• MimmiGbg

Ont efter ägglossning?!

Jag hade trolig ÄL i fre-lör och vi hoppas nu på ett plus i aug. En del symptom uppkom iom denna ÄL och jag undrar över följande:

Dagen innan ÄL-test visade positivt hade jag mensvärk så till den grad att jag gick och köpte tamponger och väntade på en plötslig, oväntad mens. Men, ingen mens. Varför sån värk?!
    Nu dagarna efter (idag ÄL+3) har jag upplevt molande värk från mitten av magen mot vänster äggstock. Kan man känna värk eller andra symptom efter befruktning, isf vilka?

Jag har även tagit tempen och den ligger nu nästan en hel grad över min BBT. Hoppas att det ska båda gott!

Jättetacksam för era inputs! Solig

• Svar på tråden Ont efter ägglossning?!
  • chbw
    Thotis90 skrev 2015-08-24 08:32:55 följande:

Jag brukar få ont i samband med ägglossning och har sedan småont enda fram till mensen. Jag är säker på att det har med min endometrios att göra.

precis så har jag också. Också endo. kram
  • MimmiGbg
    chbw skrev 2015-08-24 09:14:12 följande:
    Okej! Ja, jag tror det kommer bli toppen :D haha, jag kommer nog kika in lite på kvällarna, eftersom jag har svårt o sova utan mitt kedjetäcke så brukar jag kika på mobilen för o bli trött Flört

Nä, visste inte det heller innan jag började läsa massor Förvånad Men jag tycker dina hcg-test ser positiva ut! håller tummarna att det fortsätter så! Hjärta  Ta igen imorgon, har för mig hcg brukar öka ungefär varannan dag. Eftersom det syns redan nu borde du kunna få positivt med digitalt på bim =) 

Jag skickar med mina bilder här ändå o ser om du ser nått, på det testet som hade en antydning. De efter har varit helt blanka. Och tempen på min normalnivå igen.. Men jag har ju alltid tagit temp när jag kommer hem från jobbet vid tio på morgonen, så vet inte hur bra jag kan lite på den. Ska tempa igen vid 10. 

Ja, skulle verkligen vara kul om vi får plus båda två nu! Ger inte riktigt upp än, så länge mensen inte kommer så finns ju fortfarande ett litet hopp =) 

okej! Här ska det packas o betalas räkningar :D Nu är det mindre än ett dygn tills vi sitter på planet!! :D
    kram

Bilderna är från äl+9. Supersvårt o få på bild, så är nog spöksträck. De har varit blanka nu efter, men har packat med mig ett par tester så jag kan testa på bim om mensen uteblir =) 
    Jag ser dina bilder. Hmm... Det är svårt att se något streck Obestämd Fast nu när jag googlat runt lite så är det dom som inte får plus förrän på BIM eller kanske t.o.m lite efter. 

Jag ska nog beställa ett sånt där digitalt graviditetstest ja. Fast vänta ett par dagar till kanske. Dom är ju lite dyrare.

Glöm inte packa med Yatzy till Sardinien nu Det hade vi med när vi ville ta en paus och var sin bärs på vår semester. Skittöntigt kanske men supermysigt när ölen är god och vädret är fint. Uno skulle vara kul också.  Drömmer

Jag ska tänka på dig och hålla tummarna för en mens som uteblir :) Trevlig resa!
  • chbw
    MimmiGbg skrev 2015-08-24 16:17:43 följande:

Jag ser dina bilder. Hmm... Det är svårt att se något streck  Fast nu när jag googlat runt lite så är det dom som inte får plus förrän på BIM eller kanske t.o.m lite efter. 

Jag ska nog beställa ett sånt där digitalt graviditetstest ja. Fast vänta ett par dagar till kanske. Dom är ju lite dyrare.

Glöm inte packa med Yatzy till Sardinien nu Det hade vi med när vi ville ta en paus och var sin bärs på vår semester. Skittöntigt kanske men supermysigt när ölen är god och vädret är fint. Uno skulle vara kul också.  

Jag ska tänka på dig och hålla tummarna för en mens som uteblir :) Trevlig resa!

Nä på.mitt syntes bara i verkligheten. O så var det blankt dagarna efter o idag. Tillomed äl-testet va helt blankt idag.. Så får se. Haft rejält ont till o från så tror mensen e på g.. Får se. En cykel till sen får jag hjälp iallafall...

Nä,får hoppas ja e låghormonare :) :p

Gör så

Ta det digitala på bim-dagen :)

Vi har inget yatzy,men kör nog på kortlek :) mycket läsa kommer det bli iallafall! :) är ju supermysigt sitta o spela lite spel på kvällen!

Gulle! Tack det ska vi ha :) vädret ser ut o bli kalasfint också så är jättenöjd! Kramar
  • MimmiGbg

Jag som ställt mig in på att det skulle ta en sån himlans tid. Jag kan inte tro det! :') Än är inget säkert. Bara lillen stannar kvar och är frisk!

