• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Josefine85
    TootsieRoll skrev 2015-12-14 17:47:48 följande:

Okej, ska se om jag kan låna ett och testa innan jag bestämmer mig för om det är bra eller inte  Härligt att bo på en stor gård! Vi bor i en liten etta, så ganska så olika hehe. Jobbar du på gården också?

Oj. En liten etta Bara? Har ni planer på att flytta när bebisen kommer, eller kör ni på "compact living"? :)

Jag jobbar heltid som undersköterska i hemtjänsten, men är för tillfället sjukskriven. Jag har 3 egna hästar och 5 inackorderade, så visst finns det att göra.. Å så 2 katter, hund och 2 barn :D

Bälte brukar finnas att låna.. Jag fick låna ett utav min sjukgymnast!
    Loke -07, Alvin -09
  • Nonym

Hur gör man för att söka havandeskapspenning?

Jobbar som montör/svetsare/grovplåtslagare och har ett extremt tungt yrke där man står upp hela dagarna. Mycket lyftande, bärande, slitande, bankande och slipande.

Känner inte att det är några problem än, men om det skulle bli? Hur funkar det om man blir beviljad havandeskapspenning men inte känner att man behöver ta ut det, går det?

Tacksam om någon hade nåt svar

• Milleman
    mintuu skrev 2015-12-14 19:15:31 följande:

Ska till Ullared på onsdag och undrar om de ä nått man ska passa på o köpa spm man tjänar lite på liksom?:)

De har ett ganska litet sortiment babykläder så jag köpte faktiskt inga kläder alls till bebis där. Men ju äldre de blir ju mer kläder. Mycket att välja på till vår 4-åring.
    Vi köpte vår första åkpåse där för 299:- tror jag. Den var bra hela tiden!! Köpte även snuttefiltar där.
    Jag vet att andra köper våtservetter där, vi har inte köpt deras så kan ej ge betyg :)