• MimmiGbg

Ont efter ägglossning?!

Jag hade trolig ÄL i fre-lör och vi hoppas nu på ett plus i aug. En del symptom uppkom iom denna ÄL och jag undrar över följande:

Dagen innan ÄL-test visade positivt hade jag mensvärk så till den grad att jag gick och köpte tamponger och väntade på en plötslig, oväntad mens. Men, ingen mens. Varför sån värk?!
    Nu dagarna efter (idag ÄL+3) har jag upplevt molande värk från mitten av magen mot vänster äggstock. Kan man känna värk eller andra symptom efter befruktning, isf vilka?

Jag har även tagit tempen och den ligger nu nästan en hel grad över min BBT. Hoppas att det ska båda gott!

Jättetacksam för era inputs! Solig

• Svar på tråden Ont efter ägglossning?!
  • MimmiGbg

Det är ganska smart att återanvända så mycket av köket som går. Smart att måla om luckor, dekorplast och måla väggar etc. Ekonomiskt och ger ändå en bra finish!

Hus får min kille att rysa. Han är rädd för alla åtaganden som ett hus medför. Kanske blir det ett radhus isf. :)

Nå, HUR går det? Tyst Har du peakat på ÄL än? Symptom? Vad säger tempen? Har du en app där du sparar temp, sekrettextur och äl-tester så ta gärna en skärmdump. Om du vill dela den dvs :)

Ja du, det händer grejer i kroppen för varje vecka. Största rädslan och kanske minst önskvärda är att jag lagt på mig. Brösten har vuxit och nu passar inte min vanliga BH-stl längre. En hel drös med finnar på axlar, rygg och konstigt nog på bröstet. :-S Sen har jag blivit rundare, både runt höfter, mage och ansikte. Jag är faktiskt himla orolig för min viktökning Ska prata med BM om det nästa fredag.

Jag ser att du mailat nu! Jag ska kolla det. 
    Hoppas du ursäktar ifall mina svar dröjer ibland?
    Trevlig tisdag!

I slutet är kärleken allt som räknas
  • chbw
    MimmiGbg skrev 2015-09-22 08:40:23 följande:

Det är ganska smart att återanvända så mycket av köket som går. Smart att måla om luckor, dekorplast och måla väggar etc. Ekonomiskt och ger ändå en bra finish!

Hus får min kille att rysa. Han är rädd för alla åtaganden som ett hus medför. Kanske blir det ett radhus isf. :)

Nå, HUR går det?  Har du peakat på ÄL än? Symptom? Vad säger tempen? Har du en app där du sparar temp, sekrettextur och äl-tester så ta gärna en skärmdump. Om du vill dela den dvs :)

Ja du, det händer grejer i kroppen för varje vecka. Största rädslan och kanske minst önskvärda är att jag lagt på mig. Brösten har vuxit och nu passar inte min vanliga BH-stl längre. En hel drös med finnar på axlar, rygg och konstigt nog på bröstet. :-S Sen har jag blivit rundare, både runt höfter, mage och ansikte. Jag är faktiskt himla orolig för min viktökning Ska prata med BM om det nästa fredag.

Jag ser att du mailat nu! Jag ska kolla det. 

Hoppas du ursäktar ifall mina svar dröjer ibland?

Trevlig tisdag!

Ja,tänkte så med :) aka vi byta luckor o aånt här måste vi riva hela stommen troligen, då de måtten inte finns pga att vårat kök är orginal från 69... :p så känns billigare o bara lackera om o köra dekorplast på bänken :)

Okej :) sålänge jag slipper för mycket gräsmatta (allergisk) så har jag nog gärna hus eller radhus i framtiden :)

Alltså. Det ör skitmysko den här omgången. Den 15 fick jag positivt äl-test. Natten 15-16 hade jag asont = ägglossning, men tempen har inte höjts särskilt mycket. Haft ont varje dag sen dess, med värre på kvällarna och natten lördag-söndag hade jag som äl-flytningar.

Skickar med.tabell på temp och sen den "vanliga" kartan. Blomman är när jag fick plus på äl-testet :)

Förra månaden låg.tempen på 39.9-37,3 den här tiden i cykel.sånågot förvirrad..

