• MimmiGbg

Ont efter ägglossning?!

Jag hade trolig ÄL i fre-lör och vi hoppas nu på ett plus i aug. En del symptom uppkom iom denna ÄL och jag undrar över följande:

Dagen innan ÄL-test visade positivt hade jag mensvärk så till den grad att jag gick och köpte tamponger och väntade på en plötslig, oväntad mens. Men, ingen mens. Varför sån värk?!
    Nu dagarna efter (idag ÄL+3) har jag upplevt molande värk från mitten av magen mot vänster äggstock. Kan man känna värk eller andra symptom efter befruktning, isf vilka?

Jag har även tagit tempen och den ligger nu nästan en hel grad över min BBT. Hoppas att det ska båda gott!

Jättetacksam för era inputs! Solig

• Svar på tråden Ont efter ägglossning?!
  • chbw
    MimmiGbg skrev 2015-10-13 07:39:56 följande:

Hello!

Var helgen med besök lyckad? Vi firade min syster som fyllde 30 år med lokal, catering, stadskamp, gåtor och kluringar, quiz, bowling och 3-kamp. Sjukt lyckat!

Har du varit hos läkaren på VUL än? Hur såg det ut?

Fredagen var toppen :) sen jobbade jag hela helgen. Åh vad kul det låter! :)

Ja jag var där igår. Inga äggblåsor som vuxit än dock, så ska dit igen på fredag! :/ hoppas på ett eller två stora ägg då :)
  • MimmiGbg
    chbw skrev 2015-10-13 10:45:25 följande:
    Fredagen var toppen :) sen jobbade jag hela helgen. Åh vad kul det låter! :)

Ja jag var där igår. Inga äggblåsor som vuxit än dock, så ska dit igen på fredag! :/ hoppas på ett eller två stora ägg då :)
    Då siktar vi på fredag, Chi-chi! Skrattande
  • chbw
    MimmiGbg skrev 2015-10-13 13:53:50 följande:

Då siktar vi på fredag, Chi-chi! 

Ja :D

När var det ni hade nästa besök? Skulle du få göra vul då? :)
  • MimmiGbg
    chbw skrev 2015-10-14 10:40:11 följande:
    Ja :D

När var det ni hade nästa besök? Skulle du få göra vul då? :)
    Vi var där igår och VI FICK SE VÅRT BARN! Jag filmade skärmen så nu har jag tittat på klippet säkert 20 000 gånger! <3 Sjukt tydligt allt syntes! Krabaten sprattlade och vände på sig, livlig och jättesöt! Skickar med en bild som tyvärr inte gör klippet sin rättvisa. Sambon blev helt salig :'}

Jag väntar barn i (som jag misstänkte) höger livmoder. Allt såg normalt ut. Hjärtat pickade starkt och stadigt och man kunde se dom två kamrarna klappa. GALET häftigt! Läkaren sa att det nu inte föreligger någon som helst misstanke om missfall utan nu ska vi bara hem och NJUTA, sa hon. Hon var verkligen underbar! Överläkare som förr varit chef för hela förlossningsavdelningen i 15 år på östra. Kändes så tryggt va! :) Hon kunde inte varit bättre. :)

Lyckan är total! Hooooppas ni plussar snart också så att du får känna samma upprymdhet som vi gör nu. Rosa moln ^_^
  • chbw
    MimmiGbg skrev 2015-10-15 06:11:01 följande:

Vi var där igår och VI FICK SE VÅRT BARN! Jag filmade skärmen så nu har jag tittat på klippet säkert 20 000 gånger! <3 Sjukt tydligt allt syntes! Krabaten sprattlade och vände på sig, livlig och jättesöt! Skickar med en bild som tyvärr inte gör klippet sin rättvisa. Sambon blev helt salig :'}

Jag väntar barn i (som jag misstänkte) höger livmoder. Allt såg normalt ut. Hjärtat pickade starkt och stadigt och man kunde se dom två kamrarna klappa. GALET häftigt! Läkaren sa att det nu inte föreligger någon som helst misstanke om missfall utan nu ska vi bara hem och NJUTA, sa hon. Hon var verkligen underbar! Överläkare som förr varit chef för hela förlossningsavdelningen i 15 år på östra. Kändes så tryggt va! :) Hon kunde inte varit bättre. :)