Skriver mer om en stund. Möte nu. Hoppas resan ner nu är behaglig!

• chbw
    MimmiGbg skrev 2015-08-25 08:19:11 följande:

Jag som ställt mig in på att det skulle ta en sån himlans tid. Jag kan inte tro det! :') Än är inget säkert. Bara lillen stannar kvar och är frisk!

Skriver mer om en stund. Möte nu. Hoppas resan ner nu är behaglig!

Så underbart!! :) vad glad jag blir! Har inte hunnit testa idag så får bli imorgon. Förutomett missöde med hotellbokningen,som som tur e löstes snabbt, är det helt underbart här. Perfekt värme o sol. Passar mig utmärkt!

Vi ska vilalite nu o sen knata ut på stan o hitta något trevligt ställe att äta på :)

Kram
  • chbw

Blev inget test idag, mensen valde att komma :/

En cykel till sen får jag sprutor.

Hoppas du vill stanna kvar här o fortsätta följas åt ändå,tycker det har varit härligt att ha någon att prata med :)

Kram

• MimmiGbg
    chbw skrev 2015-08-26 10:07:48 följande:

Blev inget test idag, mensen valde att komma :/

En cykel till sen får jag sprutor.

Hoppas du vill stanna kvar här o fortsätta följas åt ändå,tycker det har varit härligt att ha någon att prata med :)

Kram

Kära vän Vad tråkigt att höra. Trist att liksom börja om! Skrikandes

Det ska bli spännande att se hur dessa sprutor fungerar. Självklart ska vi följas åt Jag ska ju lyckas behålla bebisen frisk och hel där inne också, så än är inte faran förbi. Är nålen på sprutorna lika tunn som typ diabetespennor? Finns det några biverkningar? 

Du bränner dig väl inte i solen? Solskyddsfaktor 25 då ellerrr! Tyst
    I slutet är kärleken allt som räknas
  • chbw
    MimmiGbg skrev 2015-08-26 10:29:17 följande:

Kära vän Vad tråkigt att höra. Trist att liksom börja om! 

Det ska bli spännande att se hur dessa sprutor fungerar. Självklart ska vi följas åt Jag ska ju lyckas behålla bebisen frisk och hel där inne också, så än är inte faran förbi. Är nålen på sprutorna lika tunn som typ diabetespennor? Finns det några biverkningar? 

Du bränner dig väl inte i solen? Solskyddsfaktor 25 då ellerrr! 

Ja extra drygt o blöda utomlands :/ blöder dock inte lika mycket som vanligt än, men det kommer väl. Kände igår att det var på g så vågade ta ett glas vin till maten :)

Ja. Jag har ju en chans till o bli spontant gravid. Kan inte börja med sprutorna förrns nästa blödning. De måste göra utraljud på cykeldag fem, o det går ju inte när jag inte är hemma :)

Going! Håller alla tunnar för er bäbis :) vilken lycka! Har du ringt bm än? Eller har du tänkt vänta lite?

Jag vet faktiskt inte.. Men de borde vara tunna, om jag förstått rätt ska jag ju ta dem själv :o tog en skärmbild på biverkningarna

Skickar med den här :) lite smårädd attbli överstimulerad,är ju rätt känslig för hormoner.. Får se hur det går..

Nej inte bränt mig än :) smörjer mig med 50+ i ansiktet och 30 på kroppen. Nästa vecka kör vi nog på 15 på kroppen :)

Min hudläkare skulle nog bli knasig om hon såg mig

Bara axlar osv o inte 50 på hela kroppen o så hänger jag i solen haha. Men är noga att jag inte bränner mig :)

Kramar

• E som i Elin

Hej!

Hoppar in lite här. Har också haft molvärk sedan ÄL och dessutom fått ont i fogarna ( något jag bara haft när jag väntat mina två barn). Enligt menskalendern bim 7/9 men fick kraftig ÄLkänning redan den 18-23e.

Fråga till Mimmigbg: hur tidigt testade du?

• MimmiGbg
    E som i Elin skrev 2015-08-28 21:21:51 följande:

Hej!

Hoppar in lite här. Har också haft molvärk sedan ÄL och dessutom fått ont i fogarna ( något jag bara haft när jag väntat mina två barn). Enligt menskalendern bim 7/9 men fick kraftig ÄLkänning redan den 18-23e.

Fråga till Mimmigbg: hur tidigt testade du?

Jag testade kvällen BIM-4 och fick supertunt streck då. Misstänkte spökstreck men det var det inte. Värsta mensvärken av och till enda sen ÄL. Jag kände att magen ner till var lite hårdare också, det var nog första misstanken.

Försöker ni på barn tre?
Svar på tråden Ont efter ägglossning?!