MimmiGbg skrev 2015-08-23 20:10:59 följande:
Åh ja helgen blev så jäkla lyckad :D Galet mätt bara. Både efter kräftskiva men också brunchbuffé i morse. Göttans!
Var va det ni skulle resa nu igen? Och när drar ni till London? Tänk dig juletid där! Mysigt! Island bara SKA vi åka till, någon dag. Läcker ö. Om du inte sett filmen Secret Life of Walter Mitty. Man blir lite extra förälskad i Island där. :) Enormt härlig film för övrigt, helt otippat när det är självaste Ben Stiller som både regisserar och skådespelar.
Min dröm efter USA (som jag redan upplevt nu) är att åka till Japan. Tänk dig dessa gamla urskogar och urgammal tradition och kultur. Dricka téer, äta på låga bord, träffa människor och upptäcka deras fantastiska land! DET är drömmen. Sen vill jag nog se Kuba också. Sägs vara något oerhört vackert! Ni då?
Du, du, du, du, du, du....! Jag tog ett gravtest förut efter en hel helg utan vare sig termometer, gravteststickor eller vitaminer. Först trodde jag det var ett tvärklart negativt resultat men vänta nu.... Se här!
Tunt, tunt streck. Oerhört svårt att ta kort på!
När jag ändå hade ett urinprov att ta på så tog jag ett ÄL-test samtidigt (den rosa) som visade positivt. OM jag nu skulle vara gravid, bara om, så ska väl ÄL-stickorna visa positivt? Imorgon bitti ska jag ta tempen och ett nytt gravtest med morgonurin. OM detta nu är sant så... så.. så vet jag inte var jag ska ta vägen!
BIM-5 idag. Mensvärk sen ÄL typ men nu börjar magen precis ovanför venusberget kännas som lite hårdare. Jag googlade och såg att det kan vara att livmodern liksom "växer" och att det därför kan kännas lite så. Annars absolut INGA andra symptom. 
HUR går det för dig?? Testat? Släng upp en bild om du vill!
Ta hand om dig! Kram!
Åh vad härligt att det blev bra!! =) Bröllopet vi var på var jättehärligt. Fick en liten gråtattack pga en bäbis på 4 månader, men ingen verkade märka som tur är! haha. I övrigt var det bara fint och trevligt =)
Nu inatt åker vi till sardinien och blir borta elva dagar. Vi åker till London i oktober =)
Okej! Får ta och se den då :D
Åh ja japan skulle jag vilja åka till med! Och så skulle jag vilja åka runt bland öar i Thailand. Bila i USA, åka till Maldiverna och några v europas huvudstäder =) (typ Rom, Paris, Berlin, Budapest. Och Rumänien, Skottland och Irland =) haha. Inte bara ett resmål :p
Jag ser att det är något där! Så himla spännande! ÄL-stickorna kan vara positiva om man är gravid, dock inte alltid =) Men det ser ju lovande ut. Strecket ser ju heller inte grått ut, utan svagt svagt rosa! Du får uppdatera med nästa test sen!
Här vet jag inte riktigt hur det går. Såg en aning på något på ÄL+9 (bim-5-6) men det var för svagt för att avgöra om det var rosa el grått. Dock har testen varit blanka sen dess, så tror det vart ett spökstreck bara.. Kommer ta med mig test till Sardinien o testa om mensen inte kommer på onsdag eller torsdag som beräknat..
Tempen lever sitt egna liv just nu, så antingen är det mens på G eller så har den bara flippat ur. Den dippade ju på äl+8, och sen gick den upp över 37 igen. Nu när jag vaknade var den 36.2.. Dock ska jag testa igen kring 10, det är då jag brukar tempa =)
Har ingen bild än, det som hade det svaaaaaaga strecket syns inget på om man inte kollar i verkligheten :O får se hur det går idag. Testet ligger just nu, ska gå o kika strax..
kramar =)