Lyckan är total! Hooooppas ni plussar snart också så att du får känna samma upprymdhet som vi gör nu. Rosa moln ^_^

Men åh så himla underbart!!! O häftigt o få se bäbisen!! Får nästan tårar :') (hade jag inte suttit på tunnelbanan hade tårarna sprutat haha). Så vackert! Vad glad jag blir att allt såg bra ut!! :) när är bf? :)

Ja nu hoppas jag det blir vår tur :) hoppas på ett eller två ägg imorgon så jag kan ägglossa snart. Ih så nervös! :)

Njuuuuuut!!! <3
  • MimmiGbg

Jaa det var så himla mysigt! Vi går nog fortfarande lite på moln även om det lagt sig lite nu. Om 10 dagar får vi se plutten igen. ^_^ 

På måttet rumpa till huvud sa hon var ca 40 mm och det motsvarade ca v10+6 när jag då var i 10+3. Så vi ska nog vänta oss 1-5 maj någon gång. En liten oxe! 

Är du kanske hos läkaren nu? Drömmer LET ME KNOW! Hihi! 

• chbw
    MimmiGbg skrev 2015-10-16 11:14:57 följande:

Jaa det var så himla mysigt! Vi går nog fortfarande lite på moln även om det lagt sig lite nu. Om 10 dagar får vi se plutten igen. ^_^ 

På måttet rumpa till huvud sa hon var ca 40 mm och det motsvarade ca v10+6 när jag då var i 10+3. Så vi ska nog vänta oss 1-5 maj någon gång. En liten oxe! 

Är du kanske hos läkaren nu?  LET ME KNOW! Hihi! 

Så himla härligt! Okej, vad spännande, o kul med en vår/sommarbäbis! :) är det nästa gång ni får se vad det blir för en? För visst ville du kolla det? Vad har du på känn? =)

Min tidigaste chans är kring min födelsedag i juli haha... så isåfall blir det en kräfta :p men tror det blir senare . Får se :)

Var där idag vid 9 o fortfarande har inga äggblåsor vuxit. Så ny tid på måndag igen... börjar lessna ur. Men kanske är logiskt? I vanliga fall höjs tempen och om äl-testet blir positivt är det på dag 20 eller 21, så kanske är de bara jäkligt långsamma? :o
  • MimmiGbg

Alltså, var extremt enerverande att det verkar ta tid. Tiden gör sig påmind också när man blivit medveten om den. Hur känns det, vännen? Vad svarade läkaren för att muntra upp dig? Imponerande att du kan komma in så tätt. Redan på måndag igen! {#emotions_dlg.flower}

Nästa besök för oss är UL för KUB-test och det finns de som säger att man kan se könet så pass tidigt men med viss osäkerhet. Vi får se vad dom säger. Jag kommer att vara i v 13 (v 12+2) då. Hmm... Känns tidigt. Men jag ser fram emot att bara få titta :) Besöket ska ta ca en timma så då får vi nog en god stund på oss. Solig

• chbw
    MimmiGbg skrev 2015-10-16 12:58:51 följande:

Alltså, var extremt enerverande att det verkar ta tid. Tiden gör sig påmind också när man blivit medveten om den. Hur känns det, vännen? Vad svarade läkaren för att muntra upp dig? Imponerande att du kan komma in så tätt. Redan på måndag igen! 

Nästa besök för oss är UL för KUB-test och det finns de som säger att man kan se könet så pass tidigt men med viss osäkerhet. Vi får se vad dom säger. Jag kommer att vara i v 13 (v 12+2) då. Hmm... Känns tidigt. Men jag ser fram emot att bara få titta :) Besöket ska ta ca en timma så då får vi nog en god stund på oss. 

Ja. Väldigt frustrerande.. just nu mest förbannad. Mest less på att äggstockarna gör så ont men ändå inte verkar göra något :o läkaren sa inte så mkt.typ att om inget händer får vi börja om eller komma på något annat.. o något annat antar jag isåfall blir ivf...

Hoppas hoppas nån liten äggblåsa börjat växa på måndag... ._.

