MimmiGbg skrev 2015-08-07 09:15:37 följande:
Finns det fler fördelar, tror du, att mäta kroppstemp i armhåla, mun eller öra? Jag har kört i munhåla och får nästan alltid mellan 35,9-36,4. Känns lågt, så jag funderar om det är för att mätsäkerheten i munnen är sämre.
Har lätt för att bygga muskler men min löpträning utvecklas inte. Jag springer inte särskilt snabbt och har alltid grämt mig över att det inte blir bättre, hur mycket jag än tränar för det.
Igår när jag klädde av mig inför att lägga mig stod jag med ryggen till honom och han utbrast "Ooj.. Vad du fått knotter på ryggen" O_o Jag har ju märkt att det kliat mer på ryggen på sistone. Aknen jag hade för tror jag hade delvis med övervikten att göra men också med hormonell obalans. Jag har ganska mörk, lite grövre kroppsbehåring men inget nämnvärt i ansiktet. Undra om det är PCOS. Det sägs ju vara en av dom mer "tacksamma" diagnoserna att ha i fertilitetsutredningar. De som får lättast att bli gravida med behandling och hjälp.
Det ska bli intressant att se blodprovsresultaten!
Jag vet faktiskt inte. Har för mig att mun är säkrast efter tarmmätning, som ju inte är svinenkelt o göra på sig själv haha. Att temperaturen är låg kan ju vara pga att ämnesomsättningen är låg. så har det varit för mig. När jag hade som lägst temp hade jag kring 34.5.
Okej. Jag tycker det är astrist o springa, så kan nästan räkna hur många gånger jag gjort det haha. Men har tränat kampsport (judo) som är väldigt uthållighetskrävande, så har fått kondition på så sätt istället.
Okej. Det låter ju som att det skulle kunna vara pcos.
Ja, det är ju så. Dels blir äl ofta mer jämna med åldern, och ofta behövs "bara" ägglossningsstimulering om man inte har/har väldigt oregelbunden äl, så det är ju skönt =) När du tar prover, hör så de kollar sköldkörteln också. TSH ska vara under 2.0 när man vill bli gravid, 1.0 ska vara optimalt. Tror sköldkörtelprover brukar ingå, men inte helt undra =)