• MimmiGbg

Ont efter ägglossning?!

Jag hade trolig ÄL i fre-lör och vi hoppas nu på ett plus i aug. En del symptom uppkom iom denna ÄL och jag undrar över följande:

Dagen innan ÄL-test visade positivt hade jag mensvärk så till den grad att jag gick och köpte tamponger och väntade på en plötslig, oväntad mens. Men, ingen mens. Varför sån värk?!
    Nu dagarna efter (idag ÄL+3) har jag upplevt molande värk från mitten av magen mot vänster äggstock. Kan man känna värk eller andra symptom efter befruktning, isf vilka?

Jag har även tagit tempen och den ligger nu nästan en hel grad över min BBT. Hoppas att det ska båda gott!

Jättetacksam för era inputs! Solig

• Svar på tråden Ont efter ägglossning?!
  • MimmiGbg
    samanta1234 skrev 2015-08-10 22:47:12 följande:
    det handlar inte om lgh utan om ägglossning
    God morgon på dig med.
    Vi har pratat om vikt, kosttillskott, fertilitetsutredning, läkemedel, samliv, föräldraledighet och träning mm också. Även dessa malplacerade ämnen i denna tråd isf.

Ditt bidrag i tråden är syrefattiga och redundant, och jag ser bara avundsjuka som grund till ett så onödigt utlägg.
    Stay away om det inte passar. Har du däremot funderingar och frågor om det vi skrivit här så är du välkommen. Skrota polisuniformen isf.
  • MimmiGbg
    chbw skrev 2015-08-10 18:18:08 följande:
    Hej =) 
    Haha, lite småsant ;) dock blir jag så uttråkad av det, eftersom det går så sakta :P Föredrar intensivare träning :) Men det var rätt mysigt o springa lidingö tjejlopp när jag gjorde tjejklassikern :)  Men det berodde nog mest på naturen runt om, här finns inga roliga spår, så det är rätt tråkigt :/ 

Jag ökade min träning o sprang två, tre mornar i veckan (3km varje gång) sen hade jag judon 2-3 gånger i veckan och även gym ibland. Ändrade kost och tog bort ALLT onyttigt, och sen åt jag enligt lchf ett tag. Första veckan då bara utan socker tappade jag 4 kg. Efter ca 5-6 månader hade jag tappat 16 kg, och var typ två kg ifrån målvikten. Däremot blev jag ju ätstörd också, blev för besatt av vågen och av att äta mindre, så ett tag åt jag ingenting. Det var då jag sökte hjälp, fick medicin och gick upp i vikt, sen gick det inte o gå ner. Vilket antagligen berott på att sköldkörteln blev riktigt dålig i samma veva. Nu vågar jag inte ha en våg hemma, utan går efter hur kroppen känns. Förhoppningsvis kan jag tappa en del nu när sköldkörteln faktiskt mår bättre, men det återstår o se =) Hade jag inte blivit så besatt av vågen o att gå ner varje dag hade jag nog inte slutat äta och kunnat behålla den livsstilen.. =) För i början var det både bra o nyttigt, men det gick överstyr... :/ 
    Jag önskar verkligen att jag skulle uppskatta högintensiv träning, men mitt dåliga självförtroende i högpresterande träning lyser så snabbt igenom. Jag vill bara ge upp och känner mig sämst i världen. Just då, på allt! Uthållighet är istället ett prov på vilja - och det har jag! Jag tror att orientering säkert skulle vara lite roligt.

Förr-förra söndagen fick jag lite mellanblödningar/mörkröda flytningar som höll i ungefär en vecka. Det måste därför ha rört sig om ett litet försök till mens. Och då stämde min uppskattade ÄL på vår utlandsresa. Fast vi lyckades isf inte få till befruktningen. Känns som att jag lärt mig lite om min ÄL. Jag ska helt enkelt lita på strecken. Här är bilden på teststickan den bästa dagen. 

Så det måste jag nästan klassa som vårt första försök. Nu siktar vi på nästa ÄL och hoppas det kan plussa innan vårt besök på kliniken i sept. Det hade varit så magiskt att komma dit och ba "Ja men då så.. Vi får avbryta vår utredning"  

Jag klev upp på vågen igår. -_- Jag gick upp kilona jag fick ner innan semestern. Urgh.. Jag har börjat cykla till jobbet nu (14 km enkel väg) och äter medvetet. Det ska nog ta mig tillbaka. Bara jag orkar löpa linan ut. Ett halvkilo i veckan motsvarar 2 kg per månad. Då är jag tillbaka till mitt jag om 3 månader. TRE! Tyst Lagom till jul. Haha!

Försök undvika vågen om den skrämmer dig. Använd måttband istället! Själv har jag aldrig varit rädd för mat utan får dagligen kämpa med vad och hur mycket jag stoppar i mig. Min senaste svaghet är glass. Sia choklad. - Jag. Dör. Vågen har därför aldrig varit ett problem på samma sätt för mig som det kanske var för dig.

Om du kan, så hoppas jag att du kan våga väga dig igen utan att tro att allt det där jobbiga kommer tillbaka. Lite som att hoppa tillbaka upp i sadeln. Dessutom är du ju medicinerad idag. Ha tro på din förmåga, chbw! :)

Blir det någon ägglossning än? Du är inte på den 15:e än men nu börjar väl tester och kanske temperatur börja ge något, om du pallar med det :) 
  • chbw
    MimmiGbg skrev 2015-08-11 16:20:40 följande:

Jag önskar verkligen att jag skulle uppskatta högintensiv träning, men mitt dåliga självförtroende i högpresterande träning lyser så snabbt igenom. Jag vill bara ge upp och känner mig sämst i världen. Just då, på allt! Uthållighet är istället ett prov på vilja - och det har jag! Jag tror att orientering säkert skulle vara lite roligt.

Förr-förra söndagen fick jag lite mellanblödningar/mörkröda flytningar som höll i ungefär en vecka. Det måste därför ha rört sig om ett litet försök till mens. Och då stämde min uppskattade ÄL på vår utlandsresa. Fast vi lyckades isf inte få till befruktningen. Känns som att jag lärt mig lite om min ÄL. Jag ska helt enkelt lita på strecken. Här är bilden på teststickan den bästa dagen. 

Så det måste jag nästan klassa som vårt första försök. Nu siktar vi på nästa ÄL och hoppas det kan plussa innan vårt besök på kliniken i sept. Det hade varit så magiskt att komma dit och ba "Ja men då så.. Vi får avbryta vår utredning"  

Jag klev upp på vågen igår. -_- Jag gick upp kilona jag fick ner innan semestern. Urgh.. Jag har börjat cykla till jobbet nu (14 km enkel väg) och äter medvetet. Det ska nog ta mig tillbaka. Bara jag orkar löpa linan ut. Ett halvkilo i veckan motsvarar 2 kg per månad. Då är jag tillbaka till mitt jag om 3 månader. TRE!  Lagom till jul. Haha!

Försök undvika vågen om den skrämmer dig. Använd måttband istället! Själv har jag aldrig varit rädd för mat utan får dagligen kämpa med vad och hur mycket jag stoppar i mig. Min senaste svaghet är glass. Sia choklad. - Jag. Dör. Vågen har därför aldrig varit ett problem på samma sätt för mig som det kanske var för dig.

Om du kan, så hoppas jag att du kan våga väga dig igen utan att tro att allt det där jobbiga kommer tillbaka. Lite som att hoppa tillbaka upp i sadeln. Dessutom är du ju medicinerad idag. Ha tro på din förmåga, chbw! :)

Blir det någon ägglossning än? Du är inte på den 15:e än men nu börjar väl tester och kanske temperatur börja ge något, om du pallar med det :) 

Okej :) o jag kör helst så hård träning att musklerna gråter haha. Kan inte längre pga sjukdom, men föraöker få igång promenader o så småningom kanske löpning :)

Haha åh orientering. I åttan hamnade vi utanför kartan när vi orienterade i skolan :p vi blev godkände för att vi lyckades hitta tillbaka haha. Missade många kontroller :o

Okej! Men då verkar.det ju som du haft äl :)

Ja! Underbart ju, o få avboka pga plus :)

Jag ska dit nästa fredag o diskutera behandling nu, o får troligen behandling efter semestern om jag inte plussat då :)

Okej! Spännande :) o cykla e så mysigt! Jag vill komma igång igen men svanskotan säger ifrån (ramlade på vasaloppet, troligen spricka eller så for svanskotan ur led o tillbaks) haha :p hpller tummarna för att det går som du vill :)

Ja. Jag går efter hur det känns. Speciellt som att ämnesomsättningen varot helt stillao inget hänt vad jag än gjort. Nån gång kanske jag väger mig igen :) dock försöker jag se det aom bara siffror. Huvudsaken är hur jag känner i kroppen :) vill bli lika stark som förut igen, o det ska jag bli, men det får ta tid :)

Jag vet inte. Det är på g känns det som iallafall. Tog ett äl-test imorse, när jag kom.hem från jobbet, (ca två timmar efter senaste toabesöket) som var nästan positivt o ett ny på kvällen när jag vaknat (med "morgon"urin) som var mycket svagare. Så antingen har jag haft stegring o äl varit när jag sov eller kommer inatt, eller så var det imorse också negativt. Får se

