• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Issi
    kvinna16780 skrev 2015-10-28 16:17:18 följande:
    Jag arbetar på FK med sjukpenning. Din arbetsförmåga är ju nedsatt p.g.a. trötthet och nedsatt koncentrationsförmåga och så länge det beskrivs i läkarintyget så ska det inte vara nå problem.
    Tror du det? Tack för svar, ska nog boka in en läkartid för detta om det inte blir bättre snarast...
  • camillis86

Tjejer ni som mått illa, har det släppt??? Jag går in i vecka 16 imorgon och kräks fortfarande varje dag, blir så nedranas less på detta illamående..... :( bebisen har hela tiden gått under namnet räkan, nu har det dock blivit kräkan! Suck!!!

• kvinna16780
    Issi skrev 2015-10-29 08:54:57 följande:

Tror du det? Tack för svar, ska nog boka in en läkartid för detta om det inte blir bättre snarast...

Aa men det måste stå bra beskrivet, många läkare skriver så dåliga intyg tyvärr. Vi har den diskussionen ofta här hemma då mannen är läkare haha.
  • SarahJ

Hemkommen från bm. RR var ok, hb 125 dock hade jag lite ketoner i urinen men det kan ha å göra med att jag dricker för dåligt pga illamående.

Hjärtat slog I 142 och det var en väldigt rörlig liten. Hittade hjärtat för att i sekunden senare så hade den flyttat på sig. Vi hörde hur den sparkade och hade sig. Så nu kan jag kanske börja tro på det.

Har nog känt rörelse de senaste 2-3 veckorna men har slagit bort det lite.

Hoppas det går bra för er andra! =)

• Milleman
    camillis86 skrev 2015-10-29 09:17:55 följande:

Tjejer ni som mått illa, har det släppt??? Jag går in i vecka 16 imorgon och kräks fortfarande varje dag, blir så nedranas less på detta illamående..... :( bebisen har hela tiden gått under namnet räkan, nu har det dock blivit kräkan! Suck!!!

Ja jag slutade ta mina lergigan komp förra veckan. Så himla skönt.
    Kom på väldigt tidigt att jag spydde om jag fått i mig färsk mjölk. Även om det var kvällen innan. Så har fått sluta dricka det. Grädde i mat verkar gå bra.
    Så se över din kost, man kan bli känslig under graviditet.
  • Pauliina

Precis kommit hem från jobbet och känner bara blä. Vill inget hellre än att lägga mig i sängen och tycka synd om mig själv. Men två barn ska hämtas och dem lär de va full tjong i nu tills läggning.

• becka1989
    camillis86 skrev 2015-10-29 09:17:55 följande:

Kräks och mår illa ständigt utan mina lergigan comp klarar jag inte av dagen är i vecka 16, hoppas att jag ska kunna sluta med tabletterna snart
  • Bfapril2016

Rolig tråd som jag måste börja följa :) Jag har BF 26 april, första barnet. Vi gjorde KUB test för två veckor sen så känner mig ganska lugn nu efter det, när man fått sett bebis. 30 november har vi rutinultraljudet. Nyfiken på om det är en pojke eller flicka så hoppas man kan se något då.

Skickar en bild från KUB ifall någon vill våga sig på en gissning  

• ellami
    Bfapril2016 skrev 2015-10-29 18:55:05 följande:

Rolig tråd som jag måste börja följa :) Jag har BF 26 april, första barnet. Vi gjorde KUB test för två veckor sen så känner mig ganska lugn nu efter det, när man fått sett bebis. 30 november har vi rutinultraljudet. Nyfiken på om det är en pojke eller flicka så hoppas man kan se något då.

Skickar en bild från KUB ifall någon vill våga sig på en gissning  

Ser ut som en pojke utifrån både nub och skallteorin tycker jag, men jag är å andra sidan ingen expert :D
    Välkommen till tråden och grattis till bebisen!
Svar på tråden BF april 2016