• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • becka1989

Ligger hemma i soffan och bara tar det lugnt ledig dag från jobbet då är det bara att njuta av lugnet,

Var på kryssning i helgen med min man och mina föräldrar blev otroligt bortskämda mina föräldrar betalade allt utom det i taxfreen. Hittade en one pice från lundmyr of Sweden body mössa och en Hood, min mamma betalade mössan och bodyn sen satt vi och diskutera i hytten i några timmar innan vi skulle kliva av så nu ska mina föräldrar tydligen köpa bilbarnstol och sen skulle vi får pengarna för vagnen vi köpte för 3000kr så vi kan köpa andra grejer för det. Känner mig lite bortskämd med tanke på att dom inte gjort så med mina andra 4syskon som fått barn anledningen vi fick var att vi är tydligen en av favoriterna i familjen. Vi är väldigt nära mina föräldrar då vi umgås väldigt mycket med dom och så åker gärna på semester med dom och festar med dom.

• Bozzy

Själv har jag fullt upp. Igår var jag iväg med en jag är kontaktperson för och shoppade (hittade inte så mycket) i en stad 8 mil härifrån, vi gör lite längre utflykter ibland nämligen. Så kom hem ganska sent igår och idag var jag med nästa jag är kontaktperson i grannstaden och kollade in lite loppis och sånt, skrev in mig på AF igen och nu ligger jag i soffan för en paus innan jag ska börja spackla lite. Glad Jag har fortfarande hållit mig borta från barnkläder, har kollat lite men funderat mer på att köpa till en släkting som fick barn för ett litet tag sen. Jag lär väl stå där en månad innan bf och få panik över att jag inte köpte kläder. Tungan ute

• kvinna16780
    Bozzy skrev 2015-10-27 15:13:35 följande:

Själv har jag fullt upp. Igår var jag iväg med en jag är kontaktperson för och shoppade (hittade inte så mycket) i en stad 8 mil härifrån, vi gör lite längre utflykter ibland nämligen. Så kom hem ganska sent igår och idag var jag med nästa jag är kontaktperson i grannstaden och kollade in lite loppis och sånt, skrev in mig på AF igen och nu ligger jag i soffan för en paus innan jag ska börja spackla lite.  Jag har fortfarande hållit mig borta från barnkläder, har kollat lite men funderat mer på att köpa till en släkting som fick barn för ett litet tag sen. Jag lär väl stå där en månad innan bf och få panik över att jag inte köpte kläder. 

Jag har inte heller köpt något, vågar typ inte det haha.

Ni som väntar er andra känner ni samma kontakt som ni gjorde med första? :)
  • bine87
    Bozzy skrev 2015-10-27 15:13:35 följande:

Själv har jag fullt upp. Igår var jag iväg med en jag är kontaktperson för och shoppade (hittade inte så mycket) i en stad 8 mil härifrån, vi gör lite längre utflykter ibland nämligen. Så kom hem ganska sent igår och idag var jag med nästa jag är kontaktperson i grannstaden och kollade in lite loppis och sånt, skrev in mig på AF igen och nu ligger jag i soffan för en paus innan jag ska börja spackla lite.  Jag har fortfarande hållit mig borta från barnkläder, har kollat lite men funderat mer på att köpa till en släkting som fick barn för ett litet tag sen. Jag lär väl stå där en månad innan bf och få panik över att jag inte köpte kläder. 

Jag har köpt en massa. Galet nog gjorde jag det typ i vecka 5-6. Det var ett sätt för mig att försöka känna mig glad över bebisen och knyta an mitt i allt kaos när jag blev lämnad. Nu är jag i vecka 14 (13+6 för att bara exakt) och allt är finfint med knytet i magen. Såg hur bebisen sprattlade för fullt igår. Väldigt konstigt att Det är så livligt där inne och jag känner ingenting!
  • lillbumbin

De enda jag gjort till bebisen i magen är att jag sytt en mössa till hen jag ska även sy lite kläder å även ett babynest till lill*n ?? handla behöver jag inte göra då vi har en del redan då vi har 3 barn födda mellan 11-13. Så bebiskläderna e inte så gamla. Sen har jag ju kvar från de andra tre barnen oxå???? har en Emmaljunga även som ja köpte ny till Lillan som e född 13 så de behövs inre heller

• Paro
    kvinna16780 skrev 2015-10-27 19:10:07 följande:
    Jag har inte heller köpt något, vågar typ inte det haha.

Ni som väntar er andra känner ni samma kontakt som ni gjorde med första? :)
    Jag väntar mitt andra och upplever att det har tagit mig längre tid att knyta an. Tror mycket beror på att jag varit mer medveten och rädd för riskerna som finns under graviditeten...det är först nu i v16 som jag på riktigt börjar ta in att jag är gravid.
  • kvinna16780
    Paro skrev 2015-10-27 20:31:04 följande:

Jag väntar mitt andra och upplever att det har tagit mig längre tid att knyta an. Tror mycket beror på att jag varit mer medveten och rädd för riskerna som finns under graviditeten...det är först nu i v16 som jag på riktigt börjar ta in att jag är gravid.

Jag upplever samma och det är faktiskt nu jag oxå börjar känna anknytning. Jag fick ju ett X så det kanske beror på det, att rädslan finns där.
  • Milleman

Blev lite knas innan när jag och sonen skulle cykla till förskolan. Blev en tvärnit med handbromsen och jag flög fram och slog magen i styret och framfogen i ramen eller nått :'( att fogen fortfarande gör ont är inte kul men det jag oroar mig mest för är om slaget i magen kan ha påverkat bebis?

• Solen87
    Paro skrev 2015-10-27 20:31:04 följande:

Jag väntar också mitt andra och jag har precis som du säger varit mycket mer medveten om riskerna denna gång och har därför inte knutit an på samma sätt som med första. Är i vecka 18 nu och har inte riktigt tagit in att det är en bebis där inne. Väntar på Rul och tror att efter det känns det annorlunda!
  • Nonym
    Milleman skrev 2015-10-28 07:58:00 följande:

Blev lite knas innan när jag och sonen skulle cykla till förskolan. Blev en tvärnit med handbromsen och jag flög fram och slog magen i styret och framfogen i ramen eller nått :'( att fogen fortfarande gör ont är inte kul men det jag oroar mig mest för är om slaget i magen kan ha påverkat bebis?

Är säkert ingen fara (de ligger ju väl skyddade där inne) men kontakta kvinnokliniken och be att få komma på ultraljud om du är orolig!
Svar på tråden BF april 2016