Kommer fortsätta testa till minst måndag iallafall :)

Skickar.med bild på båda testen. Det övre från imorse, nedre från nu ikväll. Teststrecket ska ju vara lika starkt som eller starkare än kontrolltestet. I förrigår var det helt blankt, igår ett svagt svagt atrevk o idag starkare. Kanske blir det positivt imorgon :)

Kram

Imorse

Ikväll (på "morgon"urin efter stt ha sovit 4-5 timmar)
  • MimmiGbg
    chbw skrev 2015-08-11 19:08:52 följande:
    Okej :) o jag kör helst så hård träning att musklerna gråter haha. Kan inte längre pga sjukdom, men föraöker få igång promenader o så småningom kanske löpning :)

Haha åh orientering. I åttan hamnade vi utanför kartan när vi orienterade i skolan :p vi blev godkände för att vi lyckades hitta tillbaka haha. Missade många kontroller :o

Okej! Men då verkar.det ju som du haft äl :)

Ja! Underbart ju, o få avboka pga plus :)

Jag ska dit nästa fredag o diskutera behandling nu, o får troligen behandling efter semestern om jag inte plussat då :)

Okej! Spännande :) o cykla e så mysigt! Jag vill komma igång igen men svanskotan säger ifrån (ramlade på vasaloppet, troligen spricka eller så for svanskotan ur led o tillbaks) haha :p hpller tummarna för att det går som du vill :)

Ja. Jag går efter hur det känns. Speciellt som att ämnesomsättningen varot helt stillao inget hänt vad jag än gjort. Nån gång kanske jag väger mig igen :) dock försöker jag se det aom bara siffror. Huvudsaken är hur jag känner i kroppen :) vill bli lika stark som förut igen, o det ska jag bli, men det får ta tid :)

Jag vet inte. Det är på g känns det som iallafall. Tog ett äl-test imorse, när jag kom.hem från jobbet, (ca två timmar efter senaste toabesöket) som var nästan positivt o ett ny på kvällen när jag vaknat (med "morgon"urin) som var mycket svagare. Så antingen har jag haft stegring o äl varit när jag sov eller kommer inatt, eller så var det imorse också negativt. Får se

Kommer fortsätta testa till minst måndag iallafall :)

Skickar.med bild på båda testen. Det övre från imorse, nedre från nu ikväll. Teststrecket ska ju vara lika starkt som eller starkare än kontrolltestet. I förrigår var det helt blankt, igår ett svagt svagt atrevk o idag starkare. Kanske blir det positivt imorgon :)

Kram

phpdaK5EU90199.jpg

Imorse

phpC19A7189000.jpg

Ikväll (på "morgon"urin efter stt ha sovit 4-5 timmar)
    Ooh! Jag tycker det ser ut att närma sig, eller? Spännande!

Du, sjukaste grejen, efter duschen precis testade jag med mina billiga stickor och BAM! Tvärpositivt! Kan detta vara felaktigt? Jag testade med en CB efteråt på nytt, krystat urin som visade negativt men det testet ska ju tas på morgonurin så jag provar imorgon igen.

Men, vad tror du?? Kan det verkligen stämma att jag har ÄL på g redan? Mellanblödningar/nätt mens varade söndan till söndan nu som var och tre dagar senare så... Jag fattar ingenting! Jag som har LÅNGA cykler annars. Nu skulle ju detta isf vara på cykeldag 11.

Vi fick till en snabbis, så får vi se. ;) Efter positivt resultat sägs ju ÄL komma 24-46 Tim senare. Vi får köra några dagar till helt enkelt. Haha!

• MimmiGbg

24-36 tim ska det stå!

Btw, jag undrar om munkpepparn gjort sitt denna gång eftersom resultatet kom så starkt. Det vet jag imorgon bitti om tempen gått upp då.

Sov så gott, hörs imorgon! Kram!

• chbw
    MimmiGbg skrev 2015-08-12 22:25:57 följande:
    Ooh! Jag tycker det ser ut att närma sig, eller? Spännande!

Du, sjukaste grejen, efter duschen precis testade jag med mina billiga stickor och BAM! Tvärpositivt! Kan detta vara felaktigt? Jag testade med en CB efteråt på nytt, krystat urin som visade negativt men det testet ska ju tas på morgonurin så jag provar imorgon igen.

Men, vad tror du?? Kan det verkligen stämma att jag har ÄL på g redan? Mellanblödningar/nätt mens varade söndan till söndan nu som var och tre dagar senare så... Jag fattar ingenting! Jag som har LÅNGA cykler annars. Nu skulle ju detta isf vara på cykeldag 11.

