• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Malla1

Det är väl typ den här tiden som gravsymtomen brukar försvinna. Jag har aldrig haft några symtom förens sista tiden i graviditeten då halsbränna och illamående kommit.

• ellami
    Milleman skrev 2015-10-24 10:45:57 följande:
    Jag har ju haft mängde med symptom som nu bara försvunnit tvärt typ. Skulle gärna vilja veta att bebisen lever. Vill ju inte gå runt och tro att jag är gravid om jag inte skulle vara det längre. Men jag har inga blödningar och inte ont. Så eg borde man väl tro det bästa! Har RUL 18/11 och det känns långt dit just nu. Var på ul i v 10 och då såg allt bra ut. Vecka 14+4 nu.
    Missförstå mig rätt. Det är JÄTTEHÄRLIGT att vara pigg och orka laga mat och umgås med sonen igen. Om jag bara visste att bebis mår bra.
    Kram till dig, vet hur fruktansvärt det är att gå runt och oroa sig sådär. Jag skulle råda dig att prata med din bm, kanske få komma in och lyssna på hjärtat för att försäkra dig om att allt är bra. Men det är ju rätt vanlig att symptom försvinner efter första trimestern. Du gjorde inget kub?
  • Milleman
    ellami skrev 2015-10-24 20:03:38 följande:
    Kram till dig, vet hur fruktansvärt det är att gå runt och oroa sig sådär. Jag skulle råda dig att prata med din bm, kanske få komma in och lyssna på hjärtat för att försäkra dig om att allt är bra. Men det är ju rätt vanlig att symptom försvinner efter första trimestern. Du gjorde inget kub?
    Tack. Nej vi gjorde inte kub. Jag hoppas allt är bra i magen. Så jobbigt att undra.
  • Bozzy
    Jag har ju haft mängde med symptom som nu bara försvunnit tvärt typ. Skulle gärna vilja veta att bebisen lever. Vill ju inte gå runt och tro att jag är gravid om jag inte skulle vara det längre. Men jag har inga blödningar och inte ont. Så eg borde man väl tro det bästa! Har RUL 18/11 och det känns långt dit just nu. Var på ul i v 10 och då såg allt bra ut. Vecka 14+4 nu.
    Missförstå mig rätt. Det är JÄTTEHÄRLIGT att vara pigg och orka laga mat och umgås med sonen igen. Om jag bara visste att bebis mår bra.

Jobbigt att vara så orolig. Rynkar på näsan Men som många säger så minskar ju symtom efter v 12 och man börjar må bra igen. Men är du så orolig borde du prata med din BM. 

Jag har inte haft så jobbiga symtom, min mage har ungefär varit som när jag haft stressmage med lite sura uppstötningar, kväljningar och sånt och det bara vid lukter och smaker jag inte klarar, och ibland när man varit trött, hungrig eller ätit för mycket. Så det har varit flera dagar då man inte har känt något alls mer än tröttheten. Nu börjar även de symtomen försvinna. Vore det inte för ingen mens, ömma brösten och sugen jag får ibland så hade jag inte trott att jag är gravid. Har inte gjort kub för de gör bara ett blodprov här innan 35 år så får vänta tills 7 dec innan jag vet hur det står till där inne. Jag går fortfarande ner i vikt men magen ökar iaf i omkrets.

• Milleman

Ja jag får väl ringa dit på måndag. Jag har också läst att symptomen ska/kan försvinna. Bara tycker att det gjorde det så hastigt. Jag tänkte att de skulle smyga bort liksom.

• sweeneybob
    Jag har precis som du!! Har haft extremt illamående, trötthet, spänningar, molande värk, förstoppning - alla "klassikerna" och sedan bara försvann det från en dag till en annan. Nu har jag inga symtpom allt och magen växer inte heller. Men om du varken haft blödningar eller smärta kan du säkert vara lugn. Om jag var i din sits (vilket jag ju är) skulle jag ringa bm och berätta det du skrev, så kan hon göra sitt jobb; lugna dig och säga att det inte är någon fara :)
  • Emmmmm

Samma för mig, bara lite illamående ibland. Könnernibga rörelser och hör inget med dopplern. Men å andra sidan var det likadant med min dotter och hon mådde ju alla tiders. Så det blir vad det blir men visst är ovissheten irriterande

• Pauliina

Välkommen v 17!(16+0), vad hände? Nyss plussa jag ju. Tur jag är uppbokad på jobb denna vecka och nästa så går tiden till rul fortare, för de lär inte gå lika fort. God morgon på er!

• SarahJ

Sitter på labben och genomgår sockerbelastningstest, yeeey! Eller så inte....

Bara två timmar kvar innan jag får äta. Hade nu som fastande 4,9.

Svar på tråden BF april 2016