Okej! Vilken vecka är det nu? :) åh kära du försök att inte tänka på det, tänk på att det växer en bäbis i din mage! <3

Ja vad bra att mailet kom fram! :) ja men såklart är det ingen fara att det dröjer ibland :)

Kram
  • MimmiGbg

När jag tittar på din tempkarta så tycker jag att det ser ut som att ÄL-testet peakade som du markerat den 15:e och när man får ägglossning så sägs det ju att tempen dippar just då och sen stiger igen. Du verkar dippa den 18:e och sen upp igen. Efter LH haft sin peak så sägs det att ÄL kommer 24-48 timmar efter (eller något sånt). Fortsätter tempen att ligga på typ 36,5 eller högre så tycker jag att chanserna ser goda ut.

Jag är i vecka 8 nu. Känns helt sjukt. Jag har nog tyyyp börjat fatta att det är på riktigt nu. Jag vill bara träffa BM och liksom få bekräftat allt så jag liksom kan lita på det. Jag är inte lika trött mer men bröstenvårtorna känns sköra som glas. Tuttefräs hela tiden också Sen har jag fått massa finnar. Jag har haft problem med akne förr men sen jag gick ner i vikt för några år sen så försvann dom. Dom är tillbaka nu. Haka, bröst och rygg. Fast det känns överkomligt.

Jag såg att vi delar namn, även fast det är mitt andra namn

Ska försöka skicka MP snart!

• chbw
    MimmiGbg skrev 2015-09-23 09:47:28 följande:

När jag tittar på din tempkarta så tycker jag att det ser ut som att ÄL-testet peakade som du markerat den 15:e och när man får ägglossning så sägs det ju att tempen dippar just då och sen stiger igen. Du verkar dippa den 18:e och sen upp igen. Efter LH haft sin peak så sägs det att ÄL kommer 24-48 timmar efter (eller något sånt). Fortsätter tempen att ligga på typ 36,5 eller högre så tycker jag att chanserna ser goda ut.

Jag är i vecka 8 nu. Känns helt sjukt. Jag har nog tyyyp börjat fatta att det är på riktigt nu. Jag vill bara träffa BM och liksom få bekräftat allt så jag liksom kan lita på det. Jag är inte lika trött mer men bröstenvårtorna känns sköra som glas. Tuttefräs hela tiden också Sen har jag fått massa finnar. Jag har haft problem med akne förr men sen jag gick ner i vikt för några år sen så försvann dom. Dom är tillbaka nu. Haka, bröst och rygg. Fast det känns överkomligt.

Jag såg att vi delar namn, även fast det är mitt andra namn

Ska försöka skicka MP snart!

Okej =) Tack för tolkning! Idag var den på 36.86, men tyvärr hade jag ju gått upp då, så den var väl kring 36.5-36.6 nånstans innan kan jag tänka mig =)  Bim är iallafall 1/10-4/10 nånstans +/- .. så får se hur det går =) 

Oj! Spännande :D förstår det, när var det du fick tid hos bm? Okej =) 
    Här har jag haft ont i äggstockarna tillofrån ända sen äl, kan inte skilja på om det är som vanligt eller inte, så kan ju vara både och, eller bara äl som är sen. Men hade så djävulskt ont där natten 15-16, så en tycker ju att äl borde varit då.. Hmm.. 

Jaså? menar du förnamnet? samma stavning tillomed?? :O 

=) skickar du din adress i pm också, så jag kan skicka byxorna? :D
  • MimmiGbg

Okej, då siktar vi på BIM nästa vecka då :) Vi ska till BM på fredagen den 2:a så då har vi båda något att se fram emot då. 

Vi ska näst-nästa helg fira min lillasyster som fyller 30 år och då (otroligt nog) verkar hela familjen vara samlad. DÅ tänkte vi berätta. Såklart efter vi firat syrran och allt. Känns som att det händer så mycket med min kropp nu att jag inte kan dölja min begynnande graviditet ända fram till jul. 

Det ska bli så spännande att se vad alla säger. Lite genant också.. På något skumt vis. Mamma lär sätta igång och sticka, sy, virka och pappa lär väl springa och köpa babygrejer på stört Dom fick ju sitt första barnbarn i våras, min storebror fick en pojke. Får vi en tjej så tror jag mamma skulle gå i tusen bitar av lycka. En av varje liksom.

