MimmiGbg skrev 2015-08-18 13:06:14 följande:
Asså chbw, jag går så himla upp-och-ner nu! Ena dagen tänker ja, jo da visst kan det ha blivit en liten parvel av detta, andra dagen tänker jag att det inte kan vara sant.
Jag har fortsatt ta min morgontemperatur och den brukar som du vet ligga runt 36,2. När min ÄL kom var den uppe i 36,7(!) sen har den varit där omkring tills i morse: 36,4. Humm..
Jag googlade (såklart) och hittade att ofta gemensamt med befruktning är att tempen går upp efter ÄL - sen dippar lite då ägget fäster - och sist sticker upp (något som kallas triphasic pattern). Detta förutsatt att ägget fäst då. Annars går man ner i temp efter lutealfasen är slut = mensen kommer.
Som man försöker analysera sin kropp, det är nästan galet. Du och jag väntade ju Äl ungefär samtidigt. Hur går det för dig? Känner du efter lite extra? Blir du lika nojig och ibland orolig som jag?!

Jag kan nästan inte se mig vänta med att ta ett GT så länge som 27:e... Jag bör nog ta ner mina förväntningar lite när brösten inte ömmar eller andra symptom saknas. Fast jag vill ju så oerhört gärna!

Jaa. man blir ju knasig. Ena dagen hoppfullt, nästa tänker man att nä. Antagligen inte..
OKej =) Jag tempar också o innan ÄL har tempen legat kring 36.4-36.7 varje dag. på ÄL-dagen var den 37.1 o sen dess legat på 37.0-37.3, idag var den 36.9-37.0
Spännande det här med temp. O att den kan säga så mycket. Vi får se hur det slutar den här månaden! Äl enligt tester och hur kroppen kändes var i onsdags (12), så imorgon är det äl+7, tror det är tidigaste man kan testa. Dock är det bara kring 10% som plussar så tidigt tror jag. När var det du hade bim? var det kring 27e också?? =)
Ja, men det blir ju så! Man känner o känner, o försöker att inte känna. Haha jag kommer inte kunna vänta tills 27 med o testa, börjar nog imorgon eller torsdag... :p
Tänk på att en del inte får symtom alls förrns några veckor efter bim =) Det beror nog på hur mycket hormoner man har o hur känslig man är. Däremot läste jag nånstans att man redan i v3 kan känna tecken som t.ex. ömma bröst, illamående (alltså redan en v efter ägglossning), men absolut inte alla som gör det.
Eftersom jag hade ägglossning på dag 20 så blir det lite knasigt o räkna eventuella veckor också... Man räknar ju graviditetsveckor från mensens första dag, men på en "normal" cykel är äl ca 2v efter mensens första dag, och så är bim två veckor efter det. Så när man har bim är man isåfall i v4, och fostret i v 2.
Om jag ska räkna från mensens första dag så kommer (om jag blivit gravid) jag vara i v5 vid bim, men fostret bara i v2. Om jag tänker rätt nu :p
Min ena app har snällt räknat ut att om jag är gravid är BF iallafall 3maj (den räknar ut det automatiskt).. :p Men en vill ju inte hoppas för mycket när det inte gått de andra 13 (eller vad det nu blir) gångerna... Hmm.
Ska träffa läkaren på fertilitetskliniken på fredag iallafall, och ta upp att jag vill börja behandla nästa cykel om jag inte plussar den här månaden =) Kan bli knöligt eftersom jag är på semester när mensen isåfall kommer, och jag vet inte vilken dag i cykeln sprutan ska tas, o om jag måste på nått besök innan eller tätt inpå.. Får se =)
Håller tummarna att vi lyckats den här gången båda två =)
kramar