• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • camillis86

Hej tjejer! Hoppas alla mår bra! Tänkte bara fråga om någon av er ansökt om gravidpenning.... min bm tyckte absolut att jag skulle ansöka men jag vet knappt om jag "vågar" då jag tror chefen skulle gå i taket! Vi har folk som sagt upp sig och försvinner jag innan de anställt någon ersättare skulle det bli katastrof...

Känner mig dock rätt slutkörd då jag inte gör annat än springer mellan olika patienter och vaccinerar/utför undersökningar/tar prover mm....Har dock inga tunga lyft då jag arbetar som sjuksköterska inom företagshälsovården. Vet inte riktigt hur jag ska göra, ansöka å riskera att chefen blir riktigt sur el köra på så länge jag orkar och i värsta fall försöka bli sjukskriven på slutet om det behövs... Tror att hon kommer skriva att hon omplacerar mig till enbart telefonrådgivningen för att det ej ska gå igenom men det finns ingen annan som kan ta över mina sysslor så vet ju inte hur det ska gå till....Har inga problem med foglossning ännu men däremot ont i ryggen (haft i flera år men blir ju inte bättre av graviditeten!) Så himla svårt, vill ju inte "svika" mina kollegor men känner ju att hälsan å bebisen måste komma först....Känner mig ju helt slut!

• Josefine85
    Milleman skrev 2015-12-14 13:06:15 följande:

Jag har också BF 24/4 med flicka haha :D

Triss i brudar på samma dag :D får se vilken som kommer först. Mina pojkar har kommit 2 v tidigt respektive 8 dagar tidigt! :)
    Loke -07, Alvin -09
  • TootsieRoll
    Milleman skrev 2015-12-14 13:06:15 följande:

Jag har också BF 24/4 med flicka haha :D

Kul! Har du barn sen tidigare? (Har inte läst hela tråden) Skrattande
  • Josefine85
    TootsieRoll skrev 2015-12-14 11:54:18 följande: