• MimmiGbg

Ont efter ägglossning?!

Jag hade trolig ÄL i fre-lör och vi hoppas nu på ett plus i aug. En del symptom uppkom iom denna ÄL och jag undrar över följande:

Dagen innan ÄL-test visade positivt hade jag mensvärk så till den grad att jag gick och köpte tamponger och väntade på en plötslig, oväntad mens. Men, ingen mens. Varför sån värk?!
    Nu dagarna efter (idag ÄL+3) har jag upplevt molande värk från mitten av magen mot vänster äggstock. Kan man känna värk eller andra symptom efter befruktning, isf vilka?

Jag har även tagit tempen och den ligger nu nästan en hel grad över min BBT. Hoppas att det ska båda gott!

Jättetacksam för era inputs! Solig

• Svar på tråden Ont efter ägglossning?!
  • chbw
    MimmiGbg skrev 2015-08-20 13:23:33 följande:

Var inte orolig, det kan mycket väl vara den där dippen Triphasic cycle

Jag tog min temp som vanligt i morse och kolla på bilden här! Dippen gick ner vid dag 7 och idag dag 8 steg den upp till 36,7 igen :D Nu gäller det bara att tempen håller sig över min normala kroppstemp längre tid än BIM.

Mäter du ungefär samtidigt varje dag så bör det vara tillförlitligt. Skriv så fort du ser att tempen går upp igen (vilken den bör eftersom man väntas ha förhöjd temp under lutealfasen fram till mens). Själva "dippen" är däremot ett kännetecken förknippat med graviditet

HOPPA HOPPAS HOPPAS!

Ja jag hoppas det :) mätte igen när jag vaknadr för skojs skull o då var tempen på 36.7. Hoppas på 37 igen imorgon! :o haha. Ja det var det enda jag hört innan du skrev om dippen, alltså att tempen ska vara förhöjd med 0.2-0.5 från äl-mens :)

Ih så spännande det är! Snart får vi veta iallafall :) testet var negativt idag, äl+8. Men om ägget fäster nu är ju det inte så konstigt! Och är fortfarande tidigt! Kör nog nästa på lördag morgon :)

Har du några planer i helgen? Eller har jag kansle frågat redan? Haha

Kramar :)
  • MimmiGbg
    chbw skrev 2015-08-20 20:23:28 följande:
    Ja jag hoppas det :) mätte igen när jag vaknadr för skojs skull o då var tempen på 36.7. Hoppas på 37 igen imorgon! :o haha. Ja det var det enda jag hört innan du skrev om dippen, alltså att tempen ska vara förhöjd med 0.2-0.5 från äl-mens :)

Ih så spännande det är! Snart får vi veta iallafall :) testet var negativt idag, äl+8. Men om ägget fäster nu är ju det inte så konstigt! Och är fortfarande tidigt! Kör nog nästa på lördag morgon :)

Har du några planer i helgen? Eller har jag kansle frågat redan? Haha

Kramar :)
    Jag har funderat.
    När kan man börja ana att ett negativt GT faktiskt stämmer, INNAN mens? Jag är ju på ÄL+8 idag och det enda symptom jag har är att jag har mensvärk. Inga ömma bröst, inte trött, inte illamående. Tempen imorse var på 36,4 vilket iofs är ca +0,2 över min normala BBT men som ligger betydligt längre än innan. Vissa dagar är förhoppningarna uppåt, andra neråt.

Kan man får ett falskt positivt ÄL-test som jag fick där den 13/8? Jag fick en blinkande smily också liksom.. Jag skickar med bilden igen.

Helgen spenderas på annan ort, närmre bestämt i gnällbältet där sambon har många goda vänner. Kräftskiva och marknad på tapeten. Vädret verkar lova mycket. Härligt det! När åker ni nu igen? Taggad?? :) Vi var i Azorerna i juli. Det var magiskt, Ch, ni måste åka dit! Romantiskt, äventyriskt, vackert, god mat, inte så dyrt, mycket frukt. Mmm!

Kram!
  • chbw
    MimmiGbg skrev 2015-08-21 09:06:47 följande:

Jag har funderat.

När kan man börja ana att ett negativt GT faktiskt stämmer, INNAN mens? Jag är ju på ÄL+8 idag och det enda symptom jag har är att jag har mensvärk. Inga ömma bröst, inte trött, inte illamående. Tempen imorse var på 36,4 vilket iofs är ca +0,2 över min normala BBT men som ligger betydligt längre än innan. Vissa dagar är förhoppningarna uppåt, andra neråt.

Kan man får ett falskt positivt ÄL-test som jag fick där den 13/8? Jag fick en blinkande smily också liksom.. Jag skickar med bilden igen.