Mina föräldrar tycker väldigt mycket om min kille (han är himla go och lugn av sig) så jag tror dom kommer att ta in honom och tycka om honom ännu mer nu när han ska bli pappa till deras andra barnbarn. Hjärta Men ingen är nog gladare än jag. Jag blir ofta tårögd över hur lyckligt lottad jag känner mig. INGENTING vore värt någonting om det inte vore för honom. Att vi förhoppningsvis ska få barn är bara ett stort plus. 2½ år ihop och jag är lika lycklig idag som då vi träffades.

Äkta kärlek är få förunnat. Den ska vårdas och tas om hand. Hur länge har du och din kille varit ihop?

• chbw
    MimmiGbg skrev 2015-09-24 10:58:41 följande:

Okej, då siktar vi på BIM nästa vecka då :) Vi ska till BM på fredagen den 2:a så då har vi båda något att se fram emot då. 

Vi ska näst-nästa helg fira min lillasyster som fyller 30 år och då (otroligt nog) verkar hela familjen vara samlad. DÅ tänkte vi berätta. Såklart efter vi firat syrran och allt. Känns som att det händer så mycket med min kropp nu att jag inte kan dölja min begynnande graviditet ända fram till jul. 

Det ska bli så spännande att se vad alla säger. Lite genant också.. På något skumt vis. Mamma lär sätta igång och sticka, sy, virka och pappa lär väl springa och köpa babygrejer på stört Dom fick ju sitt första barnbarn i våras, min storebror fick en pojke. Får vi en tjej så tror jag mamma skulle gå i tusen bitar av lycka. En av varje liksom.

Mina föräldrar tycker väldigt mycket om min kille (han är himla go och lugn av sig) så jag tror dom kommer att ta in honom och tycka om honom ännu mer nu när han ska bli pappa till deras andra barnbarn.  Men ingen är nog gladare än jag. Jag blir ofta tårögd över hur lyckligt lottad jag känner mig. INGENTING vore värt någonting om det inte vore för honom. Att vi förhoppningsvis ska få barn är bara ett stort plus. 2½ år ihop och jag är lika lycklig idag som då vi träffades.

Äkta kärlek är få förunnat. Den ska vårdas och tas om hand. Hur länge har du och din kille varit ihop?

Ja, vad spännande! Ja det har vi :)

Vad härligt att ni får berätta snart! O vad kul att de tycker bra om din kille också!! :) så himla härligt att ni verkar ha det så bra! :)

Ja det är det verkligen. Som du säger, viktigt o ta om hand om kärleken o varandra!

vi har också varit tillsammans i (lite mer än) 2.5 år :) vi matchade in alla <3 dag, så det är vår årsdag då :) ingen storfirare av alla hjärtans, men vi firar vår årsdag istället o ätit på sammma resturang varje gång. Supermysigt :) vi firade ettårig föelovningsdg nyligen också :)

Han har inte träffat min familj jättemycket, men de verkar gilla honom ändå. De har alla sagt att han verkar bra o att de vill lära känna honon bättre. Lite svårt när alla jobbar olika tider o har fullt upp o bor en bit bort :) mina tre yngsta syskon är helt galna i sambon iallafall, o det känns bra :) de tre äldre gillar honom också, o är väl egentligen syskonen som är viktigast för mig :) o hans familj har verkligen släppt in mig i familjen! Längtar tills vi får berätta för svärmor att hon ska bli farmor :)

Hur går det med planerna för renoveringen?? :)
  • MimmiGbg

Mysigt att ha träffat rätt livskamrat och partner Hjärta Jag önskar jag kunde haft en relation med min svärmor men hon gick bort vara ett halvår innan jag och killen träffades. Däremot är svärfar den ljuvligaste lilla gubbe som finns! Härligt när man funkar bra mellan familjerna.

Planerna för renoveringen går lite upp och ner. Vi väntar besked på hur vi kan få upp vår 3,2 m långa bänkskiva upp till 4:e våningen. Vi spånar på att köra upp den på taket av hissen i hisschaktet alternativt använda vinsch på balkongen och väntar på besked från fastighetsskötaren. Innan dess vågar vi inte beställa vår måttspecifika bänkskiva. Resten beställer vi leverans på lite senare.

