MimmiGbg skrev 2015-08-02 15:35:46 följande:
Jag läste runt lite på nätet för några år sen om hur vi påverkas av p-piller och preventivmedel. Många kvinnor skrev att de fått bättre sexliv och lust efter att dom lagt ner med det. Jag måste säga att jag håller med! Det är en helt annan sak idag. Win! Under tiden vi skyddade oss kanske det blev 1-2 gånger per vecka, nu är det kanske det dubbla.
Mjaa... blinkande smily idag med *gäsp* Äh! Jag ska inte ta det så dramatiskt. Faktiskt är det ju så att östrogenet ligger högt isf. Då känns det ju som att ÄL ligger nära. Jag fortsätter testa, tempa och ligga.
Så ni bor i en bostadsrätt? Vad spännande! Jag har hundra frågor typ! Vi har lagt ett förhandsbud på en trea som säljaren godkänt. Första gången vi köper. Vi ska dit och titta imorgon efter jobbet. Finns det något särskilt som är bra att tänka på?
Vi bor i en stor tvåa idag, etage med stor uteplats i funkisstil (tänk dig litet radhus). Skithäftig lägenhet men som ligger liiite för långt från stan. Lägenheten vi ska titta på imorgon ligger mitt i Göteborg med en enorm lummig innergård, helt utan trafik. Dagis, skola, affärer och ja typ allt finns där. Nära våra jobb också. Blir perfa! Bara vi inte hittar några konstigheter på visningen eller i papper/kvitton/garantier etc, eller att säljaren backar :-O
Vad passande att ni båda jobbar natt :) Vilka branscher är ni i? Grymt upplägg för dig där, mammaledigt med så få arbetsdagar per vecka är ju guld! I wish. Både jag och gubben jobbar dagtid mån-fre. Fast jag trivs iofs ganska bra med det. Jag tänker nog precis som du att jag vill vara hemma ca ett år och jobba någon dag i veckan eller så, så fort jag känner att det funkar för oss. Killen vill gärna vara hemma med liten en tid han med. Känns fint tycker jag :)
Okej =) jo, det är ju så. Massa biverkningar. Jag måste egentligen behandlas med hormoner pga endometrosen, men nu går ju inte det =) Får typ alla biverkningar också, så gav upp ppiller, men fick ett annat hormonläkemedel som fungerade o gav få biverknignar som tur e, dock är inte det ett preventivmedel. Men sånt behövs ju inte just nu iallafall! =)
Okej! :o ja, men bra o se det så! :D ja men det låter som en plan! Bara köra på ;) haha
Ja, det gör vi =) Okej, vad spännande! Det viktigaste tror jag är o se ekonomin i föreningen (vi hade tur o fick hjälp då jag är totalt ointresserad av ekonomi o siffror, och därmed inte fatta nånting, o sambon kan inte så mycket om det heller). Kolla fall det är planerade höjningar av boendeavgiften. Stökiga grannar? Fungerar allt? typ att allt vatten rinner som det ska (inga stopp), ser det fräscht ut osv? Tyvärr hade han som bodde innan inte städat vår lgh ordentligt, fanns en del kvar som inte var ordentligt/fixat. Hade jag varit smart hade jag sagt till om det, men glömdes liksom mitt i lyckan om vårt första egna gemensamma boende =)
En annan sak som min svärmor e noga med haha. Är trafiknivån så pass att ni kan leva med det? Jag har bott i stan så jag tänker inte ens på trafiken (nu har inte vi mycket trafik här alls ändå), men svärmor t.ex. e väldigt känslig. =) O känslan ska vara bra när man kliver in. Ska kännas att "här kan jag bo!" :) Håller tummarna för att det går bra!
Okej, skönt med bättre läge och lite större! Vi har nära till tåget här, så kommer snabbt till stan o båda har dryga timmen till jobbet, o så finns det flera dagis o skolor nära, så känns skönt iallafall! :) trivs otroligt bra, vilket jag faktiskt inte var säker att jag skulle göra. Fel sida om stan för mig, men trivs bättre här än vad jag skulle göra där jag bodde förut =)
Ja, det är skönt =) Jag jobbade både natt och dag förut, men mår bättre när jag jobbar natt, så är väldigt tacksam att jag fått byta tider till enbart natt! Personlig assistent och väktare =) Däremot kommer jag eventuellt byta jobb sen när även sambon varit föräldraledig (dock är ju det typ 2-3 år kvar haha). Får se lite. Är utbildad arbetsterapeut, men trivdes så bra på mitt extrajobb så fick heltid där ;)
Ja, det är skönt. Sambon vill ju också vara hemma! Så det är toppen att han ändå jobbar så pass långa pass, för det ger oss mer tid att vara hemma tillsammans också utan att det blir något strul med fk =) och att vi kan dra ut på dagarna =) Och så kan jag börja jobba smått hyfsat tidigt o barnet kan vara hemma så länge som möjligt =)