Helgen spenderas på annan ort, närmre bestämt i gnällbältet där sambon har många goda vänner. Kräftskiva och marknad på tapeten. Vädret verkar lova mycket. Härligt det! När åker ni nu igen? Taggad?? :) Vi var i Azorerna i juli. Det var magiskt, Ch, ni måste åka dit! Romantiskt, äventyriskt, vackert, god mat, inte så dyrt, mycket frukt. Mmm!

Kram!

Tror inte man kan veta säkert förrns efter mens. Tänk på att många inte känner symtom förrns några veckor efter bim. O tror det var bara 10% som fick plus innan bim :) att tempen är högre igen är ju iallafall positivt! :)

Ja det går verkligen upp och ner :/

Testet på bilden är ju utan tvekan positivt iallafall.vid pcos kan man få falska positiva test, vet inte huruvida man kan det annars.

Tempade imorse på jobbet med två timmars mellanrum. Inte min vanliga temp så ska göra om hemma,men nu var tempen på 37.1 igen. Får se om min temp säger samma. Fick ont i brösten två dagar senare den här cykeln. Och inatt har jag kissat massor, men druckit en halvliter också. Äggstockar o livmoder molar o ilar,men det brukar de göra. Jobbigt med lukter idag o lätt lätt illamående två dagar nu, men både luktkänslig o illamående var jag innan mensen förra gången, så det säger inte så mycket :/

Åh så härligt med vänner o kräftskiva!! :)

Vi åker hemifrån natten till tisdag, planet går 0705 o vi ör framme 1020! Så himla laddad! :D blir vår första gemensamma resa, om en bortser från när vi hälsat på släkt i dalarna o när vi var i göteborg för två år sen :) så kommer bli så spännande!

Åh vad spännande! Ska genast kolla upp det :)

Jag drömmer också om att åka till island och åka på valsafari.. :)

Har massa resor jag vill göra i framtiden. Londondrömmen går iallafall i uppfyllelse i höst!

Har du nått speciellt resmål du inte vart på än, men du verkligen vill resa till?? :)

Kramar
  • MimmiGbg
    chbw skrev 2015-08-21 09:45:31 följande:
    Tror inte man kan veta säkert förrns efter mens. Tänk på att många inte känner symtom förrns några veckor efter bim. O tror det var bara 10% som fick plus innan bim :) att tempen är högre igen är ju iallafall positivt! :)

Ja det går verkligen upp och ner :/

Testet på bilden är ju utan tvekan positivt iallafall.vid pcos kan man få falska positiva test, vet inte huruvida man kan det annars.

Tempade imorse på jobbet med två timmars mellanrum. Inte min vanliga temp så ska göra om hemma,men nu var tempen på 37.1 igen. Får se om min temp säger samma. Fick ont i brösten två dagar senare den här cykeln. Och inatt har jag kissat massor, men druckit en halvliter också. Äggstockar o livmoder molar o ilar,men det brukar de göra. Jobbigt med lukter idag o lätt lätt illamående två dagar nu, men både luktkänslig o illamående var jag innan mensen förra gången, så det säger inte så mycket :/

Åh så härligt med vänner o kräftskiva!! :)

Vi åker hemifrån natten till tisdag, planet går 0705 o vi ör framme 1020! Så himla laddad! :D blir vår första gemensamma resa, om en bortser från när vi hälsat på släkt i dalarna o när vi var i göteborg för två år sen :) så kommer bli så spännande!

Åh vad spännande! Ska genast kolla upp det :)

Jag drömmer också om att åka till island och åka på valsafari.. :)

Har massa resor jag vill göra i framtiden. Londondrömmen går iallafall i uppfyllelse i höst!

Har du nått speciellt resmål du inte vart på än, men du verkligen vill resa till?? :)

Kramar

Åh ja helgen blev så jäkla lyckad :D Galet mätt bara. Både efter kräftskiva men också brunchbuffé i morse. Göttans! 

Var va det ni skulle resa nu igen? Och när drar ni till London? Tänk dig juletid där! Mysigt! Island bara SKA vi åka till, någon dag. Läcker ö. Om du inte sett filmen Secret Life of Walter Mitty. Man blir lite extra förälskad i Island där. :) Enormt härlig film för övrigt, helt otippat när det är självaste Ben Stiller som både regisserar och skådespelar.

Min dröm efter USA (som jag redan upplevt nu) är att åka till Japan. Tänk dig dessa gamla urskogar och urgammal tradition och kultur. Dricka téer, äta på låga bord, träffa människor och upptäcka deras fantastiska land! DET är drömmen. Sen vill jag nog se Kuba också. Sägs vara något oerhört vackert! Ni då?