Efter jobbet idag tänkte jag åka förbi fiskebilen och köpa en stor påse färska räkor. Baguette, röror och räkor får utgöra kvällens fredagsmys.
    Har ni några planer i helgen?

• chbw
    MimmiGbg skrev 2015-09-25 10:15:25 följande:

Mysigt att ha träffat rätt livskamrat och partner Hjärta Jag önskar jag kunde haft en relation med min svärmor men hon gick bort vara ett halvår innan jag och killen träffades. Däremot är svärfar den ljuvligaste lilla gubbe som finns! Härligt när man funkar bra mellan familjerna.

Planerna för renoveringen går lite upp och ner. Vi väntar besked på hur vi kan få upp vår 3,2 m långa bänkskiva upp till 4:e våningen. Vi spånar på att köra upp den på taket av hissen i hisschaktet alternativt använda vinsch på balkongen och väntar på besked från fastighetsskötaren. Innan dess vågar vi inte beställa vår måttspecifika bänkskiva. Resten beställer vi leverans på lite senare.

Efter jobbet idag tänkte jag åka förbi fiskebilen och köpa en stor påse färska räkor. Baguette, röror och räkor får utgöra kvällens fredagsmys.
    Har ni några planer i helgen?

ja verkligen!! =) okej, :/ tur ni har svärfar iallafall =) ja, men det är så mycket härligare när allt funkar mellan alla! =) 

Okej, den får alltså inte plats i hissen? tokigt. Hoppas ni får svar snart!! =) 

åååååh så himla gott med räkor!! =) Jag jobbar hela helgen, så blir bara jobba och sova haha :p O vänta in bim o se vad som händer... haha. 
  • MimmiGbg

Hallå hallå!

Nu börjar vi närma oss BIM.

Nu har äntligen föreningen godkänt vår renoveringsansökan. Vi väntar på att få mäta en vägg till i nya lägenheten innan vi kan beställa bänkskivan. Den verkar vi få vinscha upp via balkongen eftersom fastighetsskötarna inte vågar pilla med hissen. Så nu söker vi efter vinschar...

Flyttservice och flyttstäd är bokad nu också. Så otroligt skönt! Det känns ändå som ett jättestort projekt. Jag som ÄLSKAR projekt! Men så saknar jag den där gnistan som jag alltid annars har. Tröttheten konsumerar det där lilla extra av mig, om du förstår? Men men. Det kanske tänder till när allt händer sen. Idag är det en månad kvar tills vi får tillträde. Iiiiih!! 

Snart lunch här. Hoppas allt är bra!

• chbw
    MimmiGbg skrev 2015-09-29 12:37:38 följande:

Hallå hallå!

Nu börjar vi närma oss BIM.

Nu har äntligen föreningen godkänt vår renoveringsansökan. Vi väntar på att få mäta en vägg till i nya lägenheten innan vi kan beställa bänkskivan. Den verkar vi få vinscha upp via balkongen eftersom fastighetsskötarna inte vågar pilla med hissen. Så nu söker vi efter vinschar...

Flyttservice och flyttstäd är bokad nu också. Så otroligt skönt! Det känns ändå som ett jättestort projekt. Jag som ÄLSKAR projekt! Men så saknar jag den där gnistan som jag alltid annars har. Tröttheten konsumerar det där lilla extra av mig, om du förstår? Men men. Det kanske tänder till när allt händer sen. Idag är det en månad kvar tills vi får tillträde. Iiiiih!! 

Snart lunch här. Hoppas allt är bra!

Jo :) tror dock det blir mens igen :/ fick ett svagt svagt svagt streck i typ lördags. Men blankt efter det. O onda äggstockar+livmoder. Brösten riktigt oömma faktiskt, brukar va rejält öm. Köpt hem cb+ som jag ska ta imorgon eller på torsdag om mensen mot förmodan inte kommer :)

O snart bm för dig va?? Var det på fredag? :)

Oooh vad spännande!! Kanske kommer det när ni är där och det hela blir mer verkligt! :)

Oh en månad bara! Så himla härligt! Kommer gå snabbt!

Kram
Svar på tråden Ont efter ägglossning?!