snart ska dit!! :)

För mig äe nog äl på.g i dagarna. Beräknad till onsdagmen har börjat få känningar i vänster äggstock. Så jag skulöe chansa på nån gång mellan måndag och onsdag! Både tempar och ältestar :) ältestet gick fråb i förrigår ett hwlt blankt till ett tuuuuuunt streck idag, så nån gång nästa v borde det bli! :)

Okej :) så spännande! Ser fram emot att få höra mer :)

Ja de verkar ha vart struligt.. Testar lite senare igen!

Ja okej, då fixar jag i början på nästa vecka när jag är ledig igen :)

Åh vilket bra pris!!! :) slå till vetjag! Det är jättekulo sy :)

Fick till en body häromdagen, så nöjd! Försöker

få med bild i slutet av meddelandet!

När är det ni flyttar förresten?? :)

Åh mysigt med bio! Nån speciell film? Nä häe inga planer. Jobbar hela helgen :)
    Vilka fina kläder du sytt! Du har fått till kanten runt knäppningen och halsringningen väldigt bra. Det är ju så jäkla härligt och kul att sy. Man snöar liksom in sig och koncentrationen är på topp. Bästa känslan. 

Vi flyttar i slutet av november, halloweenhelgen. Men vi flyttar inte in allt då utan bara det man absolut nödvändigast behöver. Så att vi inte har massa grejer i vägen när vi ska renovera köket. Väntar på godkännande för köksrenoveringen av föreningen. Deras nästa möte är 29 sept. Sen ska elektriker, rörmokare, flyttfirma, städfirma, beställning och leverans av kök bokas.

Det blev ingen bio. Istället segade vi i stort sett hela helgen. Vi drog till affären och fick med oss 8 bananlådor hem och började packa lite lätt i dom. Typ köksmaskiner, skor man inte använder så mycket, jackor etc. Börjar kännas mer verkligt då. 

Hur ser ÄL-testerna ut nu jämfört med för några dagar sen? Börjar strecken bli starkare? 

Illamående började komma idag som ett brev på posten. Helt oväntat! Det är bättre nu. Frukosten gick ner men kaffet på jobbet var tvärstopp. Vatten och banan gick fint efter en stund. 
    I slutet är kärleken allt som räknas
  • chbw
    MimmiGbg skrev 2015-09-14 11:07:40 följande:
    Vilka fina kläder du sytt! Du har fått till kanten runt knäppningen och halsringningen väldigt bra. Det är ju så jäkla härligt och kul att sy. Man snöar liksom in sig och koncentrationen är på topp. Bästa känslan. 

Vi flyttar i slutet av november, halloweenhelgen. Men vi flyttar inte in allt då utan bara det man absolut nödvändigast behöver. Så att vi inte har massa grejer i vägen när vi ska renovera köket. Väntar på godkännande för köksrenoveringen av föreningen. Deras nästa möte är 29 sept. Sen ska elektriker, rörmokare, flyttfirma, städfirma, beställning och leverans av kök bokas.

Det blev ingen bio. Istället segade vi i stort sett hela helgen. Vi drog till affären och fick med oss 8 bananlådor hem och började packa lite lätt i dom. Typ köksmaskiner, skor man inte använder så mycket, jackor etc. Börjar kännas mer verkligt då. 

Hur ser ÄL-testerna ut nu jämfört med för några dagar sen? Börjar strecken bli starkare? 

Illamående började komma idag som ett brev på posten. Helt oväntat! Det är bättre nu. Frukosten gick ner men kaffet på jobbet var tvärstopp. Vatten och banan gick fint efter en stund. 

tack! =) Pilligt med kantingen men är ju som du säger, så himla kul!! =) 

Okej, så himla spännande! Inte så långt kvar då! Kul med renovering! Jag ska nog göra lite egna fix här hemma, ska köra dekorplast på en bänk som fått fula fläckar som inte går bort, kanske måla om badrummet och så ska vi skicka skåpsluckorna på omlackering nån gång.. Inte så stora grejer, men lite uppdatering av allt =) Nån gång i framtiden skulle det va kul o köpa ett skruttigt hus att rusta upp =) 

Okej, låter rätt skönt ändå o bara sega runt en helg =) Ja det förstår jag! minns när vi packade för flytten till lägenheten, när vi flyttade hemifrån. Så himla spännande och kul! Vi körde hit lite möbler från ikea o byggde ett par dagar innan flytten, det var skönt o köra lite i taget =) 

Ja, testerna är starkare, dock glömde jag tempa idag så får göra det imorgon. Började få stickningar igår och idag har jag faktiskt ont, så äl borde vara snart.. Så störigt att bara behöva vänta haha! 

Okej =) Spännande! Hoppas du slipper må mycket illa! skönt att något gick ner iallafall! 

Har du några planer i veckan? =)

Svar på tråden Ont efter ägglossning?!