Okej, spännande =) när är det? Om 2-3 v? :)
  • MimmiGbg

Vi ska dit den 27:e. Vi får snällt vänta lite mindre än två veckor.

Jag har läst omkring att RUL på Östra sjukhuset (dit vi är kallade i december) har ett gediget dåligt ryckte om sig. Jag ska gå dit med öppet sinne och en trevlig inställning men gud vad ledsen jag blir om jag får en riktig surmupp till läkare. När man ändå ska titta på bebis och kolla kön, och allt. 

Vore kul om ni också plussade snart så att vi kan följa vår resa typ samtidigt. Glad 

Vi ser vad måndag bär med sig Skål{#emotions_dlg.flower}

• chbw
    MimmiGbg skrev 2015-10-16 18:53:38 följande:

Vi ska dit den 27:e. Vi får snällt vänta lite mindre än två veckor.

Jag har läst omkring att RUL på Östra sjukhuset (dit vi är kallade i december) har ett gediget dåligt ryckte om sig. Jag ska gå dit med öppet sinne och en trevlig inställning men gud vad ledsen jag blir om jag får en riktig surmupp till läkare. När man ändå ska titta på bebis och kolla kön, och allt. 

Vore kul om ni också plussade snart så att vi kan följa vår resa typ samtidigt. Glad 

Vi ser vad måndag bär med sig Skål{#emotions_dlg.flower}

Okej =) 
    Oj, hoppas ni får en bra läkare där =) håller tummarna! 

ja =) får se om det vuxit några äggblåsor på måndag. Så jag kan få en fin ägglossning snart. Känns bättre nu än imorse iallafall =) Nu är jag peppad på o se hur det ser ut på måndag!
  • chbw

Hallå! Går det bra med flytten? Och med liten?

Måste bara få dela med mig efter förra cykelns fiasko! Ingen ägglossning trots behandling (inga blåsor växte). Var nyss på vul och nu hade TVÅ (!) äggblåsor börjat växa. Tror ena va 17mm o andra 12mm! Ska tillbaks på fredag igen o se så det fortsätter så =)

Kram

• MimmiGbg

oj oj oj! Här har tiden bara sprungit iväg. HUR gick det med äggblåsorna?  

Flytten känns bra. Nu äntligen är det stora klart. Bara måla, måla, måla, slipa, spackla och måla. Lite annat småfix också men det känns okej. 

Bebisen mår fint, tror jag! Vi ska titta på den imorgon halv fyra på Östra. Lycka! Börjar gå i köpa barnvagnstankar och planera barnrummet.

Vad händer i jul, firar ni med killens familj eller din?

• chbw
    MimmiGbg skrev 2015-12-10 13:46:20 följande:

oj oj oj! Här har tiden bara sprungit iväg. HUR gick det med äggblåsorna?  

Flytten känns bra. Nu äntligen är det stora klart. Bara måla, måla, måla, slipa, spackla och måla. Lite annat småfix också men det känns okej. 

Bebisen mår fint, tror jag! Vi ska titta på den imorgon halv fyra på Östra. Lycka! Börjar gå i köpa barnvagnstankar och planera barnrummet.

Vad händer i jul, firar ni med killens familj eller din?

Äggblåsorna lossade men tyvärr tog det sig inte den här gången heller :/ Nytt vul imorgon o se om någon äggblåsa vuxit den här gången =) 

Så skönt att det känns bra! :D 

Härligt, o så spännande!! vilken vecka är du i nu? o känner du av den något än?  uppdatera gärna hur det går :D O kul med barnvagn! Tror jag redan vet vad för nån jag vill ha haha :p Men dröjer ju ett tag så kan ändras! Är ju så roligt med bäbisgrejer! Tur vi har några som vi känner som ska få bäbis snart, så jag kan frossa lite i presenter! =) 

Jag jobbar 23 o 24 så vi firar med sambons familj den 25, åker dit direkt på morgonen när jag slutar! Ska träffa min farmor o mina systrar den 22, o mamma med syskon vet jag inte än, men småungarna ska få sina julklappar nån dag iallafall :P Vad händer för er? =)
Svar på tråden Ont efter ägglossning?!