• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • mintuu

Snart 29 dec. äntligen får ja se den lilla igen! Ska bli så kul! Var på rul den 2dec så lite större ä den väl nu i v 23:) lite negativ känsla idag då man känner att alla ens vänner vänder eller va man säger, i början va de så gulligull o inget skulle ändras, nu får man aldrig följa me ut o hitta på nått för allt går ut på o supa tydligen bara då man kan umgås.. Och även fast jag sagt att jag gärna följer me som vanligt fast nykter. Och jag har försökt bjudit till själv också men funkar inte de heller :( Man blir o känna sig så ensam. Och ledsen, som tur är har ja min kära sambo som stöttar mig.. Förlåt för negativt inlägg :(

• Milleman
    mintuu skrev 2015-12-27 09:35:18 följande:

Snart 29 dec. äntligen får ja se den lilla igen! Ska bli så kul! Var på rul den 2dec så lite större ä den väl nu i v 23:) lite negativ känsla idag då man känner att alla ens vänner vänder eller va man säger, i början va de så gulligull o inget skulle ändras, nu får man aldrig följa me ut o hitta på nått för allt går ut på o supa tydligen bara då man kan umgås.. Och även fast jag sagt att jag gärna följer me som vanligt fast nykter. Och jag har försökt bjudit till själv också men funkar inte de heller :( Man blir o känna sig så ensam. Och ledsen, som tur är har ja min kära sambo som stöttar mig.. Förlåt för negativt inlägg :(

Trist att det blivit så. Jag var inte den festande typen innan heller så jag märkte inte så stor skillnad men har hört fler där det blir så.
    Min största vinst i vänskap fick jag vid min första graviditet. Genom familjeliv hade vi en göteborgsgrupp och nu 5 år senare är två av familjerna därifrån våra bästa vänner :) så tyvärr förlorar man väl en del vänner som inte är i samma stadie i livet, men man vinner en massa nya vänner :)

Kul med ultraljud :)
  • Josefine85

Har gått upp typ 4 kg och går in i vecka 24 i morgon.. Gick inte upp något alls i början, så dedär kilona har kommit senaste veckorna!

Gick upp över 30 med första och typ 20 men andra...hoppas slippa det denna gång, och det verkar ju faktiskt så :)

Loke -07, Alvin -09
  • Milleman
    Josefine85 skrev 2015-12-27 14:49:06 följande:

Har gått upp typ 4 kg och går in i vecka 24 i morgon.. Gick inte upp något alls i början, så dedär kilona har kommit senaste veckorna!

Gick upp över 30 med första och typ 20 men andra...hoppas slippa det denna gång, och det verkar ju faktiskt så :)

Loke -07, Alvin -09
    Då är vi lika. Har också gått upp ca 4 kg (vägde mig innan jul så har väl gått upp några kilo till nu haha)
    Förra graviditeten gick jag upp 30. Hade redan vid denna tiden gått upp mycket. Vill absolut inte gå upp så mycket igen. Hujedamej vad tungt!
  • Nonym

Vecka 26 idag

Varit på mitt första samtal med Aurora bm och ska dit igen i januari, plus att jag skulle få tid till psykolog.. Känns bra att de tar min förlossningsrädsla på allvar!

• Milleman
    Nonym skrev 2015-12-27 15:24:18 följande:

Vecka 26 idag

Varit på mitt första samtal med Aurora bm och ska dit igen i januari, plus att jag skulle få tid till psykolog.. Känns bra att de tar min förlossningsrädsla på allvar!

Vad skönt att du känner dig nöjd! Det är ju en bra start :)

Min läkare är mer rädd och nervös för min förlossning än vad jag är. Jag vet inte om jag borde vara mer orolig. Vill på tillväxtultraljud innan jag kan bli orolig.
  • Bfapril2016
    Milleman skrev 2015-12-26 21:31:50 följande:

Hur mycket har ni gått upp i vikt hittills?

Jag tycker det börjat bli tungt nu sista veckan. Svårt att sitta och äta. Trycker upp mot lungorna. Och min foglossning är ordentlig nu.

Men bebisen sparkar som bara den. Igår så jag nästan tappade andan :D

Jag är i 22+4 och har gått upp 3-4 kg. Låter inte så mycket men känner STOR skillnad på kroppen, allt är mycket lösare haha
  • Nonym
    Milleman skrev 2015-12-27 15:28:06 följande:

Vad skönt att du känner dig nöjd! Det är ju en bra start :)

Min läkare är mer rädd och nervös för min förlossning än vad jag är. Jag vet inte om jag borde vara mer orolig. Vill på tillväxtultraljud innan jag kan bli orolig.

Jag hoppas att de ska kunna hjälpa mig så att jag känner mig redo för min förlossning, och allra helst så att jag känner att jag klarar av en naturlig förlossning, men om det inte går hoppas jag att jag blir beviljad snitt..

Har svårt för sånt jag inte kan förbereda mig på, har Aspergers syndrom, och dessutom en hemsk upplevelse från min barndom från när min syster föddes hemma, så jag har oroat mig sen vi bestämde oss för att vi skulle ha barn ihop..
  • Emmmmm

Tredje veckan med förkylning nu. Helt hopplöst :( innan dess har vi kört fler förkylningar samt maginfluensor under hösten. Gnäller av mig lite bara

• Josefine85

Jag har börjat bli så andfådd! Måste typ halvsitta och sova då det känns som om lungorna inte får tillräckligt med luft när jag ligger ner! Å så är man bara i vecka 24 och en hel evighet utav graviditeten är kvar :'(

En kort hundpromenad känns som ett 7-milslopp.. Flåset är helt värdelöst och bebisen trycker på nån nerv i magen så jag får jättehåll!

Fler som känner igen sig, eller är det bara jag?

Passar på att önska er alla ett riktigt gott nytt år!

Loke -07, Alvin -09
Svar på tråden BF april 2016