• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Malla1

Jag har bestämt mig för att köpa en phil&Teds promenade. Har en emmaljunga viking nu och den älskar jag men tyvärr så är viking double för bred för att ha inomhus

• sweeneybob
    Paro skrev 2015-11-02 14:11:12 följande:

Hej tjejer!

Någon mer som är orolig? Jag har hittills lyckats kontrollera mina tankar men nu har jag totalt tappat kontrollen. Känner mig inte gravid, behöver oftast inte kissa på natten,,tycker inte magen växer, känner inga rörelse är i v 16+1. Har 17 dagar till RUL...är jag ensam?

Hej Paro, vi borde ha samma BF, är i v. 16+2. jag är jätteorolig, den senaste veckan grinar jag bara hela tiden. känner mig säker på att något är fel, magen har inte vuxit NÅGONTING än, ni andra mammor - är det verkligen normalt??

detta är mitt första barn, men har fått missfall innan, och känner mig så himla rädd, min sambo förstår inte alls varför jag oroar mig. Vi har RUL den 18 nov och då kommer dessutom inte min sambo kunna vara med, är så himla rädd att hjärtat inte ska slå och att jag ska få ta emot beskedet ensam. min barnmorska säger bara att allt är normalt, men jag kan inte slappna av. Gråter
  • ellami

Jag har också känt rörelser tidigt denna gången, från v 15 ca. Nu är jag v 19 och känner tydliga rörelser och buffar varje dag sen ett tag tillbaka. Med ettan kände jag inget förrän en rejäl spark i v 20 dagen efter rul, hade då livmodern i framvägg men även nu på kub så sa hon att livmodern verkar va i framvägg. Jag undrar om hon misstagit sig.

Har rul imorgon och är inte nervös alls pga att jag ju känner bebis, men med ettan minns jag att jag var livrädd som många av er här. Var nästan inställd på att bebis hjärta inte skulle slå och ville kräkas av nervositet i väntrummet men allt såg ju bra ut. Tänk på att det är extremt ovanligt att få tråkiga besked på rul! Håller tummarna för oss alla att allt ser bra ut :)

• Emma90
    Bozzy skrev 2015-11-02 09:19:56 följande:

Lämnar er nu. Fick kraftigt missfall i helgen så jag blev inlagd på gyn. Lycka till med era graviditeter.

Beklagar verkligen :(
  • Emma90
    becka1989 skrev 2015-11-03 15:55:08 följande:

Någon mer än jag som ständigt är näppt i näsan och hostig?? Har varit så från och till sen vecka 11

Här är en till. Egentligen har jag haft det problemet sen min första graviditet, fick då problemet runt vecka 9. Använde barn nässprey hela graviditeten. Dock gick inte min nästäppa tillbaka helt tack vare amningen och nu sitter jag här i vecka 18 imorgon och har samma problem fortfarande :(
  • Milleman
    sweeneybob skrev 2015-11-03 19:35:47 följande:
    Hej Paro, vi borde ha samma BF, är i v. 16+2. jag är jätteorolig, den senaste veckan grinar jag bara hela tiden. känner mig säker på att något är fel, magen har inte vuxit NÅGONTING än, ni andra mammor - är det verkligen normalt??

detta är mitt första barn, men har fått missfall innan, och känner mig så himla rädd, min sambo förstår inte alls varför jag oroar mig. Vi har RUL den 18 nov och då kommer dessutom inte min sambo kunna vara med, är så himla rädd att hjärtat inte ska slå och att jag ska få ta emot beskedet ensam. min barnmorska säger bara att allt är normalt, men jag kan inte slappna av. Gråter
    Jag är gravid med mitt andra barn och magen syns typ bara på morgonen om jag ligger på rygg. Då blir det en liten bula under naveln.
    Jag ska också på RUL den 18/11. Synd ni inte kan gå båda, det är ju väldigt häftigt.

Jag fick lyssna på hjärtljuden i onsdags. Det lugnar en :)
  • bine87

Mitt illamående är borta. Men jag har i princip ett konstant molande som pågår vilket gör att jag har svårt att sova (i kombination med att jag dricker så mycket vatten att jag springer på toa iaf 2 ggr per natt). Jag är konstant hungrig och vräker i mig frukt mellan måltiderna för att undvika onyttigheter. Det är fruktansvärt.

Hur är det med er andra? Molvärk, hunger?

• Pauliina
    bine87 skrev 2015-11-03 21:21:24 följande:

Mitt illamående är borta. Men jag har i princip ett konstant molande som pågår vilket gör att jag har svårt att sova (i kombination med att jag dricker så mycket vatten att jag springer på toa iaf 2 ggr per natt). Jag är konstant hungrig och vräker i mig frukt mellan måltiderna för att undvika onyttigheter. Det är fruktansvärt.

Hur är det med er andra? Molvärk, hunger?

Är inte hungrig jämt men när de gått tre timmar mellan så blir de bråttom att äta. Magen kurrar rejält. Molvärk har jag typ hela tiden, i den mån att jag tillochmed tror att de är något fel.
Svar på tråden BF april 2016