MimmiGbg skrev 2015-08-11 16:20:40 följande:
Jag önskar verkligen att jag skulle uppskatta högintensiv träning, men mitt dåliga självförtroende i högpresterande träning lyser så snabbt igenom. Jag vill bara ge upp och känner mig sämst i världen. Just då, på allt! Uthållighet är istället ett prov på vilja - och det har jag! Jag tror att orientering säkert skulle vara lite roligt.
Förr-förra söndagen fick jag lite mellanblödningar/mörkröda flytningar som höll i ungefär en vecka. Det måste därför ha rört sig om ett litet försök till mens. Och då stämde min uppskattade ÄL på vår utlandsresa. Fast vi lyckades isf inte få till befruktningen. Känns som att jag lärt mig lite om min ÄL. Jag ska helt enkelt lita på strecken. Här är bilden på teststickan den bästa dagen.
Så det måste jag nästan klassa som vårt första försök. Nu siktar vi på nästa ÄL och hoppas det kan plussa innan vårt besök på kliniken i sept. Det hade varit så magiskt att komma dit och ba "Ja men då så.. Vi får avbryta vår utredning"
Jag klev upp på vågen igår. -_- Jag gick upp kilona jag fick ner innan semestern. Urgh.. Jag har börjat cykla till jobbet nu (14 km enkel väg) och äter medvetet. Det ska nog ta mig tillbaka. Bara jag orkar löpa linan ut. Ett halvkilo i veckan motsvarar 2 kg per månad. Då är jag tillbaka till mitt jag om 3 månader. TRE! Lagom till jul. Haha!
Försök undvika vågen om den skrämmer dig. Använd måttband istället! Själv har jag aldrig varit rädd för mat utan får dagligen kämpa med vad och hur mycket jag stoppar i mig. Min senaste svaghet är glass. Sia choklad. - Jag. Dör. Vågen har därför aldrig varit ett problem på samma sätt för mig som det kanske var för dig.
Om du kan, så hoppas jag att du kan våga väga dig igen utan att tro att allt det där jobbiga kommer tillbaka. Lite som att hoppa tillbaka upp i sadeln. Dessutom är du ju medicinerad idag. Ha tro på din förmåga, chbw! :)
Blir det någon ägglossning än? Du är inte på den 15:e än men nu börjar väl tester och kanske temperatur börja ge något, om du pallar med det :)
Okej :) o jag kör helst så hård träning att musklerna gråter haha. Kan inte längre pga sjukdom, men föraöker få igång promenader o så småningom kanske löpning :)
Haha åh orientering. I åttan hamnade vi utanför kartan när vi orienterade i skolan :p vi blev godkände för att vi lyckades hitta tillbaka haha. Missade många kontroller :o
Okej! Men då verkar.det ju som du haft äl :)
Ja! Underbart ju, o få avboka pga plus :)
Jag ska dit nästa fredag o diskutera behandling nu, o får troligen behandling efter semestern om jag inte plussat då :)
Okej! Spännande :) o cykla e så mysigt! Jag vill komma igång igen men svanskotan säger ifrån (ramlade på vasaloppet, troligen spricka eller så for svanskotan ur led o tillbaks) haha :p hpller tummarna för att det går som du vill :)
Ja. Jag går efter hur det känns. Speciellt som att ämnesomsättningen varot helt stillao inget hänt vad jag än gjort. Nån gång kanske jag väger mig igen :) dock försöker jag se det aom bara siffror. Huvudsaken är hur jag känner i kroppen :) vill bli lika stark som förut igen, o det ska jag bli, men det får ta tid :)
Jag vet inte. Det är på g känns det som iallafall. Tog ett äl-test imorse, när jag kom.hem från jobbet, (ca två timmar efter senaste toabesöket) som var nästan positivt o ett ny på kvällen när jag vaknat (med "morgon"urin) som var mycket svagare. Så antingen har jag haft stegring o äl varit när jag sov eller kommer inatt, eller så var det imorse också negativt. Får se
Kommer fortsätta testa till minst måndag iallafall :)
Skickar.med bild på båda testen. Det övre från imorse, nedre från nu ikväll. Teststrecket ska ju vara lika starkt som eller starkare än kontrolltestet. I förrigår var det helt blankt, igår ett svagt svagt atrevk o idag starkare. Kanske blir det positivt imorgon :)
Kram
Imorse
Ikväll (på "morgon"urin efter stt ha sovit 4-5 timmar)