• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • lillbumbin

Oftast har de inte med storheten att göra utan huvudomfånget och Axelpartiet.Jag har fått 5 barn å alla har haft litet huvudomfång och smalt Axelparti. så de har inte varit några problem att föda. Däremot har en annan kompis till mig haft olika huvudomfång på sina barn å den som hade störst var minst men va jobbigast å föda, hennes största vägde 5,767 och var 56 cm.. min bm berättade för mig oxå att de kollar upp för att de inte ska bli nå komplikationer med barnet ifall de e för stort så kan de bli jobbigare för de att återhämta sig efter en förlossning. Jag har varit på tillväxt ul på alla mina barn å nr två vägde 4,105 å de tog 22 min med henne. Min näst minsta bebis tog två minuter från vattnet gick till hon låg på britsen.. Å ingen bm hann ta emot henne.

• Milleman
    lillbumbin skrev 2015-12-13 02:03:32 följande:

Oftast har de inte med storheten att göra utan huvudomfånget och Axelpartiet.Jag har fått 5 barn å alla har haft litet huvudomfång och smalt Axelparti. så de har inte varit några problem att föda. Däremot har en annan kompis till mig haft olika huvudomfång på sina barn å den som hade störst var minst men va jobbigast å föda, hennes största vägde 5,767 och var 56 cm.. min bm berättade för mig oxå att de kollar upp för att de inte ska bli nå komplikationer med barnet ifall de e för stort så kan de bli jobbigare för de att återhämta sig efter en förlossning. Jag har varit på tillväxt ul på alla mina barn å nr två vägde 4,105 å de tog 22 min med henne. Min näst minsta bebis tog två minuter från vattnet gick till hon låg på britsen.. Å ingen bm hann ta emot henne.

Ja det kan vara så himla olika. Min största oro ligger inte bara i hur förlossningen ska gå med ett stort Bern. Det gick ju bra sist så uppenbarligen funkar det.
    Men som du säger, stora barn mår inte alltid bra. Min son hade lågt blodsocker, var väldigt seg och tagen och behövde tillmatas med ersättning nästan omgående.

Var hos barnmorskan i fredags. De mätte inte magen. Sockret var inom godkänt men rätt högt. Jag hoppas inte det höjs mer. Vi fick iaf lyssna på hjärtat :)
  • Emmmmm

Fler som istället gått ner i vikt? :S är snart i v 23 och gått ner 7 kg utan att egentligen inte veta varför

• Milleman
    Emmmmm skrev 2015-12-13 22:13:40 följande:

Fler som istället gått ner i vikt? :S är snart i v 23 och gått ner 7 kg utan att egentligen inte veta varför

Nej jag har inte gått ner men gått upp mycket mindre än förra graviditeten. Har du varit mycket illamående med dålig aptit och kräkningar?
    Har du tagit upp det med din barnmorska?
  • becka1989
    Emmmmm skrev 2015-12-13 22:13:40 följande:

Gick ner ibörjan 3kg men det gick jag upp snabbt efter jag började med medicin mot illamåendet sen har jag ökat nästa 4kg efter inskrivningen. Bm sa att det inte var någon fara att gå ner lite men att gå ner mycket och sen beror det väl på hur mycket man vägt innan om man redan är överviktig tror jag inte att det är så farligt mot om man är underviktigt
  • Emmmmm

Lite illamående och någon enstaka kräkning. Bebisen växer som den ska i alla fall så jag tar väl igen det sen antar jag.

• TootsieRoll

Hej allihopa! Osäker på om jag skrivit här tidigare, om så är fallet är det länge sen... Är gärna med iallafall, väntar mitt första barn, en liten tös, den 24/4 och är i vecka 22. Glad Jag har mått väldigt bra i min graviditet hittills, inget illamående alls. Har en del övervikt sen innan grav (BMI 30) men har inte gått upp i vikt ännu, vilket verkar vara positivt. (eftersom jag redan är överviktig). Jag studerar på heltid och arbetar i butik, börjar känna av det i kroppen nu med smärtor i fötter, ben och rygg. Hoppas på att kunna arbeta fram till BF men jag är lite orolig att så inte kommer bli fallet iom att jag börjar få ont.
    Skönt att vara med i en tråd där man får ventilera lite! Ha det fint alla! Kyss

• Josefine85
    TootsieRoll skrev 2015-12-14 09:25:18 följande:

Hej allihopa! Osäker på om jag skrivit här tidigare, om så är fallet är det länge sen... Är gärna med iallafall, väntar mitt första barn, en liten tös, den 24/4 och är i vecka 22.  Jag har mått väldigt bra i min graviditet hittills, inget illamående alls. Har en del övervikt sen innan grav (BMI 30) men har inte gått upp i vikt ännu, vilket verkar vara positivt. (eftersom jag redan är överviktig). Jag studerar på heltid och arbetar i butik, börjar känna av det i kroppen nu med smärtor i fötter, ben och rygg. Hoppas på att kunna arbeta fram till BF men jag är lite orolig att så inte kommer bli fallet iom att jag börjar få ont.

Skönt att vara med i en tråd där man får ventilera lite! Ha det fint alla! 

Jag har också Bf 24 April och väntar en flicka :D

Har också mått bra, förutom foglossning, som gick över när jag slutade rida!

Har gått upp ca 2 kg. Denhär graviditeten är inte alls lik mina 2 andra då jag väntade pojkar. Gick upp massor i vikt och såg ut som en flodko på slutet! Nu var jag normalviktig innan grav och hoppas kunna hålla mig "inom ramarna" när det kommer till viktuppgång!
    Loke -07, Alvin -09
  • TootsieRoll
    Josefine85 skrev 2015-12-14 11:30:33 följande:
    Jag har också Bf 24 April och väntar en flicka :D

Har också mått bra, förutom foglossning, som gick över när jag slutade rida!

Har gått upp ca 2 kg. Denhär graviditeten är inte alls lik mina 2 andra då jag väntade pojkar. Gick upp massor i vikt och såg ut som en flodko på slutet! Nu var jag normalviktig innan grav och hoppas kunna hålla mig "inom ramarna" när det kommer till viktuppgång!
    Åh vad roligt med en till med samma BF! Skrattande Skönt att du också fått må bra förutom foglossningen. Jag har ont i hela nederdelen av krppen som sagt, särskilt efter att ha jobbat ett pass i butiken på 8 timmar Skrikandes Är inne på att boka tid för att gjuta ortopediska fotbäddar för att bli mer avlastad i fötterna. Det är dyrt, men kan få det subventionerat genom jobbet iallafall. Kanske skaffa ett sånt där bälte också, har du någon erfarenhet av ett sånt?
    Trist att du fick sluta rida tillfälligt. Tränar du något annat nu under tiden? 
Svar på tråden BF april 2016