• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Paro
    sweeneybob skrev 2015-11-03 19:35:47 följande:
    Hej Paro, vi borde ha samma BF, är i v. 16+2. jag är jätteorolig, den senaste veckan grinar jag bara hela tiden. känner mig säker på att något är fel, magen har inte vuxit NÅGONTING än, ni andra mammor - är det verkligen normalt??

detta är mitt första barn, men har fått missfall innan, och känner mig så himla rädd, min sambo förstår inte alls varför jag oroar mig. Vi har RUL den 18 nov och då kommer dessutom inte min sambo kunna vara med, är så himla rädd att hjärtat inte ska slå och att jag ska få ta emot beskedet ensam. min barnmorska säger bara att allt är normalt, men jag kan inte slappna av. Gråter
    Hej!

När har du BF? Till oss sa de 16 april när vi gjorde ultraljud i v 12. Vi har RUL 20 nov. Kan någon annan följa med dig? En vännina till mig tog med sig sin mamma då hennes man var bortrest.
  • bine87
    Pauliina skrev 2015-11-03 22:04:49 följande:

Är inte hungrig jämt men när de gått tre timmar mellan så blir de bråttom att äta. Magen kurrar rejält. Molvärk har jag typ hela tiden, i den mån att jag tillochmed tror att de är något fel.

Jag hade gett vad som helst för att kunna låta bli att äta helt och hållet i tre timmar..

Jag tror också att det är nåt fel ibland när det molar rejält men sen släpper det ett tag och så kommer det tillbaka sen.

Fick min tid för RUL idag!! 22 dagar kvar! Längtar!! :)
  • zargari

Hej alla! 
    Hoppar in här och deltar i gruppen! Tungan ute
    Första barnet och beräknad 30 april, så spännande!

Efter att egentligen inte trott att jag kunde bli gravid och skulle påbörja IVF och hormonbehandlingar nästa år (34 år) så blev vi VIPS gravida!! SÅ GLADA! 

Är bara superorolig nu och hoppas allt går bra!

Här är lillens bild från KUB 

• Issi
    zargari skrev 2015-11-04 02:50:37 följande:

Hej alla! 
    Hoppar in här och deltar i gruppen! Tungan ute
    Första barnet och beräknad 30 april, så spännande!

Efter att egentligen inte trott att jag kunde bli gravid och skulle påbörja IVF och hormonbehandlingar nästa år (34 år) så blev vi VIPS gravida!! SÅ GLADA! 

Är bara superorolig nu och hoppas allt går bra!

Här är lillens bild från KUB 

Vad roligt att det gick vägen utan IVF =) Varje dag sker ett "under"! Klart det kommer gå bra. Har du gjort KUB så har du ju apsserat den värsta tiden för missfall. När ska du på RUL?
  • Pauliina
    bine87 skrev 2015-11-03 22:49:50 följande:
    Jag hade gett vad som helst för att kunna låta bli att äta helt och hållet i tre timmar..

Jag tror också att det är nåt fel ibland när det molar rejält men sen släpper det ett tag och så kommer det tillbaka sen.

Fick min tid för RUL idag!! 22 dagar kvar! Längtar!! :)
    Jobbar på förskola så de funkar faktiskt när man är i gång hela tiden. Hemma har jag fullt upp med två barn också så de går i ett. Ibland glömmer jag bort att äta men de får jag sota för sen :)
  • Pauliina

Börjar bli nervös inför morgondagen. De efterlängtade RUL:et, bekräftelsen på att de faktiskt finns något som gror. Har ju två barn men denna gång är jag mer nervös.. Tur jag jobbar sent idag, ska försöka somna så fort som möjligt ikväll så slipper jag tänka så mycket :)

• Milleman
    Pauliina skrev 2015-11-04 12:31:15 följande:
    Jobbar på förskola så de funkar faktiskt när man är i gång hela tiden. Hemma har jag fullt upp med två barn också så de går i ett. Ibland glömmer jag bort att äta men de får jag sota för sen :)
    Det bästa med att jobba förskola är ju rutinen på mat :P frukost kl 8, frukt 9.30, lunch 11.30
    Man hinner knappt bli hungrig :D
  • jezzi_200

Hej! Är beräknad 9 april 2016. Tänkte höra om det finns nån grupp på Facebook för April-mammor? Skulle gärna vilja vara med i den isåfall. ????

• Pauliina
    Milleman skrev 2015-11-04 13:33:15 följande:
    Det bästa med att jobba förskola är ju rutinen på mat :P frukost kl 8, frukt 9.30, lunch 11.30
    Man hinner knappt bli hungrig :D
    Precis! :)
  • sweeneybob
    Paro skrev 2015-11-03 22:46:46 följande:
    Hej!

När har du BF? Till oss sa de 16 april när vi gjorde ultraljud i v 12. Vi har RUL 20 nov. Kan någon annan följa med dig? En vännina till mig tog med sig sin mamma då hennes man var bortrest.
    ok, 19 april har vi fått hittills. Tack för tipset, jag frågade faktiskt en vän i dag har lovat följa med, så det känns lugnare och bättre än igår. Det kanske var trångsynt av mig att tänka att ingen annan kunde vara där än min sambo ....  
Svar på tråden BF april 2016