• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • ellami
    ellami skrev 2015-10-29 19:32:58 följande:
    Ser ut som en pojke utifrån både nub och skallteorin tycker jag, men jag är å andra sidan ingen expert :D
    Välkommen till tråden och grattis till bebisen!
    Kan tillägga att jag inte ens är säker på om det är nubben jag ser. Haha. Men tycker det är kul att gissa på kub bilder!
  • Bfapril2016
    ellami skrev 2015-10-29 19:32:58 följande:
    Ser ut som en pojke utifrån både nub och skallteorin tycker jag, men jag är å andra sidan ingen expert :D
    Välkommen till tråden och grattis till bebisen!
    Tack så mycket :) Jag och sambon tyckte också att det kändes som en kille utifrån ultraljudet vid KUB. Svårt att förklara men något med huvudformen kändes som att det inte var en tjej.. min spontana tanke utan att veta hur man kollar skallteorin och alla andra teorier som finns :) 
  • Josefine85

Halloj ! Har haft span på Er ett tag, men har inte skrivit något då vi inte har gått ut officiellt med graviditeten än. Går dock in i vecka 16 med 3e barnet nu, så det känns lite som om det är dags att träda fram ;)

Dock så har alla symptom försvunnit?! När jag väntade min andra son kände jag sparkar i vecka 16! Nu ser det bara ut som om jag har ätit för mycket bullar.. Det är kavlugnt i magen. Har moderkakan i framvägg denna gång, så det kanske beror på det?! Vi lyssnade på lilla hjärtat i måndags efter att ha gjort ett Moderkaksprov torsdagen innan.. Det tickade på med 158 slag. Men oron för missfall finns hela tiden!

Loke -07, Alvin -09
  • Pauliina

Tänkte kolla en sak med er för skojs skull. Om ni drar ner understa locket på högra ögat, har ni ett V där då?

• mintuu
    Bfapril2016 skrev 2015-10-29 18:55:05 följande:

Rolig tråd som jag måste börja följa :) Jag har BF 26 april, första barnet. Vi gjorde KUB test för två veckor sen så känner mig ganska lugn nu efter det, när man fått sett bebis. 30 november har vi rutinultraljudet. Nyfiken på om det är en pojke eller flicka så hoppas man kan se något då.

Skickar en bild från KUB ifall någon vill våga sig på en gissning  

Skönt o ha sett bebben :) när är du beräknad?
  • Josefine85
    Pauliina skrev 2015-10-31 11:32:45 följande:

Tänkte kolla en sak med er för skojs skull. Om ni drar ner understa locket på högra ögat, har ni ett V där då?

Hur menar du?
    Loke -07, Alvin -09
  • Pauliina
    Josefine85 skrev 2015-10-31 13:42:17 följande:
    Hur menar du?
    Loke -07, Alvin -09
    Om du står framför en spegel och kollar i högra ögat, finns de kärl där som bildar ett V under understa ögonlocket. :)
  • Josefine85
    Pauliina skrev 2015-10-31 13:44:52 följande:

Om du står framför en spegel och kollar i högra ögat, finns de kärl där som bildar ett V under understa ögonlocket. :)

Det gör det faktiskt.. Har det någon speciell betydelse? :)
    Loke -07, Alvin -09
  • Pauliina
    Josefine85 skrev 2015-10-31 16:27:06 följande:
    Det gör det faktiskt.. Har det någon speciell betydelse? :)
    Loke -07, Alvin -09
    De är en "myt". Om de finns ett V, får man en flicka. Jag har inte haft det dem andra graviditeterna men nu har jag.
  • Milleman
    Pauliina skrev 2015-10-31 17:01:17 följande:
    De är en "myt". Om de finns ett V, får man en flicka. Jag har inte haft det dem andra graviditeterna men nu har jag.
    Haha måste hem och kolla :)
Svar på tråden BF april 2016