Du, du, du, du, du, du....! Jag tog ett gravtest förut efter en hel helg utan vare sig termometer, gravteststickor eller vitaminer. Först trodde jag det var ett tvärklart negativt resultat men vänta nu.... Se här! 

Tunt, tunt streck. Oerhört svårt att ta kort på!
    När jag ändå hade ett urinprov att ta på så tog jag ett ÄL-test samtidigt (den rosa) som visade positivt. OM jag nu skulle vara gravid, bara om, så ska väl ÄL-stickorna visa positivt? Imorgon bitti ska jag ta tempen och ett nytt gravtest med morgonurin. OM detta nu är sant så... så.. så vet jag inte var jag ska ta vägen! BIM-5 idag. Mensvärk sen ÄL typ men nu börjar magen precis ovanför venusberget kännas som lite hårdare. Jag googlade och såg att det kan vara att livmodern liksom "växer" och att det därför kan kännas lite så. Annars absolut INGA andra symptom. Obestämd

HUR går det för dig?? Testat? Släng upp en bild om du vill!

Ta hand om dig! Kram!

• chbw
    MimmiGbg skrev 2015-08-23 20:10:59 följande:

Åh ja helgen blev så jäkla lyckad :D Galet mätt bara. Både efter kräftskiva men också brunchbuffé i morse. Göttans! 

Var va det ni skulle resa nu igen? Och när drar ni till London? Tänk dig juletid där! Mysigt! Island bara SKA vi åka till, någon dag. Läcker ö. Om du inte sett filmen Secret Life of Walter Mitty. Man blir lite extra förälskad i Island där. :) Enormt härlig film för övrigt, helt otippat när det är självaste Ben Stiller som både regisserar och skådespelar.

Min dröm efter USA (som jag redan upplevt nu) är att åka till Japan. Tänk dig dessa gamla urskogar och urgammal tradition och kultur. Dricka téer, äta på låga bord, träffa människor och upptäcka deras fantastiska land! DET är drömmen. Sen vill jag nog se Kuba också. Sägs vara något oerhört vackert! Ni då?

Du, du, du, du, du, du....! Jag tog ett gravtest förut efter en hel helg utan vare sig termometer, gravteststickor eller vitaminer. Först trodde jag det var ett tvärklart negativt resultat men vänta nu.... Se här! 

Tunt, tunt streck. Oerhört svårt att ta kort på!
    När jag ändå hade ett urinprov att ta på så tog jag ett ÄL-test samtidigt (den rosa) som visade positivt. OM jag nu skulle vara gravid, bara om, så ska väl ÄL-stickorna visa positivt? Imorgon bitti ska jag ta tempen och ett nytt gravtest med morgonurin. OM detta nu är sant så... så.. så vet jag inte var jag ska ta vägen! BIM-5 idag. Mensvärk sen ÄL typ men nu börjar magen precis ovanför venusberget kännas som lite hårdare. Jag googlade och såg att det kan vara att livmodern liksom "växer" och att det därför kan kännas lite så. Annars absolut INGA andra symptom. Obestämd

HUR går det för dig?? Testat? Släng upp en bild om du vill!

Ta hand om dig! Kram!

Åh vad härligt att det blev bra!! =) Bröllopet vi var på var jättehärligt. Fick en liten gråtattack pga en bäbis på 4 månader, men ingen verkade märka som tur är! haha. I övrigt var det bara fint och trevligt =) 

Nu inatt åker vi till sardinien och blir borta elva dagar. Vi åker till London i oktober =) 
    Okej! Får ta och se den då :D 

Åh ja japan skulle jag vilja åka till med! Och så skulle jag vilja åka runt bland öar i Thailand. Bila i USA, åka till Maldiverna och några v europas huvudstäder =) (typ Rom, Paris, Berlin, Budapest. Och Rumänien, Skottland och Irland =) haha. Inte bara ett resmål :p 

Jag ser att det är något där! Så himla spännande! ÄL-stickorna kan vara positiva om man är gravid, dock inte alltid =) Men det ser ju lovande ut. Strecket ser ju heller inte grått ut, utan svagt svagt rosa! Du får uppdatera med nästa test sen! 

Här vet jag inte riktigt hur det går. Såg en aning på något på ÄL+9 (bim-5-6) men det var för svagt för att avgöra om det var rosa el grått. Dock har testen varit blanka sen dess, så tror det vart ett spökstreck bara.. Kommer ta med mig test till Sardinien o testa om mensen inte kommer på onsdag eller torsdag som beräknat.. 

