• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • camillis86

Hej tjejer! Hoppas alla mår bra! Tänkte bara fråga om någon av er ansökt om gravidpenning.... min bm tyckte absolut att jag skulle ansöka men jag vet knappt om jag "vågar" då jag tror chefen skulle gå i taket! Vi har folk som sagt upp sig och försvinner jag innan de anställt någon ersättare skulle det bli katastrof...

Känner mig dock rätt slutkörd då jag inte gör annat än springer mellan olika patienter och vaccinerar/utför undersökningar/tar prover mm....Har dock inga tunga lyft då jag arbetar som sjuksköterska inom företagshälsovården. Vet inte riktigt hur jag ska göra, ansöka å riskera att chefen blir riktigt sur el köra på så länge jag orkar och i värsta fall försöka bli sjukskriven på slutet om det behövs... Tror att hon kommer skriva att hon omplacerar mig till enbart telefonrådgivningen för att det ej ska gå igenom men det finns ingen annan som kan ta över mina sysslor så vet ju inte hur det ska gå till....Har inga problem med foglossning ännu men däremot ont i ryggen (haft i flera år men blir ju inte bättre av graviditeten!) Så himla svårt, vill ju inte "svika" mina kollegor men känner ju att hälsan å bebisen måste komma först....Känner mig ju helt slut!

• Josefine85
    Milleman skrev 2015-12-14 13:06:15 följande:

Jag har också BF 24/4 med flicka haha :D

Triss i brudar på samma dag :D får se vilken som kommer först. Mina pojkar har kommit 2 v tidigt respektive 8 dagar tidigt! :)
    Loke -07, Alvin -09
  • TootsieRoll
    Milleman skrev 2015-12-14 13:06:15 följande:

Jag har också BF 24/4 med flicka haha :D

Kul! Har du barn sen tidigare? (Har inte läst hela tråden) Skrattande
  • Josefine85
    TootsieRoll skrev 2015-12-14 11:54:18 följande:

Åh vad roligt med en till med samma BF!  Skönt att du också fått må bra förutom foglossningen. Jag har ont i hela nederdelen av krppen som sagt, särskilt efter att ha jobbat ett pass i butiken på 8 timmar  Är inne på att boka tid för att gjuta ortopediska fotbäddar för att bli mer avlastad i fötterna. Det är dyrt, men kan få det subventionerat genom jobbet iallafall. Kanske skaffa ett sånt där bälte också, har du någon erfarenhet av ett sånt?

Trist att du fick sluta rida tillfälligt. Tränar du något annat nu under tiden? 

Ja, jag har provat ett sånt.. Men nja.. Jag tycker de är lite obehagliga att ha på sig.. Funkar ju om man är hemma, men lnget man går ut i liksom.. Lindrar väl en del iaf!

Nej. Jag tränar inget annat. Har liksom ingen lust. Men vi har en stor gård och 8 hästar, så jag får nog min beskärda del utav motion iaf :D
    Loke -07, Alvin -09
  • Emmmmm

Hej. Jag håller på och ska söka nu. Sist gick jag på ledighet i v 32 med graviditetspenning. Är sjuksköterska på intensiven och hoppas kroppen pallar så länge. Du ska absolut ansöka. Vi får hjälp av cheferna och med ett standardbrev som berättar om vårat jobb som underlag. Det är sån brist på sjuksköterskor så de är bara glada att man jobbar så länge det funkar.

camillis86 skrev 2015-12-14 14:27:56 följande:

Hej tjejer! Hoppas alla mår bra! Tänkte bara fråga om någon av er ansökt om gravidpenning.... min bm tyckte absolut att jag skulle ansöka men jag vet knappt om jag "vågar" då jag tror chefen skulle gå i taket! Vi har folk som sagt upp sig och försvinner jag innan de anställt någon ersättare skulle det bli katastrof...

Känner mig dock rätt slutkörd då jag inte gör annat än springer mellan olika patienter och vaccinerar/utför undersökningar/tar prover mm....Har dock inga tunga lyft då jag arbetar som sjuksköterska inom företagshälsovården. Vet inte riktigt hur jag ska göra, ansöka å riskera att chefen blir riktigt sur el köra på så länge jag orkar och i värsta fall försöka bli sjukskriven på slutet om det behövs... Tror att hon kommer skriva att hon omplacerar mig till enbart telefonrådgivningen för att det ej ska gå igenom men det finns ingen annan som kan ta över mina sysslor så vet ju inte hur det ska gå till....Har inga problem med foglossning ännu men däremot ont i ryggen (haft i flera år men blir ju inte bättre av graviditeten!) Så himla svårt, vill ju inte "svika" mina kollegor men känner ju att hälsan å bebisen måste komma först....Känner mig ju helt slut!

• Milleman
    TootsieRoll skrev 2015-12-14 15:37:49 följande:
    Kul! Har du barn sen tidigare? (Har inte läst hela tråden) Skrattande
    Yes, har en 4,5 årig kille :) som ser fram emot att få syskon jättemycket. Imorse låg han och kände efter sparkar på magen men till slut sa han "jag vill inte mer, jag tycker att det är lite läskigt!" :D haha...
  • TootsieRoll
    Josefine85 skrev 2015-12-14 15:40:10 följande:
    Ja, jag har provat ett sånt.. Men nja.. Jag tycker de är lite obehagliga att ha på sig.. Funkar ju om man är hemma, men lnget man går ut i liksom.. Lindrar väl en del iaf!

Nej. Jag tränar inget annat. Har liksom ingen lust. Men vi har en stor gård och 8 hästar, så jag får nog min beskärda del utav motion iaf :D
    Okej, ska se om jag kan låna ett och testa innan jag bestämmer mig för om det är bra eller inte Glad Härligt att bo på en stor gård! Vi bor i en liten etta, så ganska så olika hehe. Jobbar du på gården också?
  • TootsieRoll
    Milleman skrev 2015-12-14 17:26:49 följande:
    Yes, har en 4,5 årig kille :) som ser fram emot att få syskon jättemycket. Imorse låg han och kände efter sparkar på magen men till slut sa han "jag vill inte mer, jag tycker att det är lite läskigt!" :D haha...
    Haha vad gulligt! Klart det är en stor grej att få ett syskon! Skrattande
  • mintuu

Ska till Ullared på onsdag och undrar om de ä nått man ska passa på o köpa spm man tjänar lite på liksom?:)

Svar på tråden BF april 2016