Vi fick till en snabbis, så får vi se. ;) Efter positivt resultat sägs ju ÄL komma 24-46 Tim senare. Vi får köra några dagar till helt enkelt. Haha!
    Jag tolkar som att gårdagens var positivt. Halva natten o morgonen på jobbet har jag haft tokont, som jag får vid ägglossning, så är nästan säker att äl varit nu idag!Testet idag har varit starkt synligt, men inte positivt. 

Oj oj! jag tror mycket väl det kan stämma =) Håller alla tummar! Så spänannde! :) Cykeldag 11 kan ju stämma, ibland får man ju äl tidigare än man trott. O den kan ju hoppa som den vill om man är oregelbunden! Spännande om det är munkpepparn som gjort något! 
    Är det inte 12-36 timmar? Eller jag kanske blandar ihop med något :D Min äl-värk brjade iafall nån gång mellan 12-20 timmar efter det starkaste utslaget! Får se helt enkelt! Kanske är det vår tur nu =) 
    kram
  • MimmiGbg

Det kan ju vara så att dina värden inte går upp så mycket vid ÄL att strecken blir lika starka. Hade du ont och fick andra symptom så har du säkert nått ÄL nu. Håller tummarna! Försök dokumentera symptom så kan du läsa baklänges sen, för att se hur snart du kände av någonting Från ÄL till gravid-strecket. 

Du har så rätt så, 12-36 timmar ska det stå. Jag tog ett cb test i morse som vidare blinkande gubbe, men strecken av tydligare på provstickan nu än innan mellanblödningen förra veckan. Jag säkerställde med en vanlig sticka samtidigt som verkar vara aningen svagare idag. Vi får se om tempen går upp med för den låg på 36,0 kl 6. Ni gäller det att ligga i! - Göteborgshumor! ;) 

Åh vad roligt om vi lyckades plussa samtidigt! ^_^

Solig

I slutet är kärleken allt som räknas
  • chbw
    MimmiGbg skrev 2015-08-13 10:20:13 följande:

Det kan ju vara så att dina värden inte går upp så mycket vid ÄL att strecken blir lika starka. Hade du ont och fick andra symptom så har du säkert nått ÄL nu. Håller tummarna! Försök dokumentera symptom så kan du läsa baklänges sen, för att se hur snart du kände av någonting Från ÄL till gravid-strecket. 

Du har så rätt så, 12-36 timmar ska det stå. Jag tog ett cb test i morse som vidare blinkande gubbe, men strecken av tydligare på provstickan nu än innan mellanblödningen förra veckan. Jag säkerställde med en vanlig sticka samtidigt som verkar vara aningen svagare idag. Vi får se om tempen går upp med för den låg på 36,0 kl 6. Ni gäller det att ligga i! - Göteborgshumor! ;) 

Jo, kan ju va så :) tror det beror på testen också. Använde rfsu förra månaden som vart tokpositiva. Skiljer nog lite testen emellan :)

Jo men precis :) ont har jag haft o flytningar. Skriver upp de tydligaste tecknen i apparna :)
  • chbw
    MimmiGbg skrev 2015-08-13 10:20:13 följande:

Och där råkade telefonen skicka i förväg :p

Oj oj,så spännande! O skoj om vi får våra plus samtidigt! :D jag ska försöka hålla mig iallafall 10 dagar från o testa haha. Har ju inte bim.förrns typ 27, så får ta med några tester tilö sardinien o använda om mensen inte kommer :)

Håller tummarna att vi lyckats den här.månaden :) haha helt rätt, bara ligga i ;)

Ih så spännande nu :) tänker att jag ska dokumentera alla symtom igen, som jag gjorde förra månaden. Om inte annat får jag veta mer om hur kroppen beter sig innan mens!

Kram
  • MimmiGbg

Ja, det är seriöst ett riktigt tålamodsprov att vänta med att ta ett GT fram till BIM. Nu när jag fick ett så tydligt positivt ÄL-test för första gången och tempen i morse var uppe i 36,5 C så blir man ju alldeles nipprig! Man tänker typ "nu kanske en liten person blir till där inne". Drömmer Det får en att dagdrömma det. Måtte tålamodet vara med mig till min uppskattade BIM den 26-27 aug. Förvånad

Fredag, den bästa dagen på hela veckan, är här och stan bjuder på Kulturkalas. Solig Jag och gubben tänkte ta en kik på World street food på Gustav Adolfs torg där dom serverar allt möjligt udda. Det blir nog kul! Way out West är ju i stan med så jag tippar på en smockfull stad. Något roligt planerat i helgen för er? Kram

I slutet är kärleken allt som räknas
Svar på tråden Ont efter ägglossning?!