MimmiGbg skrev 2015-09-01 17:49:31 följande:
13 månader?! Jag hade nog haft panik! :-O Vad himla jobbigt för er... Tur att hjälp finns runt hörnet och jag hoppas och tror att ägglossningssprutorna ger ett plus snart. Ehem... Har ni utrett även din killes "soldater" också?
Ja, skicka gärna bild på tygerna och byxformerna :) Vad kul!!
Ungefärligt datum BF är 8 maj. Men med min diagnos får jag vänta mig en möjlig tidig förlossning. Jag är glad bara jag klarar mig till iaf v 35! Bebisen måste få en chans att växa till sig innan den äntrar världen. <3
Ja du, så länge orkade jag bära på hemlisen själv. Syrran fick veta igår. Haha! Men nu har vi sagt INGEN mer. Hon blev iaf så så så glad. Hon vill också ha barn snart men hennes kille är lite försiktig i bebisplanerna så det kan ta lite tid där. Jag var lite orolig att hon skulle bli ledsen, för hennes egen del alltså men nej. Icke då!
När berättar jag till jobbet tycker du?
Ja. Jag var ju inställd på att det skulle ta tid, men känns som så himla länge nu :/ ja jag hoppas verkligen på sprutorna nu! Blir ju galen snart.. :o
Ja,vi har genomgått hel utredning :) felet är troligen min ägglossning,antingen pga pcosen eller sköldkörteln. Mina äggledare var bra o hormonproverna (förutom det för pcos o sköldkörteln) såg bra ut.
Skickar bild så snart jag kommer hem :) kanske du kan skicka mig ett pm på facebook eller om det går o skicka meddelande på instagram? Så går det kanske lättare o skicka bilder än här? :)
Oh spännande. Håller tummarna att liten vill stanna o bakas så länge som möjligt :)
Det är alltså vanligt med tidig förlossning?
Vet inte om det är ärftligt men jag är för tidigt född (första barnet). Bara sex veckor så gick ju bra ändå :) kanske jag får tidigt med isåfall.. jag vill ju helst ha snitt, o det får man ju isåfall kring 10-21 dagar tidigt. Får se hur det blir! Skönt iallafall att de är så bra på prematurbäbisar numer :)
Okej. Vad härligt att hon blev glad! :) det är ju så svårt o hålla hemlisar som man egentligen vara vill skrika ut :)
Jag kommer nog vänta till efter v12 o eventuellt ultraljud med o berätta för chefen, när missfallsrisken har sjunkit något :) däremot kommer två av mina kollegor få veta rätt tidigt, då jag vet att de inte kommer säga något vidare, och den ena har jag pratat med om det ända sen första försöket förra sommaren :)
Men jag tänker när missfallsrisken minskar o när.man sett hjärtslagen, då känns detbra o berätta för de som inte står närmst (t.ex.jobbet) :)
Kram