Tempen lever sitt egna liv just nu, så antingen är det mens på G eller så har den bara flippat ur. Den dippade ju på äl+8, och sen gick den upp över 37 igen. Nu när jag vaknade var den 36.2.. Dock ska jag testa igen kring 10, det är då jag brukar tempa =) 

Har ingen bild än, det som hade det svaaaaaaga strecket syns inget på om man inte kollar i verkligheten :O får se hur det går idag. Testet ligger just nu, ska gå o kika strax.. 

kramar =)
  • chbw

det var negativt idag med. ÄL+12, BIM-2-3.. O dipp i temp. Tror inte det blir något för mig den här gången.. Väntar med spänning på ditt nästa test =)

• MimmiGbg

Vad spännande! Vi pratade med ett par av våra vänner i helgen som varit i just Sardinien. Dom älskade det! :) Hoppas resan blir rolig. Hur ska jag klara mig utan din support i elva dagar? Drömmer Oskyldig

Oh jag visste inte att ett grått streck kan innebära spökstreck. Skäms Tänk om jag börjat få upp dom riktiga förhoppningarna i onödan nu? Jag tog ett test idag med. Ingen större skillnad men kanske ANINGENS pyttelite starkare. Eller inte alls. Hmm... Lägger upp bilden efteråt. FL verkar krångla med uppladdning av bilder ibland. Min morgontemp idag var 36,6. Det är ju högre än jag brukar ha så det känns ju försiktigt hoppfullt.

Jag är verkligen så himla ledsen om det nu visar sig inte bli positivt för dig, chbw! Gråter Känns som om det varit lite du och jag i framfart med det här. Samma BIM-idag och allt. Det hade verkligen varit så roligt om du plussar nu med. Vi håller modet uppe än. It ain't over till the fat lady sings! Skål

Nu är det möte! Hörs senare!
    Kram

I slutet är kärleken allt som räknas
  • Thotis90

Jag brukar få ont i samband med ägglossning och har sedan småont enda fram till mensen. Jag är säker på att det har med min endometrios att göra.

Ofrivilligt barnlös med endometrios - fuckendo.blogg.se
  • chbw
    MimmiGbg skrev 2015-08-24 08:27:21 följande:

Vad spännande! Vi pratade med ett par av våra vänner i helgen som varit i just Sardinien. Dom älskade det! :) Hoppas resan blir rolig. Hur ska jag klara mig utan din support i elva dagar? Drömmer Oskyldig

Oh jag visste inte att ett grått streck kan innebära spökstreck. Skäms Tänk om jag börjat få upp dom riktiga förhoppningarna i onödan nu? Jag tog ett test idag med. Ingen större skillnad men kanske ANINGENS pyttelite starkare. Eller inte alls. Hmm... Lägger upp bilden efteråt. FL verkar krångla med uppladdning av bilder ibland. Min morgontemp idag var 36,6. Det är ju högre än jag brukar ha så det känns ju försiktigt hoppfullt.

Jag är verkligen så himla ledsen om det nu visar sig inte bli positivt för dig, chbw! Gråter Känns som om det varit lite du och jag i framfart med det här. Samma BIM-idag och allt. Det hade verkligen varit så roligt om du plussar nu med. Vi håller modet uppe än. It ain't over till the fat lady sings! Skål

Nu är det möte! Hörs senare!
    Kram

Okej! Ja, jag tror det kommer bli toppen :D haha, jag kommer nog kika in lite på kvällarna, eftersom jag har svårt o sova utan mitt kedjetäcke så brukar jag kika på mobilen för o bli trött Flört

Nä, visste inte det heller innan jag började läsa massor Förvånad Men jag tycker dina hcg-test ser positiva ut! håller tummarna att det fortsätter så! Hjärta  Ta igen imorgon, har för mig hcg brukar öka ungefär varannan dag. Eftersom det syns redan nu borde du kunna få positivt med digitalt på bim =) 

Jag skickar med mina bilder här ändå o ser om du ser nått, på det testet som hade en antydning. De efter har varit helt blanka. Och tempen på min normalnivå igen.. Men jag har ju alltid tagit temp när jag kommer hem från jobbet vid tio på morgonen, så vet inte hur bra jag kan lite på den. Ska tempa igen vid 10. 

Ja, skulle verkligen vara kul om vi får plus båda två nu! Ger inte riktigt upp än, så länge mensen inte kommer så finns ju fortfarande ett litet hopp =) 

okej! Här ska det packas o betalas räkningar :D Nu är det mindre än ett dygn tills vi sitter på planet!! :D
    kram

Bilderna är från äl+9. Supersvårt o få på bild, så är nog spöksträck. De har varit blanka nu efter, men har packat med mig ett par tester så jag kan testa på bim om mensen uteblir =) 
Svar på tråden Ont efter ägglossning?!